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Betty Mou -
3 years ago
(Translated by Google) Never again! I went to this travel agency in March to get everything working on my flight to New Zealand. It was very important to me that I had a seat reservation on all flights. I said that clearly during the consultation and also confirmed and wrote in writing by email that I would only accept this offer if seat reservations were included on all flights. In September I was still unable to make a booking for the return flight and asked several times why this was the case. I was put off by the fact that the airline has not yet activated the seat reservation. However, it turned out that my consultant booked a different booking class on the return flight and I am therefore not entitled to a seat reservation. Instead of ironing out this error, I am now supposed to pay an additional €377 per ticket because the desired booking class is no longer available. As a gesture of goodwill, they waive the rebooking fee, but nobody cares that I have to pay an additional €754 for two tickets. Absolutely bad customer service!
(Original)
Nie wieder! Ich bin im März in diesem Reisebüro gewesen, damit auf meinem Flug nach Neuseeland alles klappt. Mir war ganz wichtig, dass ich auf allen Flügen eine Sitzplatzreservierung habe. Ich habe das bei der Beratung deutlich gesagt und auch schriftlich per Mail nochmal bestätigt und geschrieben , dass ich dieses Angebot nur Annehme, wenn auf allen Flügen die Sitzplatzreservierung mit dabei ist. Im September konnte ich immer noch keine Buchung für den Rückflug vornehmen und fragte mehrfach nach, warum das so ist. Ich wurde damit vertröstet, dass die Fluggesellschaft die Sitzplatzreservierung noch nicht freigeschaltet hat. Allerdings stellte sich heraus, dass meine Beraterin beim Rückflug eine andere Buchungsklasse gebucht hat und ich somit keinen Anspruch auf einen Sitzplatzreservierung habe. Statt diesen Fehler auszubügeln , soll ich nun 377€ pro Ticket dazuzahlen, da die gewünschte Buchungsklasse nicht mehr verfügbar ist. Aus "Kulanz" erlassen sie mir die Umbuchungsgebühr , aber dass ich bei zwei Tickets noch 754€ drauf zahlen muss, interessiert keinen. Absolut schlechter Kundenservice !