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Dorothea W. -
4 months ago
(Translated by Google) Good advice, bad support
In November 2021 we ordered all kitchen and household appliances from Primus for a new, empty apartment. We felt very well advised.
Shortly after ordering, we got the call that all the devices would not be available until March or April, whether we still wanted to keep our order. Since I have been very satisfied with the Miele appliances so far, we decided to wait.
In March we were informed that the order was being delayed, June is now being targeted. We stayed patient.
Now the news, it would be mid-August. You can't do anything about these circumstances, delivery problems, a problem at Miele.
On the one hand, there are undoubtedly delivery problems, but on the other hand, we were never asked if we wanted another model that was available (you can find it on the internet), only now, after we decided not to fulfill our order, the question came up like ours daughter could have done without all the devices for so long.
How can this business continue to exist if it actually doesn't sell any devices for months?
(Original)
Beratung gut, Betreuung schlecht
Im November 2021 bestellten wir für eine neu einzurichtende, leere Wohnung sämtliche Küchen- und Haushaltsgeräte bei Primus. Wir fühlten uns sehr gut beraten.
Kurz nach der Bestellung kam der Anruf, dass alle Geräte erst im März oder April verfügbar wären, ob wir unsere Bestellung trotzdem aufrecht erhalten wollten. Da ich bislang mit den Geräten von Miele sehr zufrieden war, wollten wir warten.
Im März wurden wir benachrichtigt, die Bestellung verzögere sich, der Juni werde nun anvisiert. Wir blieben geduldig.
Nun die Nachricht, es würde Mitte August werden. Man könne nichts für diese Umstände, Lieferschwierigkeiten, ein Problem bei Miele.
Einerseits gibt es zweifelsohne Lieferschwierigkeiten, andererseits wurden wir aber nie gefragt, ob wir evtl. ein anderes, verfügbares Modell wollten (im Internet wird man diesbezüglich fündig), nur jetzt, nachdem wir auf die Erfüllung unserer Bestellung verzichteten, kam die Frage, wie unsere Tochter denn so lange ohne alle Geräte ausgekommen wäre.
Wie kann dieses Geschäft denn weiterhin existieren, sollte es tatsächlich über Monate keinerlei Geräte verkaufen?