5
T.G. Claudius DE РУ -
2 months ago
(Translated by Google) In the end it went well. Without an appointment, on Thursday, I got through with my passport issue.
The authorities' staff is nice and accommodating, so that in the morning, after waiting 1.5 hours, I got a waiting number for the afternoon.
After that, after 2:00 p.m., I waited another hour and a half and was able to apply for the necessary documents.
Conclusion: if on Thursday without an appointment, then expect about 3 hours ???? time investment, take precautions (drinks, food, portable tasks, etc.) and relax on site ????
REQUESTS/RECOMMENDATIONS to the Citizens Registration Office:
1) set up chairs/benches downstairs (on the ground floor). Especially for the elderly it is sometimes difficult to wait standing there
2) provide better air conditioning/ventilation at the top. Even a fan would possibly help there in summer
3) in order to spread the time of the audience above, not only hang up chairs but also a No. screen in front of the reception
????????????????
(Original)
Im Endeffekt ist es gut gelaufen. Ohne Termins, am Donnerstag, bin mit meiner Passangelegenheit durchgekommen.
Das Behörden-Personal ist nett und kulant, so dass ich am Vormittag, nach 1,5 Std. Wartezeit eine Wartenummer für den Nachmittag bekommen habe.
Danach, nach 14:00, habe ich noch ca. anderthalb Stunden gewartet und konnte die erforderlichen Dokumente beantragen.
Fazit: wenn am Donnerstag ohne Termins, dann mit ca. 3 Std. ???? Zeit-Investition rechnen, vorsorgen (Getränke, Essen, tragbare Aufgaben etc.) und sich vor Ort entspannen ????
BITTEN/EMPFEHLUNGEN an das Bürgeramt:
1) bereits unten (im EG) Stühle/Sitzbänke aufstellen. Vor Allem für die Älteren ist es manchmal schwere Kost, dort stehend zu warten
2) oben für bessere Klimatisierung/Durchlüftung zu sorgen. Selbst ein Lüfter würde dort im Sommer ggf. Abhilfe schaffen
3) zwecks Publikumszeitstreuung oben, auch vor Empfang nicht nur Stühle, sondern einen Nr.-Bildschirm aufhängen
????????????????