1
Graf U -
4 months ago
(Translated by Google) Last weekend a spoke broke on my rear wheel. Since the shop is near my house and I've already been helped twice here in a friendly and quick manner, I went back. The mechanic looked at my bike, looked for spokes and said he only had black spokes, but he had to determine the exact length anyway and I should pick up the bike on Thursday. I got a text message on Wednesday evening and was happy that I could cycle again. The joy was quickly gone when a black spoke "beamed" in my silver rear wheel. And that for over 50€ because the ring gear had to be dismantled! When I asked if that was a joke, the fitter said he told me he only had black ones. Of course, I assumed that if the repair took 3 days, he would first have to order silver spokes. When I didn't accept the repair, the black memory was removed again. To my amazement within 10 minutes without dismantling the sprocket. That's what I call customer cheating.
(Original)
Am vergangenen Wochenende brach an meinem Hinterrad eine Speiche. Da das Geschäft in der Nähe meines Hauses liegt und mir schon 2x hier freundlich und schnell geholfen ging ich wieder hin. Der Monteur sah sich mein Rad an suchte nach Speichen und sagte er habe nur schwarze Speichen aber er müsse eh die genaue Länge ermitteln und ich soll das Rad am Donnerstag abholen. Ich bekam am Mittwoch Abend eine SMS und freute mich das ich wieder radeln kann. Die Freude war schnell verflogen als mich eine schwarze Speiche in meinem silbernen Hinterrad "anstrahlte". Und das für über 50€ weil der Zahnkranz demontiert werden müsse! Als ich fragte ob das ein Scherz sei sagte der Monteur, er hat mir doch gesagt das er nur schwarze hat. Ich bin natürlich davon ausgegangen, daß er bei 3 Tagen Reparaturdauer erst silberne Speichen bestellen muss. Als ich die Reparatur so nicht akzeptierte wurde die schwarze Speicher wieder entfernt. Zu meiner Verwunderung innerhalb von 10 Minuten ohne den Zahnkranz zu demontieren. Das nenne ich Betrug am Kunden.