1
Ingo Steinbach -
3 years ago
(Translated by Google) if 0sterne went the "Dive In" would have deserved this with certainty.
Actually, the Dive In was always the benchmark for diving shops in the Karlsruhe area. But when I wanted to redeem my old coupons, she showed her true commercial face. All vouchers would have expired and no longer valid. 180 € for the cat. And I wanted to renew my equipment, so leave a hundred euros in sales there. No goodwill, or partial credit. Instead, he wanted to give 50% off the masks. So I should pay again. Here it would have been appropriate as a businessman at least a part zurückzuerstaten. Especially since they had already cashed the money and only the inflation had devalued my vouchers. You can see how far it is from there. The shop is totally filthy, no longer left of the former glory. The few rest masks lay criss-cross, sometimes without packaging around, jackets criss-cross, like the suits. And there I should spend a few thousand euros? Never ever. As for the education, I can imagine, if you already the "front end", the business card, the first impression so versiffen.
The hammer was the bottle tavern. Put it there. Finished. When picking up, no document, no test report nothing. I could have taken any bottle with me 8oh nice double exit, I'll take). That is not how it works.
Dive in NEVER AGAIN!
(Original)
wenn 0Sterne gingen hätte das "Dive In" diese mit Sicherheit verdient gehabt.
Eigentlich war das Dive In immer der Fixpunkt was Tauchshops im Raum Karlsruhe anging. Als ich aber meine alten Gutscheine einlösen wollte, zeigte sie ihr wahres kommerzielles Gesicht. Alle Gutscheine wären abgelaufen und nicht mehr gültig. 180€ für die Katz. Und ich wollte mein Equipment erneuern, also eine hundert Euro Umsatz dort lassen. Keine Kulanz, oder Teilanrechnung. Stattdessen wollte er mit 50% Rabatt auf die Masken geben. Also sollte ich wieder zahlen. Hier wäre es doch als Geschäftsmann angebracht gewesen zumindest ein Teil rückzuerstaten. Zumal sie ja das Geld bereits kassiert hatten und allein die Inflation meine Gutscheine entwertet hatte. Da sieht man halt wie weit es dort her ist. Der Laden ist total versifft, nicht mehr übrig vom einstigen Glanz. Die paar Restmasken lagen kreuz und quer, teilweise ohne Verpackung rum, Jackets kreuz und quer, wie die Anzüge. Und dort soll ich ein paar tausend Euro ausgeben? Nie und nimmer. Wie es um die Ausbildung gestellt ist, kann ich mir denken, wenn man schon das "front end", die Visitenkarte, der erste Eindruck so versiffen läßt.
Der Hammer war aber der Flaschentüv. Stell sie dort hin. Fertig. Beim abholen, kein Beleg, kein Prüfprotokoll nichts. Ich hätte jede x-beliebige Flasche mitnehmen können 8oh schön Doppelabgang, die nehm ich). Das geht gar nicht.
Dive In NIE WIEDER !