User Reviews

1 Emily vBT - 3 years ago

I visit a friend who was sick for years. He was finally able to go home for some days but needed a paper to be able to leave the hospital. Then a nurse came and kick us, and he wanted us to move to the waiting room with air condition (which can risk the health of my friend) and any information. After 1.5 hours of waiting, they brought the later wish was supposed to be ready from the beginning!

5 Claudia Unseld - 4 months ago

(Translated by Google) I was in the heart center for cardioversion u0026 am more than satisfied with the treatment, with the team, with the professionalism u0026 friendliness of everyone involved.
The doctor on duty, Matthieu Schäfer, not only explained me comprehensively and competently, but also let me talk endlessly and was in such a good mood that he really took away my fear of the procedure.
I'm just as enthusiastic about the nurse who looked after me (Sabine, unfortunately I didn't catch her last name): totally warm and personable, and very experienced. In general, the two were a well-rehearsed team, where every move was spot on.
Something else on the organizational side: Because of the strike by the nursing staff at the university clinic, it was not foreseeable how much operations would have to be restricted in the following weeks, my appointment was brought forward at short notice and completely unbureaucratically. I am very grateful for that too.
If I need to have another cardioversion or another procedure, I already know that I am in the best hands at the heart center! Thank you very much for everything!

(Original)
Ich war zur Kardioversion im Herzzentrum u0026 bin mehr als zufrieden mit der Behandlung, mit dem Team, mit der Professionalität u0026 Freundlichkeit aller Beteiligten.
Der diensthabende Arzt, Matthieu Schäfer, hat mich nicht nur umfassend u0026 kompetent aufgeklärt, sondern hat mich auch ohne Ende erzählen lassen u0026 war so ansteckend gut gelaunt, dass er mir wirklich die Angst vor dem Eingriff genommen hat.
Ebenso begeistert bin ich von der Krankenschwester, die mich betreut hat (Sabine, leider hab ich den Nachnamen nicht mitbekommen): total herzlich u0026 sympathisch, dazu sehr routiniert. Überhaupt waren die beiden ein eingespieltes Team, bei dem jeder Handgriff saß.
Noch was zum Organisatorischen: Weil wegen des Streiks der Pflegekräfte an der Uniklinik nicht abzusehen war, wie stark der Betrieb in den Folgewochen eingeschränkt werden muss, wurde mein Termin kurzfristig u0026 völlig unbürokratisch vorgezogen. Auch dafür bin ich sehr dankbar.
Wenn bei mir noch einmal eine Kardioversion oder auch ein anderer Eingriff vorgenommen werden muss, weiß ich jetzt schon, dass ich im Herzzentrum in den besten Händen bin! Vielen herzlichen Dank für alles!

1 D. Ö. - 2 weeks ago

(Translated by Google) I've been trying to get an appointment for the last 3 months but to no avail. I have now had the 2nd transfer issued because the first one had already expired. First there was a strike, which is why I couldn't make an appointment, now I call 022147832341 20 times a day, because nobody else can help me on the other numbers, but it's permanently busy and if it rings, nobody answers.
We were very satisfied with the doctor and the nurses, but it can't be the case that we can't make an appointment. It's not control, it's something that rushes. Who will bear the consequences if something happens?
I am very shocked.

(Original)
Seit 3 Monaten versuche ich einen Termin zu vereinbaren, aber leider vergebens. Ich habe jetzt die 2. Überweisung ausstellen lassen, da die erste schon abgelaufen war. Erst wurde gestreikt weshalb ich keinen Termin vereinbaren konnte, jetzt rufe ich täglich 20 mal die 022147832341 an, weil mir sonst über die anderen Rufnummern niemand weiterhelfen kann, aber es ist dauerhaft besetzt und falls es klingelt geht niemand dran.
Wir waren mit dem Arzt und den Pflegern sehr zufrieden, aber es kann doch nicht sein dass wir keinen Termin vereinbaren können. Es ist keine Kontrolle, sondern etwas was eilt. Wer wird die Konsequenzen tragen falls was passiert?
Ich bin sehr entsetzt.

5 Arash - 2 weeks ago

(Translated by Google) I thank you for the treatment

I am more than satisfied with the treatment, with the team (especially department on floor 405X)

totally warm and personable

thank you very much

(Original)
ich bedanke mich bei Ihnen für die Behandlung

Ich bin mehr als zufrieden mit der Behandlung, mit dem Team (insbesondere Abteilung auf Etage 405X)

total herzlich u0026 sympathisch

lieben herzlichen Dank

5 Rainer Becker - 8 months ago

(Translated by Google) Was already the third time in the heart center. Can only report positive things. I have always felt that I was in good hands and well taken care of. The staff on the ward take great care of the patients. A great performance, especially given the current conditions. Thanks very much!

(Original)
War bereits zum dritten Mal in dem Herzzentrum. Kann nur positives berichten. Habe mich immer sehr gut aufgehoben und bestens versorgt gefühlt. Auf der Station kümmern sich die Mitarbeiter toll um die Patienten. Eine super Leistung, vor allem bei den aktuellen Rahmenbedingungen. Vielen Dank!

1 Michael Becker - 4 months ago

(Translated by Google) I had an appointment at 11:00 a.m. It was finally my turn at 2:00 p.m. The examination lasted about 5 minutes.
Why are appointments made when I have to wait 3 hours???

(Original)
Ich hatte um 11.00 Uhr einen Termin. Um 14.00 kam ich dann endlich dran. Die Untersuchung dauerte ca. 5 Minuten.
Warum werden Termine vergeben, wenn ich dann doch 3 Stunden warten muss???

5 Stefan Klein - a year ago

(Translated by Google) The way all the staff takes care of the patients is just great.
You get the feeling that these people don't have a job, but that they are called for their job. The information given to the relatives is understandable even for laypeople.
Even if my wife could not be saved despite the good treatment, I would like to thank the staff warmly. Especially the intensive care unit 1.02. I would like to especially thank you for your work. You won't find such a staff in any clinic anymore. Maybe some other clinic board members should take this team as an example.

(Original)
So wie sich das ganze Personal um die Patienten kümmert, ist einfach nur super.
Man bekommt das Gefühl das diese Leute nicht einem Beruf nachgehen, sondern das sie berufen sind für ihren Job. Die Informationen die den Angehörigen gegeben werden, sind auch verständlich für Laien.
Auch wenn meine Frau trotz der guten Behandlung nicht mehr zu retten war, möchte ich mich herzlich bei den Mitarbeitern bedanken. Besonders die Intensivstation 1.02. möchte ich besonders für ihre Arbeit bedanken. So ein Personal findet man in keiner Klink mehr. Vielleicht sollten sich einige andere Klinkvorstände sich mal an diesem Team Beispiel nehmen.

Map Location
Nearby Places

Infektionsschutzzentrum Uniklinik Köln
Joseph-Stelzmann-Straße (Geb. 80, 50931 Köln, Germany

Uniklinik Köln
Kerpener Str. 62, 50937 Köln, Germany

Oliveri Bistro & Café
Joseph-Stelzmann-Straße 26, 50931 Köln, Germany

Max Planck Institute for Biology of Ageing
Joseph-Stelzmann-Straße 9B, 50931 Köln, Germany

CECAD
Joseph-Stelzmann-Straße 26, 50931 Köln, Germany

Minerva's Lounge
Joseph-Stelzmann-Straße 9B, 50931 Köln, Germany

Gynecology and Obstetrics University Hospital of Cologne
Kerpener Str. 34, 50931 Köln, Germany

Innere Medizin II - Nephrologie Uniklinik Köln
Kerpener Str. 62, 50937 Köln, Germany

Café Goldjunge Sülz
Zülpicher Str. 282, 50937 Köln, Germany

Herzzentrum Uniklinik Köln - Gefäßchirurgie
Kerpener Str. 62, 50937 Köln, Germany