Staatliche Museen zu Berlin – Preußischer Kulturbesitz - Verwaltung

Stauffenbergstraße 41, 10785 Berlin, Germany
Museum
User Reviews

5 Chris Ebert - 7 years ago

It's a little silly to lump all the state museums together, but with so many to choose from there really is something for everyone. Three museum pass is a great deal if you want to see more than two. The Pergamon captures the feel of some ancient spaces - amazing! I'm a big fan of musical instruments and there's a whole museum of that :-) .

4 FabioCabana - 6 years ago

It's a good museum with an amazing facade

5 Evelyn Bacosa Pugh - 3 years ago

Could walk around for hours and not see everything

4 Aubrey Backscheider - 6 years ago

An entire roman facade in the front entrance. Spectacular!

1 Sebastian Shepherd - 2 months ago

(Translated by Google) Unfortunately no customer-centric terms and conditions and unnecessarily confusing web shop: shop.smb.museum.

Bought eight (8!) Museum Island tickets and also purchased eight (8!) free time tickets that were actually included. Cancellation is not possible even after immediate contact.
No warning/note BEFORE completing the booking that the corresponding item is already in the shopping cart... That this free admission has to be "bought" in addition and is not included in the booking process for the Museum Island ticket... Lack of understanding of customer-centric software development and in this context neither for me surprising that there is 0 goodwill for cancellation requests.

(Original)
Leider keine kundenzentrierten Geschäftsbedingungen und unnötig unübersichtlicher Webshop: shop.smb.museum.

Acht (8!) Museumsinsel-Tickets gekauft und zusätzlich acht (8!) eigentlich inklusives kostenlosen Zeit-Tickets erworben. Auch nach sofortiger Kontaktaufnahmen ist eine Stornierung nicht möglich.
Keine Warnung/Hinweis VOR Buchungsabschluss das entsprechendes bereits im Warenkorb ist ... Das dieser kostenloser Einlass überhaupt zusätzlich "gekauft" werden muss und nicht im Buchungsprozess des Museumsinselticket enthalten ist ... fehlendes Verständnis für kundenzentrierte Softwareentwicklung und in dem Zusammenhang für mich auch nicht verwunderlich, dass hier 0 Kulanz bei Stornierungsanfragen zu finden ist.

1 Iris Lenzendorf - 6 months ago

(Translated by Google) Very confusing online booking. Unfortunately, sometimes you buy a ticket that you don't need at all, because the explanation for the reduced ticket is only on the ticket itself. The free children's tickets are hidden at the very end and are not immediately visible. Intention? No idea but bad luck in this case due to the "no cancellation" rule. No accommodating decision was made in response to an immediate query. Customer service and online booking urgently needs improvement.

(Original)
Sehr unübersichtliche Onlinebuchung. Da kauft man leider schon mal ein Ticket das man gar nicht braucht, weil die Erläuterung für das ermäßigte Ticket erst auf dem Ticket selbst steht. Die kostenlosen Kindertickets verstecken sich ganz am Ende und sind nicht auf Anhieb zu sehen. Absicht? Keine Ahnung aber Pech hat man in dem Fall aufgrund der "keine Stornierung"-Regelung. Auf eine sofortige Rückfrage erfolgte keine kulante Entscheidung. Kundenservice und Onlinebuchung dringend verbesserungsfähig.

2 Peter Vogel - 6 months ago

(Translated by Google) Homepage with question mark
In terms of design, the homepage of the Berlin State Museums is certainly very elaborate and appealing.
For the average user, especially foreign guests, the homepage is rather poor in terms of functionality, logic and information content.
The time slot booking system is also in need of at least a little improvement in this regard.
What is actually not possible: in the event of a wrong booking, illness-related absence, holiday postponement, etc., cancellation and reimbursement of costs is not possible at all. This is legally very questionable, at least very petty. This works better in museums in some other (capital) cities. As a foreigner, you only have the option of booking online, especially with a time window.

(Original)
Homepage mit Fragezeichen
Die Homepage der Staatlichen Museen Berlin sind das Design betreffend sicher sehr aufwändig und ansprechend gemacht.
Für den Durchschnitts-User, insbesondere auswärtige Gäste, in Sachen Funktionalität, Logik und Informationgehalt ist die Homepage eher dürftig.
Das Zeitfensterbuchungsystem ist diesbezüglich ebenfalls zumindest schwer verbesserungswürdig.
Was eigentlich gar nicht geht: bei falschgelaufener Buchung, krankheitsbedingtem Ausfall, Urlaubsverschiebung etc. ist eine Stornierung und Kostenrückerstattung gar nicht möglich. Das ist rechtlich sehr fragwürdig, zumindest sehr kleinkariert. In Museen manch anderer (Haupt)städte funktioniert das besser. Als Fremder hat man halt nur die Möglichkeit, über Internet zu buchen, zumal mit Zeitfenster.

Map Location
Nearby Places

Gemäldegalerie
Matthäikirchplatz, 10785 Berlin, Germany

Kupferstichkabinett Berlin
Gemäldegalerie, Matthäikirchplatz, 10785 Berlin, Germany

Kunstbibliothek Berlin
Matthäikirchplatz 6, 10785 Berlin, Germany

Richard Wagner Monument
Tiergartenstraße, 10785 Berlin, Germany

Museum of Decorative Arts
Matthäikirchplatz, 10785 Berlin, Germany

Gedenkstätte Stille Helden
Stauffenbergstraße 13-14/3. Etage, 10785 Berlin, Germany

German Resistance Memorial Center
Stauffenbergstraße 13, 10785 Berlin, Germany

Kulturforum
Gemäldegalerie, Matthäikirchplatz, 10785 Berlin, Germany

St.-Matthäus-Kirche
Matthäikirchplatz, 10785 Berlin, Germany

Philharmonie
10785 Berlin, Germany