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Matn Ski -
5 months ago
(Translated by Google) In practice I was more than disappointed. I was treated there from October to January on the recommendation of another doctor. Getting appointments is difficult, as is canceling or rescheduling appointments.
The organization in practice is also not at a high level. The ladies at reception were often very unfriendly, sometimes only minutes after opening in the morning. It often happened to me that I took a seat downstairs in the waiting room, but was called up to go upstairs. Likewise the other way around. Some of the women did not know which doctor was on which treatment level. I was often able to observe this with other patients, especially older people, who were overwhelmed and looking for the room because the announcements were incomprehensible.
It was bearable until the operation, but the aftercare was catastrophic. Appointments with Dr. There was no longer a Steckel, only with the assistant doctor. I only received one when I asked about the end of my treatment in January. From then on I should build up my knee again with physio and fitness.
Already in November there was water in the knee, which he never treated. According to the doctor, it was supposed to go away by March, which was not the case.
Due to the already bad experiences, I introduced myself to another doctor at the end of March. Shortly before arthrosis, pain and even more water in the knee, it was punctured long overdue and now treated with medication.
Almost 6 months after the operation, an improvement is finally in sight, but the poor aftercare not only cost me nerves, but also 3 months of quality of life, time and a lot of money.
(Original)
Ich bin in der Praxis mehr als enttäuscht worden. Ich war auf Empfehlungen einer anderen Ärztin dort von Oktober bis Januar in Behandlung. Termine zu bekommen ist schwer, ebenso wie Termine absagen bzw. verschieben.
Die Organisation in der Praxis ist zudem auf keinem hohen Niveau. Die Damen am Empfang sind oft sehr unfreundlich gewesen und das teilweise nur Minuten nach der Eröffnung morgens. Oft kam es bei mir vor, dass ich im Warteraum unten Platz genommen habe, aber für oben aufgerufen wurde. Ebenso andersherum. Die Damen wussten teilweise nicht welcher Arzt auf welcher Behandlungsebene sitzt. Das konnte ich auch oft bei anderen Patienten, gerade Älteren beobachten, die überfordert den Raum gesucht haben, da die Durchsagen unverständlich waren.
Bis zur OP war es auszuhalten aber die Nachsorge war dann katastrophal. Termine bei Dr. Steckel gab es gar nicht mehr, nur noch beim Hilfsarzt. Erst auf Nachfrage zum Behandlungsabschluss im Januar habe ich einen bekommen. Ab da sollte ich mein Knie wieder aufbauen mit Physio und Fitness.
Bereits im November war Wasser im Knie was von ihm nie behandelt wurde. Bis März sollte es nach ärztlicher Aussage weggehen, was nicht der Fall war.
Aufgrund der ohnehin schlechten Erfahrungen habe ich mich Ende März einem anderen Arzt vorgestellt. Kurz vor Arthrose, schmerzen iund noch mehr Wasser im Knie wurde es längst überfällig punktiert und nun mit Medikamenten behandelt.
Fast 6 Monate nach der OP ist endlich eine Besserung in Sicht, aber die schlechte Nachsorge hat mich nicht nur Nerven, sondern auch 3 Monate Lebensqualität, Zeit und sehr viel Geld gekostet.