Grohe AG

Feldmühlepl. 15, 40545 Düsseldorf, Germany
Bathroom supply store Manufacturer
User Reviews

1 Florian Willer - a year ago

Zero customer service! Received a damaged faucet, dealer told me to contact Grohe directly. Grohe asked for proof of purchase several times, but never got back to me after receiving the requested documents. Now i have an expensive faucet that can only be used as a paper weight. Terrible experience, would never buy anything from Grohe again!

1 Valentini Akritidou - a year ago

Dear Sirs.
We have sent you a e-mail two weeks ago but nothing happens very BAD.
We have had problem with New essenzy since the beginning of April 21
We have contact Mrs Papagianni in Grohe Hellas .... She just say to me that unfortunately you decided to buy a Grohe so she is not responsible if we have choose a bad quality.
The service man Mr Vasilis from Bathroom Plus has been trying to fix it three times ( we have his rapports ) we have also several videos with the problem if you need we can send them to you,to believe me.
Grohe hellas they just change a spare part and after two days we have the same problem the same Vasilis visiting us.
This is unacceptable fro Grohe to behave like that to a customer since 30 years ago with just Grohe products to our winter ,summer houses and office.
This is the worst Kitchen part that we have ever bought.
We are waiting for your answer

1 Dr. sameh nabil - a year ago

The worst customer service i’ve ever seen, the faucet with manufacture defects and they don’t want to change it.

5 Oliver M - 3 months ago

Top ????????????????

1 Armin Stegmaier - 2 months ago

(Translated by Google) With our GROHE blue sparkling water maker, the cable for operating the tap was defective. Since I wasn't sure if this was the only defect, I asked GROHE for a service. The company GROHE forwarded the request to the company SOL-Aquaplus. A few weeks later, a cost estimate came from SOL-Aquaplus. It was specifically pointed out that the costs also arise if the error cannot be rectified or no service is carried out. The estimate had to be confirmed. That's when I got a little suspicious...

When the technician came, he got an overview and criticized the connection of the system to a 2 kg CO2 bottle. This connection was installed a few years ago by the Cornelius company (manufacturer of the GROHE blue system), because the 425 g bottles often leak and are quickly empty. The technician then refused to touch anything at all, even though the CO2 bottle had nothing to do with the defective water tap cable. He acted completely stubborn and blocked any further conversation. The desire to plug a new water tap into the device for test purposes to determine whether it was just the defective cable was not followed up either. They also refused to sell a new faucet for self-installation. Ultimately, the technician walked into his car without a word and was not seen again.

It is certainly also due to the GROHE company, which is increasingly saying goodbye to specialist tradesmen and pushing direct sales. There are fewer and fewer skilled workers who want to work with this company. It remains to be seen whether the strategy will work. In any case, only the local plumbing trades come to our house and GROHE no longer.

(Original)
Bei unserem GROHE blue Trinkwassersprudler war das Kabel für die Bedienung am Wasserhahn defekt. Da ich mir nicht sicher war ob dies der einzigste Defekt ist, habe ich die Firma GROHE um einen Service gebeten. Die Firma GROHE leitete die Anfrage an die Firma SOL-Aquaplus weiter. Von der Firma SOL-Aquaplus kam ein paar Wochen später ein Kostenvoranschlag. Es wurde extra darauf hingewiesen, dass die Kosten auch entstehen, wenn der Fehler nicht behoben werden kann oder kein Service durchgeführt wird. Der Kostenvoranschlag musste bestätigt werden. Da wurde ich schon ein kleines bisschen misstrauisch...

Als der Techniker kam, verschaffte er sich einen Überblick und bemängelte den Anschluss der Anlage an eine 2 kg CO2 Flasche. Dieser Anschluss wurde schon vor ein paar Jahren von der Firma Cornelius (Hersteller der GROHE blue Anlage) eingebaut, weil die 425 g Flaschen oft undicht sind und schnell leer sind. Daraufhin weigerte sich der Techniker überhaupt etwas anzufassen, obwohl die CO2 Flasche nichts mit dem defekten Kabel des Wasserhahns zu tun hat. Er stellte sich komplett stur und blockierte jedes weitere Gespräch. Auch dem Wunsch einen neuen Wasserhahn für Testzwecke in das Gerät einzustecken um festzustellen, ob es nur an dem defekten Kabel liegt wurde nicht nachgegangen. Auch einen neuen Wasserhahn zum Selbsteinbau zu verkaufen wurde verweigert. Letztendlich ging der Techniker wortlos in sein Auto und wurde nicht wieder gesehen.

Sicherlich liegt es auch an der Firma GROHE, die sich von den Fachhandwerkern immer mehr verabschiedet und den Direktvertrieb forciert. Es gibt immer weniger Fachhandwerker, die mit diesem Unternehmen zusammenarbeiten wollen. Ob die Strategie auf geht bleibt abzuwarten. Bei uns kommt auf jeden Fall nur noch der örtliche Sanitärhandwerker ins Haus und GROHE nicht mehr.

1 Robin Häberle - 6 months ago

(Translated by Google) Our Grohe Blue hasn't been functional for a week. It is unfortunately impossible to get a reaction let alone help.
E-mail, phone, contact form - all without a response.
Do not buy if you want a long-term working product

(Original)
Unsere Grohe Blue ist seid einer Woche nicht mehr funktional. Es ist leider unmöglich eine Reaktion zu bekommen geschweige denn Hilfe.
eMail, Telefon, Kontaktformular - alles ohne Reaktion.
Nicht kaufen, wenn man ein langfristig funktionierendes Produkt möchte

5 Bugz Bunny - 4 months ago

(Translated by Google) All in all more than satisfied.
Sanitary systems still run like the first day after years.

(Original)
Rundum mehr als zufrieden.
Sanitärsysteme laufen nach Jahren immer noch wie am ersten Tag.

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