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Sebastian -
9 months ago
(Translated by Google) Hands off, impossible dealing with customers!
I had ordered a coffee on Black Friday at the end of November, but it never arrived. After almost 4 weeks I asked carefully when my order was coming because I hadn't received a shipping confirmation either. Then there was only a brief hint from the support that the package was with the return service provider and that I would now have to wait 4-6 weeks for the purchase amount to be reimbursed. The package never reached me and was not returned by me - there was obviously a shipping error. My suggestion to simply send me a new package was ignored and only after PayPal was turned on for clarification was the amount refunded immediately.
Obviously they wanted to withhold the reduced coffee from the customer.
Sorry, but that's not how you treat customers.
(Original)
Finger weg, unmöglicher Umgang mit Kunden!
Hatte Ende November bei den Black-Friday-Tagen eine Kaffee-Bestellung getätigt, welche aber nie ankam. Nach knapp 4 Wochen fragte ich mal vorsichtig, wann meine Bestellung denn käme, weil ich auch keine Versandbestätigung erhalten hatte. Daraufhin kam nur ein knapper Hinweis des Supports, dass das Paket beim Retourendienstleister läge und ich jetzt 4-6 Wochen auf die Rückerstattung des Kaufbetrags warten müsse. Das Paket erreichte mich aber nie und wurde auch nicht durch mich retourniert - offensichtlich lag hier ein Versandfehler vor. Mein Vorschlag, mir einfach ein neues Paket zu schicken wurde ignoriert und erst nachdem Paypal zur Klärung eingeschaltet wurde, wurde sofort der Betrag erstattet.
Hier wollte man offensichtlich dem Kunden den reduzierten Kaffee vorenthalten.
Sorry, aber so geht man nicht mit Kunden um.