1
Michael Beyer -
a month ago
(Translated by Google) After a break of 11 months we were in the Adega yesterday with the best weather and took a seat outside. Like a few times, we wanted to relax and discover a few wines and eat tapas. We were received by an obviously very "irritated" waiter, who immediately gave the impression that he was actually only given annoying work. A warm welcome looks different. At the neighboring square, two people were not served at all, who then consequently left the shop. The wines served and the food were very good. We had made contact with the nice people next to us and therefore stayed a little longer. The waiter rarely showed up or ignored us when he passed.
Despite the receipt for more than €150.00 for two people, we were then asked out 30 minutes before the end, although we still wanted to order a nightcap. The waiter said he had been running since 3:00 p.m., i.e. 8.5 hours - which I personally don't think is excessive from my own experience...
It's a shame about the otherwise lovingly run shop, I know about the staff problem and I'm generally very polite when it comes to service - but I've never been served in a restaurant so unprofessionally in my life. That's not possible - now only one star - sorry!
Here is my first review over two years ago:
"My personal best new discovery in the Portuguese quarter! The extensive wine list is presented competently and selected with love. The wines are served from 0.1l in sparkling glasses and explained by the very friendly staff. In addition, you can also take the wines at home for a lower price Take it with you. You can also order small, high-quality and beautifully presented snacks. Very neat shop with very friendly staff. We'd love to come back!"
(Original)
Nach 11 Monaten Pause waren wir gestern bei bestem Wetter in der Adega und nahmen außen Platz. Wie schon ein paar mal wollten wir entspannt ein paar Weinchen entdecken und dazu Tapas essen. Es empfing uns ein offensichtlich sehr "gereizter" Kellner, der einem sofort den Eindruck vermittelte, daß man ihm eigentlich nur lästige Arbeit bescherte. Ein herzliches Willkommen sieht anders aus. Am Nachbarplatz wurden zwei Personen gar nicht bedient, die dann konsequent den Laden verlassen haben. Die servierten Weine und das Essen waren sehr gut. Wir hatten Anschluß an die netten Leute neben uns gefunden und blieben daher noch etwas. Der Kellner ließ sich nur noch selten blicken bzw. ignorierte uns, wenn er vorbei ging.
Trotz Bon letztlich für über € 150,00 für zwei Personen wurden wir dann 30 Minuten vor Schluß heraus komplimentiert, obwohl wir noch einen Absacker bestellen wollten. Der Kellner meinte, er wäre schon seit 15:00Uhr am laufen, also 8,5 Stunden - was ich persönlich aus eigener Erfahrung nicht übermäßig viel finde ...
Schade um den ansonsten so mit Liebe geführten Laden, ich weiß um das Personalproblem und bin grundsätzlich sehr höflich zum Service - aber so unprofessionell bin ich in meinem Leben noch nie in einem Restaurant bedient worden. Das geht gar nicht - dafür jetzt nur noch einen Stern - sorry!
Hier noch meine erste Rezension vor über zwei Jahren:
"Meine persönliche beste Neuentdeckung im Portugiesenviertel! Kompetent und mit Liebe ausgesucht präsentiert sich die umfangreiche Weinkarte. Die Weine werden ab 0,1l in blitzblanken Gläsern serviert und vom sehr freundlichen Personal erklärt. Darüberhinaus kann man die Weine für einen geringeren Preis auch für zu Hause mitnehmen. Kleine, hochwertige und sehr schön angerichtete Snacks sind auch zu bestellen. Sehr gepflegter Laden mit sehr freundlichem Personal. Wir kommen gerne wieder!"