Eduard Arning Clinic for Dermatology and Allergology

Asklepios Klinik St. Georg, Lohmühlenstr. 5, Haus K, 20099 Hamburg, Germany
Hospital
User Reviews

1 Alan José G González B. - 2 years ago

The receptionist has treated me very badly, due to the fact that I do not speak perfect German, and I have asked her to please speak in English, since it was my health and it was very easy for me to explain myself. In addition, she has treated me as a liar denying that the day before I called to request an appointment, which they told me I could go.

She also told me that they could not attend, because I had no prescription for medical practice. Because that was the only way to serve me (even so when I told her, that I had a lot of pain, and they (other General Doctor) had sent me for there) And that is totally a lie, because I had been there before (around 8month ago) and they treated me.

In the end, they did not attend me. And they made me feel worse

3 Anna Czikora - 3 months ago

(Translated by Google) I'm torn. On the one hand there are really nice and competent doctors here, on the other hand the administration is very rude and absolutely unorganized.

The registrations for the individual dermatological departments are often closed, you are sent from one registration to the next. As a result, patients are congested in the corridors. It's catastrophic. I've already waited twice for more than half an hour to be able to register at all. Then there is the actual waiting time of mostly 30 - 50 minutes despite an appointment. The employees at the registrations are overwhelmed and rude.

The doctors treating me are nice and empathetic and, in my opinion, very competent. My illness was taken seriously and fortunately it is well controlled with medication.

I don't think it's a good thing that you can't pay cashless for parking tickets at the ticket machines.

(Original)
Ich bin hin und her gerissen. Einerseits gibt es hier wirklich nette und kompetente Ärzte, andererseits ist die Verwaltung sehr unhöflich und absolut unorganisiert.

Die Anmeldungen für die einzelnen dermatologischen Abteilungen sind häufig geschlossen, man wird von einer Anmeldung zur nächsten geschickt. Dadurch stauen sich die PatientInnen auf den Fluren. Es ist katastrophal. Ich habe jetzt 2 mal bereits über eine halbe Stunde gewartet, um mich überhaupt anmelden zu können. Darauf kommt noch die eigentliche Wartezeit von meist 30 - 50 min trotz Termin. Die MitarbeiterInnen an den Anmeldungen sind überfordert und unhöflich.

Meine behandelnden Ärzte sind nett und einfühlsam und meiner Meinung nach sehr kompetent. Meine Erkrankung wurde ernst genommen und ist zum Glück durch Medikamente gut eingestellt.

Ich finde es nicht gut, dass man an den Kassenautomaten für die Parkscheine nicht bargeldlos zahlen kann.

1 Michael Druwe - 5 months ago

(Translated by Google) came with a headache. Doctor there relatively quickly just to send you home immediately. Very rude, didn't let excuses. Black-haired doctor on Sunday May 1st at 3.30 p.m.

(Original)
war mit Kopfhautschmerzen gekommen. Arzt relativ schnell da nur um ein sofort wieder nach Hause zu schicken. Sehr unfreundlich, liess nicht ausreden. Schwarzhaariger Arzt am Sonntag 1. Mai um 15.30 h.

1 V - 4 months ago

(Translated by Google) Very unfriendly/impatient doctor on duty (male) at night, asked if I was an emergency at all after I was sent to dermatology from the close-up. Didn't look at my problem thoroughly, didn't listen to it and sent me away with a few medications. Extremely unprofessional.

(Original)
Sehr unfreundlicher/ungeduldiger Dienst-Arzt (männlich) in der Nacht, hat gefragt ob ich denn überhaupt ein Notfall sei, nachdem ich von der Nahaufnahme in die Dermatologie geschickt worden bin. Hat sich meine Problematik weder gründlich angeschaut, noch angehört und mich mit ein paar Medikamenten wieder weg geschickt. Extrem unprofessionell.

1 Aylin Baran - a month ago

(Translated by Google) I attended the hair consultation and the allergy consultation and am disappointed!
First of all I would like to say that the blood draw is completely wrong and not carried out correctly!!!! PLEASE PLEASE READ !
1) it is backed up to the end, NOT AT ALL! Aside from being uncomfortable, it can cause samples to become hemolytic!
2) My arm is disinfected and then wiped again with a non sterile swab!! NO GO, first wait until it dries by itself !! Or spray again !!!
3) Please note the order in which blood is taken, there is a reason why the Schef rule applies, i.e. first serum tube and then EDTA, BUT EDTA was taken from me first !!
4) the tubes were not given more than once. NO GO!!! If you don't shake the tubes, especially EDTA, the blood can clot!!!
PS : please take out the NEEDLE first and then stick plaster on it !

(Original)
Ich war bei der Haarsprechstunde und bei der Allergiesprechstunde und bin enttäuscht!
Erstmal möchte ich sagen, dass die Blutentahme komplett falsch und nicht korrekt ausgeführt wird!!!! BITTE BITTE LESEN !
1) es wird bis zum Schluss gestaut, GEHT GARNICHT! Abgesehen davon, dass es unangenehm ist, können die Proben dadurch hämolytisch werden!
2) Mein Arm wird desinfiziert und dann nochmal mit einem nicht sterilen Tupfer abgewischt!! NO GO, erstmal warten bis es von alleine trocknet !! Oder nochmal sprühen !!!
3) Bitte die Reihenfolge der Blutentahme beachten, es gibt nicht umsonst die Schef Regel , d.h erstmal Serum Röhrchen und dann erst EDTA , ABER bei mir wurde EDTA zuerst abgenommen !!
4) die Röhrchen wurden nicht mehrmals geschenkt. NO GO !!! Wenn man die Röhrchen nicht schwenkt , vor allem EDTA kann das Blut gerinnen!!!
PS : bitte auch erstmal die NADEL rausholen und dann erst mit Pflaster bekleben !

5 Nico Goldmann (BladeContact) - a year ago

(Translated by Google) Very friendly department and helpful medical care from Ms. Holz and the other assistant doctor for my friend. She is doing better right now. I hope it stays that way. Even if the emergency room in the main building was a bit unfriendly and did not listen properly, there were attentive nurses on K2 and one was offered care while waiting. Her health has improved and therapy has finally worked.

(Original)
Sehr freundliche Abteilung und hilfsbereite ärztliche Betreuung durch Frau Holz und der andere Assistenzarzt für meine Freundin. Ihr geht es aktuell besser. Ich hoffe, dass es so bleibt. Auch wenn die Notaufnahme im Hauptgebäude etwas unfreundlich war und nicht richtig zugehört hat, gab es aufmerksame Krankenschwestern auf K2 und einem wurde auch Versorgung während der Wartezeit angeboten. Ihr Gesundheitszustand hat sich verbessert und endlich hat eine Therapie angeschlagen.

1 Nati - 2 years ago

(Translated by Google) House K 3 not recommended if you have been to a different department in St Georg and some of them are practically saying their trousers, this says a lot among other things.
- If you request your own documents (personally) it means that you don't have any .....
- The senior doctor is very arrogant
- The woman "doctor" is always overwhelmed, never knows what to do. You always have to tell her and for 2 years my desired test has been postponed again and again. Since it is supposedly the wrong time of year, the woman cannot draw blood either.

The receptionist is always trying, in my opinion she does too much

-Bear the mistakes of the "doctor", make appointments, have tests, if necessary take a blood sample and also help with dermatology. I wouldn't be surprised if the poor woman breaks down soon. Because of this, your tone SOMETIMES is unfortunately not appropriate, which I can understand by this situation: I have to look for another hospital with regard to the allergies

(Original)
Haus K 3 nicht zu empfehlen, wenn man mal in St Georg in einer anderen Abteilung war und die einen Quasi schon ihr Beinkleid Aussprechen, sagt dies unter anderem schon einiges.
- Wenn man seine eigenen Unterlagen anfordert (persönlich) Heißt es ,man hätte keine.....
- Der Oberarzt ist sehr überheblich
- Die Frau " Ärztin" stets überfordert, weiß nie was gemacht werden soll.Man muss es ihr immer sagen und seit 2 Jahren wird mein gewünschter Test immer wieder verschoben. Da angeblich die falsche Jahreszeit ist, Blut kann die Frau leider auch nicht abnehmen.

Die Rezeptionnistin ist stets bemüht ,macht meiner Meinung nach zu viel

-Fehler der "Ärztin " ausbaden, Termine vereinbaren, test's ,ggf Blutentnahme und hilft auch noch in der Dermatologie. Mich würde es nicht wundern, wenn die arme Frau bald zusammenbricht. Dadurch wird ihr Ton MANCHMAL leider auch nicht angemessen , was ich aber auch unter dieser Situation verstehen kann.Ich muss mir ein anderes Krankenhaus suchen bzgl der Allergien

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