5 Otto Liedtke - 4 years ago
Most beautiful gallery in Munich! Be sure to visit.
5 Otto Liedtke - 4 years ago
Most beautiful gallery in Munich! Be sure to visit.
5 Paula Benetton - 4 years ago
The best light design store!
4 Carmela - 2 years ago
Interesting light designs.
5 Jürgen von Bomsdorff - 4 years ago
(Translated by Google) Always an experience to be invited to various events.
Today: glass art by Simone Crestani, impressive. Never seen such a beautiful glass design before. Beetles, burdock, octopus, crab, gazelle skull and many bonsai - all made of glass, precisely worked and much admiration.
Think you will hear a lot from this artist.
(Original)
Immer wieder ein Erlebnis, zu div. Events eingeladen zu werden.
Heute: Glaskunst von Simone Crestani, beeindruckend. Noch nie so eine schönes Glasdesign gesehen. Käfer, Fischsklette, Tintenfische, Krabbe, Gazellenschädel und viele Bonsai - alle aus Glas, präzise gearbeitet und viel Bewunderung.
Denke, von diesem Künstler wird man noch einiges hören.
5 八島哲也 - 2 years ago
(Translated by Google) Ingo Maurer who died the other day.
I went a little before I died.
Every lighting has a very impactful design. And it was an innovative challenge.
It's like a showroom / museum. You can actually buy it, which is highly recommended!
(Original)
先日亡くなられたインゴマウラー。
亡くなられる少し前に行きました。
どの照明もとてもインパクトのあるデザイン。そしてイノベーティブな挑戦をしていました。
ショールーム兼ミュージアムみたいな場所です。実際に購入することも出来て、とてもおすすめです!
1 Markus Krämer - a year ago
(Translated by Google) Speechless! As a long-standing customer, architect and lighting designer, owner of 7 lights from the Ingo Maurer collection, I dared to write to the service contact of Ingo Maurer GmbH. My request to help me with a light source, which I need 2 x for my Lucellino Doppio LED and to order a figure that was already broken "Monument for a Bulb", was wiped off with the reference to a dealer directory. In corona times I prefer to place an order online. Unfortunately, I couldn't find the right light source, let alone the figure (s) online. Instead of helping me with my procurement problem, I was advised not to order from a dealer who had a delivery time of 6-8 weeks and was referred again to the dealer directory. I find it impossible to deal with a long-standing customer and planner, who liked to use Ingo Maurer lights for his client, and I am really appalled at how unprecedented they have been handled here. During Ingo Maurer's lifetime, I did not experience such a wash off. Apparently times have changed. What a shame!
(Original)
Sprachlos ! Als langjähriger Kunde, Architekt und Lichtplaner, Besitzer von 7 Leuchten aus der Kollektion Ingo Maurer habe ich es gewagt, den Servicekontakt der Ingo Maurer GmbH anzuschreiben. Meine Bitte mir bei einem Leuchtmittel zu helfen, welches ich 2 x für meine Lucellino Doppio LED benötige und eine Figur die bereits gebrochen "Monument for a Bulb" ausgeliefert wurde zu bestellen, wurde ich mit dem Hinweis eines Händlerverzeichnisses abgewatscht. In Coronazeiten bevorzuge ich es eine Bestellung online zu tätigen. Leider konnte ich weder das passende Leuchtmittel, geschweige denn die Figur ( Figuren) online finden. Statt mir mit meinem Problem der Beschaffung zu helfen, wurde mir der Rat gegeben, nicht bei einem Händler zu bestellen, der eine Lieferzeit von 6-8 Wochen hat und ich wurde erneut auf das Händlerverzeichnis vewiesen. Ich finde solch einen Umgang mit einem langjährigen Kunden und Planer, der Ingo Maurer Leuchten gerne mal bei seinem Bauherren eingesetzt hat unmöglich und ich bin wirklich entsetzt, wie man hier beispiellos abgefertigt worden ist. Zu Lebzeiten von Ingo Maurer habe ich solch ein Abwatschen nicht erlebt. Anscheinend haben sich die Zeiten geändert. Sehr schade !
5 Lothar Maschowski - a year ago
(Translated by Google) They actually still exist, the oases in Germany's service desert! - About 20 years ago we bought the "Oskar" bookshelf luminaire from Ingo Maurer and it served us loyally until recently. Then suddenly - in the truest sense of the word - the light went out. A lamp change did not bring any enlightenment, so I called the extremely friendly service from Maurer. Statement: "Send in, we repair". Said and done. Three weeks later I got a repair offer (97 €). Transferred the amount and today "Oskar" came back. It's like new and works like the old days! We are very satisfied and can recommend Maurer without reservation
(Original)
Es gibt sie tatsächlich noch, die Oasen in der Servicewüste Deutschland! - Vor ca. 20 Jahren haben wir die Bücherregalleuchte "Oskar" von Ingo Maurer gekauft und sie hat uns bis vor kurzem treue Dienste geleistet. Dann ging plötzlich - im wahrsten Sinne des Wortes - das Licht aus. Ein Leuchtmittelwechsel brachte keine Erleuchtung, also beim überaus freundlichen Service von Maurer angerufen. Aussage: "Einschicken, wir reparieren". Gesagt, getan. Drei Wochen später kam ein Reparatur-Angebot (97 €). Betrag überwiesen und heute kam "Oskar" zurück. Er ist wie neu und funktioniert wie in alten Zeiten! Wir sind sehr zufrieden und können die Fa. Maurer uneingeschränkt empfehlen
Passaparola Schwabing
Kaiserstraße 47, 80801 München, Germany
MUCinmotion
Hohenzollernstraße 52, 80801 München, Germany
dm-drogerie markt
Hohenzollernstraße 48, 80801 München, Germany
RÒ e BUNÌ | Kaiserstrasse
Kaiserstraße 55, 80801 München, Germany
Caffè Al Bacio
Hohenzollernstraße 37, 80801 München, Germany
Cut & Curl by Momo
Römerstraße 21, 80801 München, Germany
smow München
Hohenzollernstraße 70, 80801 München, Germany
HeimWerk Schwabing
Friedrichstraße 27 Ecke, Hohenzollernstraße, 80801 München, Germany
tagescafé schwabing
Hohenzollernstraße 41, 80801 München, Germany
Ola kala
Kaiserstraße 65, 80801 München, Germany