User Reviews

5 Nomad 97 - a year ago

Nice shop for window shopping

1 Canan Oezcan - 2 months ago

(Translated by Google) It cannot be that the correct opening time is not on the website or on the front door. More customers were standing in front of the door and were very angry that we were standing in front of the closed door. I was also not informed on the phone that the opening hours did not match those on the website or on the shop window. This is absolutely a no-go!!! What bad service, we are extra dated
Traveled far for nothing !!

(Original)
Es kann nicht sein das weder auf der website oder auf der Haustür die richtige Öffnungszeit steht . Noch weiter Kunden standen vor der Tür und waren sehr sauer , dass wir vor geschlossener Tür standen. Mir wurde auch nicht am Telefon mitgeteilt das die Öffnungszeiten nicht mit der auf der website oder der am Schaufenster stimmen. Das ist absolut ein No- Go !!! Was für ein schlechter Service, wir sind extra vom
Weiten hergefahren für Nix !!

1 Hoer Schau - 2 months ago

(Translated by Google) Lots of bills, very poor quality, lousy customer service!
My husband bought me a pretty ring for my birthday for 129 euros. On the same day we went to the theater. I wore the ring. On the other hand my wedding ring 750 gold (rather soft), rounded off...
After going to the theater, I found that the ring not only had many small dents, it was so warped that it was completely crooked. It happened while clapping. A Thomas Sabo ring cannot withstand this low level of stress. We complained, the ring was sent in. 3 weeks later a call. The ring has now been "refurbished" and is ready for collection. And: that would cost 14 euros.
This is outrageous! This nice-looking, but completely inferior part breaks the first time I wear it, I have to run back and forth and then have to pay to have the defect repaired?
NO WAY!
I advise everyone to think carefully about the purchase. There are great companies that do something similar, with similar prices, but with significantly better quality, e.g. B. Bernd Wolf. If you want to enjoy the glitter and shine you bought for more than a day and, if necessary, a customer-oriented service, I personally advise against buying it. The entire way of dealing suggests: one is "versed" in dealing with defective goods.
ADDENDUM
Since I behaved absolutely adamantly, the matter continued: some time later I received a call from the branch manager: I would now get the repair free of charge after all. This is also the legal situation: as a customer, I receive a free repair within the warranty period or, if this is not possible, the same item as a new one.
The store manager was very kind (she was always friendly before!) and sent the repaired ring back to me, beautifully packaged, free of charge to save me the trip.
I don't see the problem in the store at all, but with Thomas Sabo itself: poor quality and the attempt to circumvent the legal requirements when rectifying defects, which was only prevented by my persistence.
I won't buy anything from a company like this anymore.

(Original)
Viel Schein, sehr geringe Qualität, miserabler Kundenservice!
Mein Mann kaufte mir für 129 Euro einen hübschen Ring zum Geburtstag. Am selben Tag gingen wir ins Theater. Ich trug den Ring. An der anderen Hand meinen Ehering 750er Gold (also eher weich), abgerundet…
Nach dem Theaterbesuch stellte ich fest, dass der Ring nicht nur viele kleine Dellen hatte, er hatte sich so verzogen, dass er völlig schief war. Das war beim Klatschen passiert. Diese geringe Beanspruchung hält also ein Thomas-Sabo-Ring nicht aus. Wir reklamierten, man schickte den Ring ein. 3 Wochen später ein Anruf. Der Ring sei nun „wiederaufbereitet“ worden und abholbereit. Und: das würde 14 Euro kosten.
Das ist ungeheuerlich! Da geht dieses hübsch aussehende, aber völlig minderwertige, Teil beim ersten Tragen kaputt, ich muss hin und her rennen und soll dann für die Behebung des Mangels bezahlen?
KEINESWEGS!
Ich rate jedem/jeder sich den Kauf genau zu überlegen. Es gibt tolle Firmen, die Vergleichbares machen, mit ähnlichen Preisen, aber in erheblich besserer Qualität, z. B. Bernd Wolf. Wer länger als einen Tag Freude an gekauften Glitzer und Glanz haben will und im Bedarfsfall einen, an der Kundin!, orientierten Service, dem rate ich persönlich vom Kauf ab. Die gesamte Art des Umgangs legt nahe: man ist „versiert“ im Umgang mit mängelbehafteter Ware.
NACHTRAG
Da ich mich absolut unnachgiebig verhielt, ging die Sache weiter: ich erhielt einige Zeit später von der Filialleiterin einen Anruf: ich würde die Reparatur nun doch kostenlos erhalten. So ist auch die Rechtslage: als Kundin erhalte ich innerhalb der Gewährleistung eine kostenlose Reparatur oder, wo nicht möglich, den gleichen Gegenstand neu.
Die Filialleiterin war sehr liebenswürdig (sie war auch vorher stets freundlich!) und sandte mir, entzückend verpackt, den reparierten Ring kostenfrei zurück, um mir diesen Gang zu ersparen.
Ich sehe das Problem keinesfalls im Store, sondern bei Thomas Sabo selbst: mangelhafte Qualität und der Versuch die gesetzlichen Vorgaben bei der Mängelbeseitigung zu umgehen, was nur durch meine Hartnäckigkeit verhindert wurde.
Von so einem Unternehmen kaufe ich nichts mehr.

5 Michael Fritz - 2 years ago

(Translated by Google) Bought a bracelet for my wife. Very nice saleswoman, good advice and a short chat about the usefulness of wedding days. All-round positive buying experience.

(Original)
Habe ein Armband für meine Frau gekauft. Sehr nette Verkäuferin, gute Beratung und kurzer Plausch über die Sinnhaftigkeit von Hochzeitstagen. Rundum positives Kauferlebnis.

1 Jeannine Rackerseder - 3 years ago

(Translated by Google) Very disappointing! ???? It was the first time I got something from Thomas Sabo and I am very disappointed with the customer service. I bought a present for someone, but unfortunately it wasn't the right one after all and it turned out to be something different. When I had to return the things after two days, I was told that I would not get my money back. I should choose something else. But since I don't need anything myself, I really have a problem now. I now have to choose something else for just under 100 EUR in order to get the value back. I'm really more than dissatisfied with that. I hardly ever wear jewelry and after all, it's not about little money! In the first shop I couldn't even be offered a voucher card. It said, I can only choose something else within 14 days or I can't give it back at all. In the second shop, I got at least a gift card, but unfortunately it didn't do me any good either. By the way, the only reason I was told in both shops was, “That's the way it is at Thomas Sabo” and “It's on the receipt”. Yes, great when I have the receipt in my hand it's just too late! For me, never again anything from Thomas Sabo! And I can only advise everyone, especially when it comes to gifts, to prefer any other jewelry brand. Nowadays it is not a problem with other brands and especially with items such as jewelry, which you often do not buy for yourself but as a gift, you save yourself the stress. Or not buy directly from Thomas Sabo, then you can also return the things, as I then learned. I now carry a great plastic card with me worth almost 100 EUR which I unfortunately can't do anything with, great!

(Original)
Sehr enttäuschend!???? Ich habe das erste Mal bei Thomas Sabo was geholt und bin vom Kundenservice sehr enttäuscht. Ich habe für jemanden ein Geschenk gekauft, leider war es dann doch nicht das richtige und es ist etwas anderes geworden. Als ich dann nach zwei Tage die Sachen wieder zurückgeben musste, wurde mir dann gesagt das ich mein Geld aber nicht zurückbekommen. Ich sollte mir was anderes aussuchen. Da ich aber selber nichts brauche, habe ich jetzt echt ein Problem. Ich muss mir jetzt zwangsmäßig für knapp 100 EUR, irgendwas anderes aussuchen um den Wert wieder zu bekommen. Damit bin ich echt mehr als unzufrieden. Ich trage kaum Schmuck und es geht immerhin nicht um wenig Geld! Im ersten Shop konnte mir nicht mal eine Gutscheinkarte angeboten werden. Da hieß es, ich kann mir nur innerhalb von 14 Tagen was anderes aussuchen oder ich kann es gar nicht mehr zurückgeben. Im zweiten Geschäft, habe ich dann wenigstens eine Gutscheinkarte bekommen, die mir leider aber auch nichts bringt. Als Begründung wurde mir übrigens bei beiden Shops nur gesagt, „das ist bei Thomas Sabo so“ und „es steht doch auf dem Bon“. Ja, toll wenn ich den Bon in der Hand habe ist es nur leider schon zu spät! Für mich nie wieder etwas von Thomas Sabo! Und ich kann allen nur den Rat geben, grade bei Geschenken, lieben jede andere Schmuckmarke vorzuziehen. Den heutzutage ist es bei anderen Marken kein Problem und grade bei Artikel wie Schmuck, den man ja Häufig nicht für sich, sondern als Geschenk kauft, spart ihr euch den Stress. Oder nicht direkt bei Thomas Sabo kaufen, dann kann man die Sachen auch zurückgeben, wie ich dann erfahren habe. Ich trage jetzt eine toll Plastikkarte mit mir rum im Wert von knapp 100 EUR mit der ich leider nichts anfangen kann, super!

1 Laraine Hartmann - 3 weeks ago

(Translated by Google) 18:46 the store is closed.....

(Original)
18:46 der Laden hat zu …..

5 Giulia Marinotti - 2 years ago

(Translated by Google) I found the advice to be very nice and helpful. The seller also took her time. Gladly again :)

(Original)
Ich habe die Beratung als sehr nett sowie hilfreich empfunden. Die Verkäuferin hat sich zudem Zeit genommen. Gerne wieder :)

Map Location
Nearby Places

CityPraxen
Friedrichstraße 180, 10117 Berlin, Germany

Flaniermeile Friedrichstraße
Friedrichstraße 180, 10117 Berlin, Germany

Event Location Berlin Mitte - Tube STATION
Friedrichstraße 180-184, 10117 Berlin, Germany

Departmentstore Quartier 206
Friedrichstraße 71, 10117 Berlin, Germany

Medical One - Berlin
c/o Walk Again Center, Friedrichstraße 71, 10117 Berlin, Germany

House of Vapes - London (Berlin) (Geschlossen)
Taubenstraße 14, 10117 Berlin, Germany

The Q
Friedrichstraße 67, 10117 Berlin, Germany

Holmes Place Gendarmenmarkt
Friedrichstraße 68 Eingang Mohrentrasse, 10117 Berlin, Germany

MEOCLINIC - Privatpraxen und Privatklinik in Berlin Mitte
Friedrichstraße 71, 10117 Berlin, Germany

EINSTEIN KAFFEE Quartier
Friedrichstraße 71, 10117 Berlin, Germany