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Konstantin Hinrichs -
a year ago
(Translated by Google) To Mr. Meyer: It is clear that a boutique cannot have a complete range of brands. That would physically need the space of a large fashion department store, which a boutique doesn't represent.
That is why there is the possibility of placing online orders in the shop.
Nevertheless, I can confirm that you should come to the store with an open mind. If you have something specific from the online shop on the kieker, you should perhaps order and send it back, but alternatives are always available in the boutique.
The employees always try very hard and the level-up and birthday gifts from Le Club Lacoste (which the online shop likes to forget) are handed in later.
About Le Club: In the end, these are goodies, all level-up gifts and birthday ideas are promotional gifts in terms of quality as they are more familiar from trade fairs. Ultimately, the first goal worth striving for would only be in Legend status (the customized polo shirt) - for which you have to have spent a few thousand euros. But I haven't seen fashion show invitations and the like shortly before the legend status. The only effective advantage is the one to two day advance payment for offers that are later available to everyone. As is the case with bonus programs - they should encourage people to spend money.
In principle, a good boutique from which you can expect service, as is usual in the upper segment, but should not expect a huge department store. A boutique is simply not there for that.
What you can find: current series that are also advertised on the website, polo shirts, shirts, some shoes and accessories.
What you can't find: all third-party productions, such as the relabeled Schiesser boxer shorts or towels.
On the other hand, you can usually find something in the boutique for everything you need in terms of clothing. Even if not everything that is available online.
(Original)
Einmal zu Herrn Meyer: Es ist klar dass in einer Boutique kein komplettes Markensortiment sein kann. Das bräuchte physisch den Platz eines großen Modekaufhauses, was eine Boutique nun mal eben nicht darstellt.
Deshalb gibt es dort ja die Möglichkeit im Laden Onlinebestellungen aufzugeben.
Dennoch kann ich bestätigen dass man eher unvoreingenommen zum Laden kommen sollte. Hat man etwas spezifisches vom Onlineshop auf dem Kieker, sollte man vielleicht doch bestellen und zurücksenden, Alternativen sind aber immer in der Boutique vorhanden.
Die Mitarbeiter sind immer sehr bemüht und auch die Levelup- und Geburtstagsgeschenke aus dem Le Club Lacoste (die der Onlineshop wiederum gerne vergisst) werden nachgereicht.
Zum Le Club: Das sind letztendlich Goodies, alle Levelup-Geschenke und Geburtstagsideen sind von der Qualität her Werbegeschenke wie man sie eher von Fachmessen kennt. Letztendlich wäre erst im Legend-Status das erste erstrebenswerte Ziel (das angepasste Poloshirt) - wofür man eben einige tausend Euro ausgegeben haben muss. Modeshow-Einladungen und ähnliches habe ich kurz vorm Legend-Status aber auch noch nicht gesehen. Der einzige effektive Vorteil ist der ein- bis zweitätige Vorschuss bei Angeboten die später aber auch für alle verfügbar sind. Wie es halt mit Bonusprogrammen so ist - sie sollen zum Geld ausgeben animieren.
Im Prinzip eine gute Boutique von der man wie im gehobenen Segment üblich Service erwarten kann, aber eben kein riesiges Kaufhaus erwarten sollte. Dazu ist eine Boutique schlichtweg nicht da.
Was man findet: aktuelle Serien die auf der Website auch beworben werden, Poloshirts, Hemden, einige Schuhe und Accessoires.
Was man nicht findet: alle Drittanbieterproduktionen, wie z.B. die relabeled Schiesser-Boxershorts oder Handtücher.
Dafür kann man aber zumindest meistens für alles was man an Kleidung braucht etwas in der Boutique finden. Wenn auch nicht gleich alles was es Online gibt.