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Caroline Waindok -
a year ago
(Translated by Google) Honestly, I don't even know where to start :-(
I have NEVER been treated so incredibly badly, disrespectfully and really without empathy in my life.
First of all: I live in the flood area and unfortunately I could not be at the airport until around 6.45 p.m. due to the prevailing situation here.
I absolutely understand that employees on site want to start the evening on time.
After the consultation, my best friend and I approached the employee there, Ms. SCHOLZ, from a couple in front of us.
Without looking at us, she just raised her hand and said "STOP, I have to make a call". Well, we didn't think about anything further at first and waited a little further away. After the phone call we went a little closer and wanted to describe our concern to her, but before we could have a say she interrupted us with "Well, I'll be off here soon, I have no more time for her". Here, too, we were still friendly and informed her that unfortunately we didn't make it earlier. My friend wanted to tell her when we could. Unfortunately, she couldn't even finish the sentence because Ms. SCHOLZ said "If you don't even know what you want, I neither have the time nor the inclination to advise you!" As I said, everyone deserves their end of the day. If they had let us finish speaking, we would have explained to her in a very goal-oriented manner what we would like, where, and when!
Ms. SCHOLZ's communication was far removed from any customer or service orientation. Her key was utterly outrageous and aggressive. I then informed her more energetically that we unfortunately didn't make it earlier, that we were coming out of the flood zone and that we were sorry. Her answer was "I don't care and I don't care!"
Wow, I really have to say, I've NEVER experienced anything so outrageous. How can someone who has apparently ZERO empathy, sensitivity, customer orientation and decency work so close to the customer.
We left the counter totally disturbed and a couple who stood a little apart came up to us, saw our tears in their eyes and told us that they had noticed everything and that they also found it impossible and disrespectful !!!!
As already written several times above: I grant EVERYONE their well-deserved evening. RESPECT, DECENT and DECENT COMMUNICATION - that should ALWAYS be guaranteed !!!!!
NEVER AGAIN ALL TOURS AT COLOGNE / BONN AIRPORT !!!!!!!!!!
I advise everyone against it !!!!!
(Original)
Ehrlich gesagt, ich weiß gar nicht, wo ich anfangen soll :-(
Ich bin zuvor in meinem Leben noch NIEMALS so unglaublich schlecht, respektlos und wirklich empathielos behandelt worden.
Vorab: Ich wohne im Flutgebiet und konnte aufgrund der hier vorherrschenden Lage leider erst gegen 18:45 Uhr am Flughafen sein.
Ich habe absolutes Verständnis, dass Mitarbeitende vor Ort pünktlich in den Feierabend starten möchten.
Meine beste Freundin und ich gingen nach Beendigung der Beratung von einem Pärchen vor uns auf die dortige Mitarbeitende, Frau SCHOLZ zu.
Ohne uns eines Blickes zu würdigen hob sie nur die Hand und sagte "STOP, ich muss telefonieren". Gut, haben wir uns erst mal nichts weiter bei gedacht und warteten ein wenig entfernt. Nach dem Telefonat gingen wir also wieder ein Stück näher und wollten ihr unser Anliegen schildern, bevor wir jedoch zu Wort kommen konnten unterbrach sie uns schon mit "Also, ich habe hier gleich Feierabend, ich habe keine Zeit mehr für sie". Auch hier waren wir noch freundlich und teilten ihr mit, dass wir es leider nicht früher geschafft haben. Meine Freundin wollte ihr dann sagen, ab wann wir können. Leider konnte sie den Satz noch nicht mal beenden da Frau SCHOLZ sagte "Wenn Sie noch nicht mal wissen was sie wollen, ich habe weder Lust noch Zeit Sie zu beraten!" Wie gesagt, jeder verdient seinen Feierabend. Hätte man uns ausreden lassen, hätten wir ihr sehr zielorientiert erklärt was wir wie wo wann möchten!
Die Kommunikation von Frau SCHOLZ war weit weg von jeglicher Kunden- und Dienstleitungsorientierung. Ihre Tonart war absolut unverschämt und aggressiv. Ich teilte ihr dann energischer mit, dass wir es leider nicht früher geschafft haben, wir aus dem Flutgebiet kommen und es uns leid tut. Ihre Antwort war "Das ist mir total egal und interessiert mich nicht!"
Wow, ich muss wirklich sagen, so etwas Unverschämtes habe ich noch NIE erlebt. Wie kann jemand, der scheinbar NULL Empathie, Feingefühl, Kundenorientierung und Anstand hat so nah am Kunden arbeiten.
Wir verließen total verstört den Schalter und ein Ehepaar, welches ein wenig abseits stand kam auf uns zu, sah unsere Tränen in den Augen und teilte uns mit, dass sie alles mitbekommen haben und sie es ebenfalls unmöglich und respektlos finden!!!!
Wie bereits oben mehrfach geschrieben: ich gönne JEDEM seinen wohlverdienten Feierabend. RESPEKT, ANSTAND und eine ANSTÄNDIGE KOMMUNIKATION - das sollte IMMER gewährleistet sein!!!!!
NIE WIEDER ALLTOURS AM FLUGHAFEN KÖLN / BONN!!!!!!!!!!
Ich rate jedem davon ab!!!!!