2
Peter Vogel -
6 months ago
(Translated by Google) Homepage with question mark
In terms of design, the homepage of the Berlin State Museums is certainly very elaborate and appealing.
For the average user, especially foreign guests, the homepage is rather poor in terms of functionality, logic and information content.
The time slot booking system is also in need of at least a little improvement in this regard.
What is actually not possible: in the event of a wrong booking, illness-related absence, holiday postponement, etc., cancellation and reimbursement of costs is not possible at all. This is legally very questionable, at least very petty. This works better in museums in some other (capital) cities. As a foreigner, you only have the option of booking online, especially with a time window.
(Original)
Homepage mit Fragezeichen
Die Homepage der Staatlichen Museen Berlin sind das Design betreffend sicher sehr aufwändig und ansprechend gemacht.
Für den Durchschnitts-User, insbesondere auswärtige Gäste, in Sachen Funktionalität, Logik und Informationgehalt ist die Homepage eher dürftig.
Das Zeitfensterbuchungsystem ist diesbezüglich ebenfalls zumindest schwer verbesserungswürdig.
Was eigentlich gar nicht geht: bei falschgelaufener Buchung, krankheitsbedingtem Ausfall, Urlaubsverschiebung etc. ist eine Stornierung und Kostenrückerstattung gar nicht möglich. Das ist rechtlich sehr fragwürdig, zumindest sehr kleinkariert. In Museen manch anderer (Haupt)städte funktioniert das besser. Als Fremder hat man halt nur die Möglichkeit, über Internet zu buchen, zumal mit Zeitfenster.