Masushi. Mazza, Sushi & More

Große Bleichen 21, 20354 Hamburg, Germany
Sushi restaurant Japanese restaurant
User Reviews

4 Phil Harris - 5 years ago

Superb place with great service, friendly staff and excellent sushi. They have a set of weekly dishes, daily dishes and the regular menu, at a good price for the quality and these add variety.

If you're looking for this type of food in the Jungfernsteig area, this is easy to find.

5 Leif Neumann - 2 years ago

Great Caesar‘s Salad w/ Tandoori Chicken, great Chicken Teryiaki Rolls - positive surprise

5 James Murrey - 3 years ago

Saleh is the best. He’s the reason we’ll be back in the future.

1 Sara Kh - 2 years ago

(Translated by Google) Let's start with the positive: Great location and in summer you can sit there great.
The negative aspects: You should allow at least 1 hour to eat sushi there - because it takes just as long to serve a small platter.
A waitress there is super friendly, treats every customer equally and takes the time. The rest didn't understand the gastronomy. Sit down and drink their rosé wines when you enter the shop, don't feel like working and can't apologize for mistakes. The store works with Groupon and Delinski, but the staff are unable to treat every customer equally. They say the customer is king, but they say that everyone who pays normally is king. If you ask them whether you can get something with yy instead of xx, it says normal customers yes, but Groupon / Delinski customers not. If you can't treat every customer equally, then you shouldn't offer such collaborations. Otherwise, as a customer, you end up feeling totally uncomfortable.
The next point is the kitchen: The kitchen is open until 6 p.m., but nobody does it. You come at 5 p.m., get a rejection, you come at 3 p.m., get a rejection. When should I show up to be able to eat there ?! Sometimes there is a downtime, then it is said that there was not enough going on. When there is little going on, the kitchen closes, that's what I call good service.

(Original)
Fangen wir mit dem positiven an: Super Lage und im Sommer kann man da super sitzen.
Die negativen Aspekte: Um Sushi dort zu essen, sollte man sich mindestens 1 Stunde einplanen - denn genauso lange brauchen die, um eine kleine Platte zu servieren.
Eine Kellnerin dort ist super freundlich, behandelt jeden Kunden gleich und nimmt sich die Zeit. Der Rest hat die Gastronomie nicht verstanden. Bleiben sitzen und trinken deren Roséweine, wenn man den Laden betritt, haben keine Lust zu arbeiten und können sich bei Fehlern nicht entschuldigen. Der Laden arbeitet mit Groupon und Delinski zusammen, doch die Mitarbeiter sind nicht in der Lage jeden Kunden gleich zu behandeln. Es heißt Kunde ist König, doch bei denen heißt es, jeder normal Zahlende ist König. Wenn man die fragt, ob man statt xx etwas mit yy bekommen kann, heißt es normale Kunden ja, aber Groupon/Delinski Kunden nicht. Wenn man jeden Kunden nicht gleich behandeln kann, dann sollte man solche Kooperationen nicht anbieten. Sonst sitzt man als Kunde am Ende hat und fühlt sich total unwohl.
Der nächste Punkt ist die Küche: Die Küche hat zwar bis 18 Uhr geöffnet, aber daran hält sich niemand. Man kommt um 17 Uhr, bekommt eine Absage, man kommt um 15 Uhr, bekommt eine Absage. Wann soll ich denn auftauchen, um da essen zu können?! Mal heißt es Betriebsausfall, dann heißt es, es war zu wenig los. Wenn wenig los ist, schließt also die Küche, das nenne ich guten Service.

1 S Mlz - 3 years ago

(Translated by Google) Super bad service!
We waited 50 minutes for our sushi and were then treated rude. We should then still pay the full bill, even though we had canceled the meal due to the enormous waiting time (several guests after us had already eaten!). So, really bad service and not to be recommended at all! There are much better alternatives in Hamburg. We're not going any more.

(Original)
Super schlechter Service!
Wir haben 50min auf unsere Sushi gewartet und wurden dann noch unhöflich behandelt. Wir sollten dann noch die volle Rechnung zahlen, obwohl wir das Essen wegen der enormen Wartezeit (mehrere Gäste nach uns hatten schon aufgegessen!) abbestellt hatten. Also, ganz mieser Service und garnicht zu empfehlen! Da gibt es in Hamburg viel bessere Alternativen. Wir gehen nicht mehr hin.

2 Selina S. - 4 years ago

(Translated by Google) Unfortunately, more appearances than his ... From the outside, the restaurant looks very inviting with a terrace on the Alster. When you come along as a hungry tourist, you think you have found just the right thing for a relaxed meal on vacation. Unfortunately, it was a big disappointment instead of joy.

The staff greeted you very rudely and you could tell that nobody really felt like it. Drinks were forgotten or part of the food was served incorrectly. The food (in our case Cordon Bleu with vegetables and french fries) is rather canteen quality ... ready-made curd from a bucket that everyone can see, chunky ready-made sauce and meat and vegetables were not insane either. A sushi restaurant that tries to offer traditional cuisine. The price was very cheap but still not a good price-performance ratio!

If you want to enjoy a nice meal on vacation, you better keep running.

(Original)
Leider mehr Schein als sein... Von aussen sieht das Restaurant sehr einladend aus mit einer Terrasse auf der Alster. Wenn man als hungriger Touri vorbeikommt, meint man genau das Richtige für ein entspanntes Essen im Urlaub gefunden zu haben. Jedoch war es leider eine große Enttäuschung statt Freude.

Die Mitarbeiter empfangen einen sehr unfreundlich und man merkt dass eigentlich niemand richtig Lust hat.Getränke wurden vergessen oder ein Teil des Essens falsch serviert. Das Essen (in unserem Fall Cordon Bleu mit Gemüse und Pommes ) ist eher Kantinen Qualität... fertiger Quark aus dem Eimer den jeder sehen kann, klibbrige Fertigsauce und Fleisch und Gemüse waren auch nicht der Wahnsinn. Ein Sushi Restaurant das versucht bürgerliche Küche anzubieten. Der Preis war sehr günstig aber trotzdem kein gutes Preis - Leistungs- Verhältnis !

Wenn man im Urlaub ein schönes Essen genießen möchte lieber weiterlaufen.

5 Birgit Burkard - 4 years ago

(Translated by Google) Everything found to the best satisfaction. Sitting outside on the pontoon was awesome in summer temperatures. The service was very friendly and helpful. The food (Japanese cucumber salad, sushi platter and Kaiserschmarrn) was so delicious. There is nothing to complain about. We would love to come back.

(Original)
Alles zur bester Zufriedenheit vorgefunden. Draußen auf dem Ponton zu sitzen war bei sommerlichen Temperaturen genial. Der Service war sehr freundlich und hilfsbereit. Das Essen (japanischer Gurkensalat, Sushiplatte und Kaiserschmarrn) war sowas von lecker. Es gibt nix zu meckern. Wir kommen gerne wieder.

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