1
Sir Henrie -
a year ago
(Translated by Google) We were so bold that we asked for two vaccination certificates to be issued. It is offered in A4 size at the pharmacy counter. Since we do not know the time required, we asked for the time required. And we were told that the gentleman actually has other things to do and that he has to take care of customers "who really need something". Despite this non-appreciative statement, we suggested doing the other errands and coming back in about 15 minutes. We asked if this would be OK. This was apparently not heard, because the gentleman was very restless and upset when he left.
Good, we went too. I was still a bit taken aback, but I calmed myself down with the thought that the process is actually clear and there is nothing further to explain.
After the 15 minutes we came back and I asked for the certificates. The situation hadn't improved. We were told there was no time, we are not finished yet, we were not found in the file either, we are not a customer. I didn't understand that, because I stand before them as a customer.
But good. Vaccination cards and identity cards reclaimed and goodbye!
We were then allowed to explain to our two children, without knowing why, why the man was so funny.
Thank you for the experience.
--------
Re on company response:
Thank you for your response.
I didn't hear anything about intervening and another pharmacy was able to complete the task within four minutes.
I wish them all the best on their way.
(Original)
Wir waren so dreist und baten um die Ausstellung zweier Impfzertifikate. Angeboten wird es in Größe A4 am Apothekentresen. Da wir den zeitlichen Aufwand nicht kennen fragten wir nach der benötigten Zeit. Und uns wurde entgegnet, dass der Herr eigentlich anderes zu tun hat und er sich um Kunden kümmern muss "die wirklich etwas brauchen". Trotz dieser nicht wertschätzenden Aussage schlugen wir vor die weiteren Besorgungen zu erledigen und in ca. 15 Minuten wieder zu kommen. Wir fragten ob dies OK wäre. Dies wurde scheinbar nicht vernommen, denn der Herr war im weggehen sehr unruhig und aufgebracht.
Gut, wir gingen auch. Dabei war ich noch etwas verdutzt, beruhigte mich aber mit dem Gedanken, dass der Vorgang eigentlich klar ist und es nichts weiter zu erklären gäbe.
Nach den 15 Minuten kamen wir wieder und ich bat um die Zertifikate. Die Situation hatte sich nicht gebessert. Uns wurde entgegnet es war noch keine Zeit, sind noch nicht fertig, auch wurden wir in der Datei nicht gefunden, wir sind nicht Kunde. Verstanden habe ich das nicht, denn ich stehe doch als Kunde vor ihnen.
Aber gut. Impfausweise nebst Personalausweisen zurückgefordert und auf Nimmerwiedersehen!
Unseren beiden Kindern durften wir dann unwissend warum erklären warum der Mann so komisch war.
Danke für das Erlebnis.
--------
Re auf Antwort des Unternehmens:
Vielen Dank für ihre Antwort.
Von dazwischenschieben habe ich nichts vernommen und eine andere Apotheke konnte die Aufgabe innerhalb von vier Minuten erledigen.
Ich wünsche ihnen Alles Gute auf ihrem Weg.