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Natalja Resnik -
a year ago
(Translated by Google) Customer unfriendliness at the highest level!
An employee is totally impossible and unprofessional. There are 2 gentlemen there but the smaller gentleman with the glasses is just to shake his head.
My colleague and I have been regular customers to this day! We get bread rolls for our boss and coffee for us 5 days a week.
Every time his behavior is simply impossible, he always sighs and rolls his eyes when taking orders and processing payments.
Today then the great disaster. I got rolls and my colleague got coffee. When I said it was possible separately, I would pay for the rolls and she would have the coffee, he groaned, sighed and rolled his eyes again. When she was about to pay, he said in an impossible tone: "I can't read your mind that you want to pay by card", although he saw that she held the card to the device. My colleague then said "Customer friendliness is very important here." He then rolled his eyes again, after which I said: "You don't need to roll your eyes", he felt insulted and yelled at us that we should leave the shop and shouted "I will not be offended" afterwards. Nobody offended the gentleman, he was only made aware of his behavior.
We were there for the last time and prefer to spend our money elsewhere, from us and our boss.
(Original)
Kundenunfreundlichkeit auf Höchstem Niveau !
Ein Angestellter ist total unmöglich und unprofessionell. Es gibt dort 2 Herren aber der kleinere Herr mit der Brille ist einfach nur zum Kopfschütteln.
Meine Kollegin und ich sind Stammkunden bis heut gewesen! Wir holen 5 Tage die Woche Brötchen für unseren Chef und für uns Kaffee.
Jedes mal ist sein Verhalten einfach unmöglich, immer seufzt er und verdreht die Augen bei der Bestellaufnahme und Bezahlabwicklung.
Heute dann der super Gau. Ich hab Brötchen geholt und meine Kollegin Kaffee. Als ich dann meinte das geht getrennt ,ich zahl die Brötchen und sie den Kaffee, stöhnte er auf, seufzte und verdrehte die Augen wieder. Als sie zahlen wollte, sagte er in einem unmöglichen Ton: "Ich kann doch keine Gedanken lesen, dass Sie mit Karte zahlen wollen", obwohl er gesehen hat, das sie die Karte ans Gerät gehalten hat. Meine Kollegin sagte dann " Kundenfreundlichkeit wird hier ja großgeschrieben." Er rollte dann wieder die Augen, daraufhin sagte ich :" Sie brauchen die Augen nicht verdrehen" er fühlte sich Beleidigt und hat uns angeschrien, dass wir den Laden verlassen sollen und rief noch "ich lass mich nicht beleidigen" hinterher. Es hat den Herren niemand beleidigt, er wurde nur auf sein Verhalten aufmerksam gemacht.
Wir waren zum letzten mal dort und geben unser Geld woanders lieber aus von uns und unserem Chef.