UKD - Department of Neurology

Geb. 13.51, Moorenstraße 5, 40225 Düsseldorf, Germany
University hospital
User Reviews

1 Dana S. - a month ago

(Translated by Google) Because of a very rare neurological condition, my neurologist referred me to another clinic that should better help me. I thought I would be in good hands at the university hospital. Unfortunately, the neurology department at the university clinic rejected my appointment request and said I should present myself at the LVR clinic (which treats mental health problems).
In my opinion, you seem to be very overloaded and overwhelmed.

(Original)
Wegen einer sehr seltenen, neurologischen Erkrankung verwies mich mein Neurologe auf eine andere Klinik, die mir besser helfen sollte. Ich dachte, dass ich in der Uniklinik gut aufgehoben wäre. Leider hat die Neurologie der Uniklinik meine Terminanfrage abgewiesen und sagte, ich solle mich bei der LVR Klinik (welche psychische Probleme behandeln) vorstellen.
Sie scheinen m.E. sehr überlastet und überfordert zu sein.

5 Justyna Panus - 5 months ago

(Translated by Google) I walked into the emergency room this morning in excruciating pain. I was lucky and nothing happened. I have been treated with care and love. The neurologist Dr Krause Molle who was called gave me very competent advice and support. Many thanks for that!

(Original)
Ich bin heute morgen in die Notaufnahme gekommen mit unsagbaren Schmerzen. Ich hatte Glück und es war nichts los. Ich bin fürsorglich und liebevoll behandelt worden. Die hinzugerufene Neurologin Frau Dr Krause Molle hat mich sehr kompetent beraten und betreut.Vielen lieben Dank dafür!

1 Julia beyer - 5 months ago

(Translated by Google) The stroke unit at the university is the last. Except for one senior doctor, the doctors are cheeky and so arrogant.
The emergency room is inhumane. Stupid jokes at the expense of the patients.
Should take an example from Marien Hospital.

(Original)
Die Stroke Unit an der Uni ist das letzte.Die Ärzte bis auf einen Oberarzt frech und so dermaßen arrogant.
Die Notaufnahme ist menschenunwürdig.Blöde Witze auf Kosten der Patienten.
Sollten sich ein Beispiel am Marien Hospital nehmen.

1 Youssarian Whisker - 6 months ago

(Translated by Google) Waited 4 months for an appointment. One call after the other, we've heard more reassurances than at a funeral. One finger doesn't know what the other is doing. Disorganized and way too slow.

On the day of the appointment I waited a full 4 hours for the doctor to speak to me. It is a bottomless impudence that the staff here dares to dispose of our time freely. They couldn't/wouldn't even give us any information. In any case, the next check-up appointment will no longer take place here.

(Original)
4 Monate auf einen Termin gewartet. Ein Anruf nach dem anderen, Wir haben mehr Vertröstungen gehört als auf einer Beerdigung. Da weiss der eine Finger nicht, was der andere macht. Unorganisiert und viel zu langsam.

Am Tag des Termines dann volle 4 Stunden auf den Arzt zum Gespräch gewartet. Es ist eine bodenlose Frechheit das sich das Personal hier erdreistet, frei Schnauze über unsere Zeit zu verfügen. Nichteinmal eine Information konnte/wollte man uns geben. Der nächste Kontrolltermin findet jedenfalls nicht mehr hier statt.

1 Christoph Schade - 10 months ago

(Translated by Google) After a third postponement of the planned admission, I was admitted on November 18th, 2021. During the first two days of my inpatient treatment, I was quite satisfied and had the impression that the NE02 ward doctor was quite interested in helping me. Since then (now day 8) hardly anything has happened. When the workforce changed jobs, commitment fell significantly. The visit is similar to a drive-by, questions are not answered and planned examinations are skipped. Overall, I feel much more like a money-making placeholder that serves its purpose by just being there. I am very disappointed and can only recommend (unless it is an emergency) to go to another clinic.

(Original)
Nach einer dritten Verschiebung der geplanten Aufnahme, konnte ich am 18.11.2021 aufgenommen werden. An den ersten zwei Tagen meiner stationären Behandlung war ich durchaus zufrieden und hatte den Eindruck, dass der Stationsarzt der NE02 durchaus daran interessiert war mir zu helfen. Seither (mittlerweile Tag 8) ist kaum mehr etwas passiert. Mit dem Dienstwechsel der Belegschaft sank das Engagement erheblich. Die Visite ähnelt einem Driveby, Fragen werden nicht beantwortet und geplante Untersuchungen Ausgesessen. Insgesamt habe ich viel mehr das Gefühl einen geldbringenden Platzhalter darzustellen, der mit dem bloßen Dasein seinen Zweck erfüllt. Ich bin sehr enttäuscht und kann nur empfehlen (insofern es kein Notfall ist) eine andere Klinik aufzusuchen.

1 Heike Krill - 7 months ago

(Translated by Google) I had an appointment at Ms Ambulance today at 1:30 p.m.
When I got there at 1:20 p.m., the lady from the ambulance told me I had come too late, I had an appointment at 1:00 p.m., which I was able to tell her directly that it wasn’t like that, but at 1:30 p.m. But this nice lady insisted because it was entered that way in the PC would have to ???? then she also got quite snotty about why I would be there if I had a neurologist but it would be nonsense to make an appointment there. What upsets me so terribly is I drive 160 km and then something like that, instead of apologizing nope, you are treated very badly ... very, very unfriendly ...

(Original)
Ich hatte heute einen Termin in der Ms Ambulanz um 13.30 .
Als ich dort um 13.20 uhr ankam sagte mir die Dame aus der Ambulanz ich wäre zu spät gekommen ,ich hätte einen Termin um 13uhr gehabt ,was ich ihr direkt wieder legen konnte das es nicht so ist sondern um 13.30 . Diese nette Dame bestand aber darauf weil es im PC so eingetragen wäre..Sie ging dann kurz ein Zimmer gegenüber fragte dort irgendwas, kam wieder und sagte zu mir das sie mir auf Grund dessen (weil ich ja zu spät bin ) einen neuen Termin geben müsste ????dann wurde sie auch noch recht pampig warum ich den dort wäre hätte doch einen neurologen wäre quatsch dort einen termin zu machen. Was mich an der Sache so fürchterlich aufregt ist ich fahre 160km und dann sowas ,anstatt sich dafür zu entschuldigen nö wird man ganz mies behandelt ...sehr sehr unfreundlich...

5 ML - 4 months ago

(Translated by Google) Very good clinic. Prof. Dr. Saber comes highly recommended.

(Original)
Sehr gute Klinik. Prof. Dr. Sabel ist sehr zu empfehlen.

Map Location
Nearby Places

Universitätsklinikum Düsseldorf
Universitätsklinikum Düsseldorf, Moorenstraße 5, 40225 Düsseldorf, Germany

University Hospital of Dusseldorf Center for Pediatrics
Moorenstraße 5, 40225 Düsseldorf, Germany

UKD - University Fertility Center Dusseldorf (UniKid)
Geb. 14.75, Moorenstraße 5, 40225 Düsseldorf, Germany

UKD - Clinic for ear, nose and throat medicine
Geb. 11.51, Moorenstraße 5, 40225 Düsseldorf, Germany

Kamps Bakery
Moorenstraße 5, 40225 Düsseldorf, Germany

Döner UNI Pizza
Moorenstraße 78, 40225 Düsseldorf, Germany

restaurant & bar campus vita (Studierendenwerk Düsseldorf)
Universitätsstraße 1, Geb. 21.11, 40225 Düsseldorf, Germany

UKD - Department of Ophthalmology
Geb. 18.11, Moorenstraße 5, 40225 Düsseldorf, Germany

Stückwerk Deli – Düsseldorf-Bilk
Moorenstraße 4, 40225 Düsseldorf, Germany

Sen Vegan Cuisine - Veganes Restaurant
Moorenstraße 4, 40225 Düsseldorf, Germany