2 Ivanka Baumann - 2 months ago
(Translated by Google) Praise to the nurse who admitted me on August 1st, 2022 at 4:45 p.m. Very friendly, helpful. When I had to wait 4 hours to see the doctor, Dr. B. I was only asked in one tone what I want at night in an emergency room. I came four hours ago, late afternoon, I was not an emergency. I had a referral slip that I got from my family doctor today. I think I decide when that point is reached and I'm physically exhausted. The doctor seemed listless and annoyed. After the examination, which was very rough, I received a private prescription where I am sure that there is at least one drug on a prescription (I am a public health insurance patient). There was no advice or suggestion on how to proceed if it doesn't help. I wasn't even asked if I had any allergies to certain medicines, because I am allergic to one medicine. I find that kind of way of dealing with patients impossible. Hope there is no next time.
(Original)
Lob an die Krankenschwester die am 01.08.2022 16.45 Uhr mich aufgenommen hat. Sehr freundlich, hilfsbereit. Als ich nach 4 Std. warten zu der Ärztin Fr. Dr. B. durfte wurde ich erst in einem Ton angesprochen was ich Nachts in einer Notfallambulanz will ich kam vor vier Stunden also Spät Nachmittag , ich sei kein Notfall. Ich hatte ein Einweisungsschein den ich heute von meiner Hausärztin bekam dabei. Ich denke ich entscheide wann der Punkt erreicht ist und ich Körperlich am Ende bin. Die Ärztin wirkte lustlos und genervt. Nach der Untersuchung die sehr grob verlief bekam ich ein privat Rezept wo ich sicher bin das es zumindest ein Medikament auf Kassenrezept gibt (bin Kassenpatient). Es gab keinen Ratschlag oder Vorschlag wie ich weiter vorgehen soll wenn es nicht hilft. Ich wurde nicht einmal gefragt ob ich Allergien auf bestimmte Medikamente habe, denn auf das eine Medikament bin ich sogar allergisch. Ich finde so eine Art unmöglich mit Patienten umzugehen. Hoffe es gibt kein nächstes Mal.