5 Famese Emmanuel - 3 years ago
Best of the rest ????????
5 Famese Emmanuel - 3 years ago
Best of the rest ????????
1 ICON Boards - 5 months ago
(Translated by Google) All that glitters is not gold!!! NEVER AGAIN
The after sale service is highly unprofessional and I would be embarrassed if I were the owner. Mr. Käfer, you are a person with a media presence. I would be ashamed of the email you sent me. I complained about a chain that I bought with two other parts for a total of 3900 euros.
The seller (later also Mr. Käfer in the email) accused me of having broken the chain (massive king's chain) after the purchase. Anyone who is familiar with a byzantine chain should know that it is extremely difficult to break, because they are processed so massively that, if you actually managed to do it, you would tear them apart, which would then obviously be the fault of the buyer.
However, the defect that I complained about was a hidden defect for me.
To imply that I caused this damage is borderline!!!
For this reason I will NEVER AGAIN buy anything from Käfer in Munich. I had kept the legal process open anyway.
Not Mr. Beetle!!!!
#käfergoldankauf #munich #nogo #insinuation #worst #customerserviceNOTGOOD
RESPONSE TO MR. KÄFER'S STATEMENT:
Dear Mr. Käfer,
you can clearly see from the photos that they are untruthful (for me I don't understand why they handle it that way). I added this as proof. I thought you would own up to your mistakes. Not even close.
The chain was simply poorly processed. I suspect that the chain was shortened by you/your goldsmith and soldered poorly.
Because that's exactly what you can see in the photos and under the magnifying glass. Nothing is broken, because the fractures are angular and not round. You can easily see the bad solder joint (including me as a layman).
And to your accusation that I have accused you of fraudulent misrepresentation is to say:
I was referring to your false statement that you saw the chain and something was broken. They NEVER held the chain in their hands.
And if you had the chain in your hands and, as you say, checked it before going into your salesroom, then I literally said: "...unless you knew the chain and the damage beforehand.
Then it would have to be checked whether it is a case of fraudulent deception."
You should therefore check your statements thoroughly before they become public. I can prove everything, because I have photos, your emails to me and your false statements on the net, which are now visible to everyone.
Now that you've said publicly that you've stopped communicating, my only option is legal recourse.
In this sense dear people:
Choose your gold sellers wisely, and maybe you should take a 15x magnifying glass with you when you go shopping so you don't get accused of breaking something that was already broken.
In summary, it remains to be said.
Beetle Gold Purchase/Sale
! ! ! ! NEVER AGAIN ! ! ! !
(Original)
Es ist nicht alles Gold was glänzt!!! NIE WIEDER
Der Service nach dem Verkauf ist höchst umprofessionell und wäre mir peinlich wenn ich Inhaber wäre. Herr Käfer, Sie sind eine Person mit medialem Auftreten. Ich würde mich für die email, welche Sie mir geschrieben haben schämen. Ich habe eine Kette reklamiert, die ich unter anderem mit zwei anderen Teilen für insgesamt 3900 Euro gekauft habe.
Der Verkäufer (später dann auch Herr Käfer in der email) hielt mir vor, ich hätte die Kette (massive Königskette) nach dem Kauf kaputt gemacht. Wer eine Königskette kennt, dürfte wissen, dass diese äußerst schwer kaputt machen kann, denn die sind so massiv verarbeitet, dass man sie, sofern man es tatsächlich schaffen würde, auseinander reissen würde, was dann ganz offensichtlich ein Verschulden des Käufers wäre.
Der Defekt, den ich jedoch beanstandet hatte, war ein, für mich, versteckter Mangel.
Mir zu unterstellen, ich hätte diesen Schaden herbeigeführt ist grenzwertig!!!
Aus diesem Grund werde ich NIE WIEDER bei Käfer in München etwas kaufen. Den Rechtsweg hatte ich mir ohnehin offen gehalten.
So nicht Herr Käfer!!!!
#käfergoldankauf #münchen #Nogo #unterstellung #schlechtester #kundenserviceNOTGOOD
ANTWORT AUF HERR KÄFERS AUSSAGE:
Lieber Herr Käfer,
dass sie LEIDER (für mich nicht nachvollziehbar weshalb sie das so handhaben) die Unwahrheit sagen, kann man eindeutig an den Fotos erkennen. Diese habe ich als Beweis hinzugefügt. Ich dachte, Sie würden zu Ihren Fehlern stehen. Weit gefehlt.
Die Kette wurde einfach schlichtweg mangelhaft verarbeitet. Ich vermute, dass die Kette von Ihnen/ihrem Goldschmied gekürzt wurde und mangelhaft verlötet.
Denn genau das kann man auf den Fotos und unter der Lupe sehen. Da ist nichts gebrochen, denn Bruchstellen sind kantig und nicht rund. Die schlechte Lötstelle kann man problemlos sehen (auch ich als Laie).
Und zu ihrer Anschuldigung, ich hätte ihnen arglistige Täuschung vorgeworfen ist zu sagen:
Ich bezog mich auf ihre Falschaussage, Sie hätten die Kette gesehen und es wäre etwas gebrochen. Sie hatten die Kette NIE in den Händen.
Und wenn Sie die Kette doch in den Händen gehabt und wie sie sagen geprüft hätten, bevor Sie in ihre Verkaufsräume ging, dann sagte ich wörtlich: "....Es sei denn sie kannten die Kette und den Schaden vorher schon.
Dann wäre zu prüfen ob es um arglistige Täuschung geht."
Sie sollten also Ihre Aussagen gründlich überprüfen, bevor diese öffentlich werden. Ich kann alles belegen, denn ich habe Fotos, Ihre emails an mich und ihre Falschaussagen im Netz, die jetzt für jedermann/frau ersichtlich sind.
Nachdem Sie öffentlich gesagt haben, dass Sie die Kommunikation eingestellt haben, bleibt mir nun nichts mehr als der Rechtsweg.
In diesem Sinne liebe Leute:
Wählt eure Goldverkäufer mit Bedacht und vielleicht solltet ihr doch beim Kauf eine Lupe mit 15-facher Vergrößerung mitnehmen, damit euch nicht unterstellt wird, ihr hättet etwas kaputt gemacht, was in Wahrheit schon kaputt war.
Resümierend bleibt zu sagen.
Käfer Gold An-/Verkauf
! ! ! ! NIE WIEDER ! ! ! !
5 Stefan Kisslinger - a month ago
(Translated by Google) Despite the location in the station district with dealers who don't always appear reputable, we were pleasantly surprised by the business. It is very well designed and has a very large selection. Juwelier Käfer showed us a lot of rings according to our wishes and ideas in great detail and with a lot of patience. Unusual pieces are also included in the range. The price-performance ratio is very fair. In addition, the service is very nice. We'll be back for sure.
(Original)
Trotz der Lage im Bahnhofsviertel mit nicht immer seriös erscheinenden Händlern, hat uns das Geschäft sehr positiv überrascht. Es ist sehr gut gestaltet und hat eine sehr große Auswahl. Juwelier Käfer hat uns sehr ausführlich und mit viel Geduld viele Ringe gemäß unseren Wünschen und Vorstellungen gezeigt. Auch außergewöhnliche Stücke sind im Sortiment enthalten. Das Preis-Leistungsverhältnis ist sehr fair. Außerdem wird man sehr nett bedient. Wir kommen sicher wieder.
5 Souad Corsepius - 11 months ago
(Translated by Google) The best jeweler in Munich.
Very, very friendly staff, great service, top prices and very nice shop
Thanks very much
LG
Mrs. Corsepius ????
(Original)
Der beste Juwelier in München.
Sehr sehr Freundlich Personal , tolle Service , Top Preisen und sehr Schöne Laden
Vielen dank
LG
Frau Corsepius ????
5 Monika - 2 months ago
(Translated by Google) Huge selection, very friendly and accommodating. I am very happy to recommend.
(Original)
Gigantische Auswahl, sehr freundlich und zuvorkommend. Empfehle ich sehr gerne.
5 Maxi Kreß - 11 months ago
(Translated by Google) The best jeweler in Munich!
friendly staff, a huge selection and the prices are amazing!
I can recommend it to everyone with the purest of conscience ????????
I would love to come back ????
Warm greetings
Nicky Eder
(Original)
Der beste Juwelier in München !
freundliches Personal, eine Riesen Auswahl und die Preise sind der Hammer !
Kann ich mit reinsten gewissen jedermann empfehlen ????????
Komme sehr gerne wieder ????
Liebe Grüße
Nicky Eder
5 Victor - 3 years ago
(Translated by Google) Very friendly and nice seller, good advice and service, reasonable prices, nice assortment????Good and serious alternative to the whole "trustworthy" acting competitors in the area
(Original)
Sehr symphatischer und netter Verkäufer, gute Beratung und Service, angemessene Preise, schönes Sortiment????Gute und seriöse Alternative zu den ganzen "vertrauensunwürdig" wirkenden Konkurrenten in der Umgebung
Sprachschule Creative München
Bayerstraße 27, 80335 München, Germany
Ca’D’oro | Ristorante & Pizzeria
Bayerstraße 31 Ecke, Senefelderstraße, 80335 München, Germany
Wombat's City Hostel Munich Hauptbahnhof
Senefelderstraße 1, 80336 München, Germany
Hotel Europäischer Hof
Bayerstraße 31, 80335 München, Germany
Hotel Haberstock
Schillerstraße 4, 80336 München, Germany
Jaeger's Munich
Senefelderstraße 3, 80336 München, Germany
Leonardo Hotel München City Center
Senefelderstraße 4, 80336 München, Germany
Helvetia
Schillerstraße 6, 80336 München, Germany
Ali Baba Restaurant
Schillerstraße 6, 80336 München, Germany
Café Schiller
Schillerstraße 3, 80336 München, Germany