1 Isabel Bittner - a month ago
(Translated by Google) I can't say anything about the quality of the medical service because I haven't gotten that far. I was asked to send all sorts of medical information via email. When I refused this for data protection reasons, I did this by phone. There I was told that I needed a new report from the specialist, although I had already had two surgeries regarding my problem. A new finding would have been superfluous and also impossible to obtain two working days before the appointment. I was also informed that the doctor is reluctant to take patients who have already had an operation, i.e. who have already presented themselves somewhere else.
(Original)
Über die Qulität der ärztlichen Leistung kann ich nichts sagen, da ich soweit nicht gekommen bin. Ich wurde aufgefordert alle möglichen medizinischen Daten per Mail zu senden. Als ich dies aus datenschutzgründen verweigerte machte ich dies per Telefon. Dort wurde mir mitgeteilt, dass ich einen erneuten Befund vom Facharzt brauche, obwohl ich bereits zwei OP's bezüglich meines Problems hatte. Ein erneuter Befund wäre überflüssig gewesen und zwei Werktage vor dem Termin auch nicht mehr möglich einzuholen. Außerdem wurde mir mittgeteilt, dass die Ärztin ungern Patienten nimmt, die bereits operiert wurden, sich also schon Mal wo anders vorgestellt haben.