Juwelier Deiter

Schildergasse 50, 50667 Köln, Germany
Jeweler Jewelry store Watch store
User Reviews

5 ralf - 2 years ago

(Translated by Google) Good and competent advice. I cannot understand the partially negative entries.
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I was always well advised when buying watches from Junghans.
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(Original)
Eine gute und kompetente Beratung. Ich kann die teilweise negativen Eintragungen nicht verstehen.
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Ich bin immer gut beraten worden, wenn ich Uhren von Junghans kaufte.
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5 Kati Michaelis - 2 years ago

(Translated by Google) We bought our wedding rings here and loved the service. When the stone fell out of the ring after 2.5 years and we wanted to have it replaced, Ms. Kopacz met us with absolute understanding and sent the ring straight to us. She could even remember us and we were happy to have the beautiful piece of jewelry repaired so quickly.

(Original)
Wir haben hier unsere Eheringe gekauft und waren von dem Service begeistert. Als nach 2,5 Jahren der Stein aus dem Ring fiel und wir diesen ersetzt bekommen wollten, kam uns Frau Kopacz mit absolutem Verständnis entgegen und schickte den Ring direkt ein. Sie konnte sich sogar an uns erinnern und wir waren glücklich, das schöne Schmuckstück so schnell repariert zu bekommen.

1 Julitta Schmidt - 2 years ago

(Translated by Google) This shop has absolutely not earned a single star. In my eyes it was an absolute bad buy. We bought our wedding rings there, the advice was also great and we bought without hesitation. The named delivery date could not be kept, this was not communicated by itself, but only after my inquiry. Half as bad you think. Then when the ring was there, it was too small, despite measurements from the consultation. Ok no problem, the ring can be sent in free of charge and I should try a few days first to see whether my fingers were possibly too swollen on that particular day. 2 weeks later back to the store because the ring definitely doesn't fit. Is no problem for 40 € my ring will be adjusted. Then I pointed out the statement about the collection and the ring was sent in.

And this is where the whole dilemma begins.
My ring was only sent to the manufacturer after almost 2 weeks. Of course, I only found out about this because the delivery date could not be met. Almost 2 weeks before the wedding I was able to deal with where and when my ring was there. With statements that the machine broke my ring and it has to be made from scratch. Now 0 help you, it is the job of a jeweler to inform the customer of delays. Suddenly it went very quickly and my ring was there, ok, very happy that it finally worked out despite everything. When it arrives, the ring is not engraved, super great! Once again not checked that the ring can finally be handed in without any problems. After more than 2 hours I was able to go back to the shop with the ring so that it could finally be engraved.

I'm not a person who wants to shut down a shop. But I have never seen so much incompetence in my life. We bought platinum rings. I wouldn't buy anything there in my life, even if it were just plastic rings. Customer friendliness is written differently, so you don't need to be surprised if a customer is angry in your shop.

(Original)
Dieser Laden hat absolut keinen einzigen Stern verdient. In meinen Augen war es ein Absoluter Fehlkauf. Wir haben dort unsere Eheringe gekauft, die Beratung war auch super und wir haben ohne zu zögern gekauft. Der genannte Liefertermin konnte nicht eingehalten werden, dies wurde auch nicht von selber mitgeteilt, sondern erst nach meiner Rückfrage. Halb so schlimm denkt man sich. Daraufhin als der Ring da war, war dieser allerdings zu klein, trotz ausmessung von der Beratung. Ok kein Problem der Ring kann eingeschickt werden kostenfrei und ich soll doch bitte erst mal einige Tage ausprobieren, ob an diesem bestimmten Tag meine Finger eventuell zu geschwollen waren. 2 Wochen später wieder in die Filiale, weil der Ring aufjedenfall nicht passt. Ist kein Problem für 40€ wird mein Ring angepasst. Daraufhin habe ich auf die Aussage von der Abholung hingewiesen und der Ring wurde eingeschickt.

Und hier beginnt das ganze Dilemma.
Mein Ringe wurde erst nach fast 2 Wochen zum Hersteller gesendet. Dies hab ich natürlich auch erst erfahren, weil der Liefertermin nicht eingehalten werden konnte. Knapp 2 Wochen vor der Hochzeit konnte ich mich damit herumschlagen wo und wann mein Ring da ist. Mit Aussagen, dass die Maschine meinen Ring kaputt gemacht hat und er neu angefertigt werden musst. Helfen einem nunmal 0 weiter, es ist die Aufgabe eines Juweliers den Kunden bei Verzögerungen zu informieren. Aufeinmal ging es doch ganz schnell und mein Ring war da, ok sehr gefreut, dass es trotz allen jetzt endlich geklappt hat. Angekommen, ist der Ring nicht graviert, super toll! Wieder mal nicht kontrolliert, dass der Ring endlich ohne jeglichen Probleme abgegeben werden kann. Nach über 2 Stunden konnte ich nochmal in den Laden mit dem Ring damit er endlich graviert werden kann.

Ich bin kein Mensch der einen Laden runter machen will. Aber soviel Inkompetenz habe ich in meinem Leben noch nicht gesehen. Wir haben Platin Ringe gekauft. In meinem Leben würde ich nichts mehr dort kaufen, selbst wenn es nur Ringe aus Plastik wären. Kundenfreundlichkeit wird anders geschrieben, da braucht man sich auch nicht wundern wenn ein Kunde wütend in ihrem Laden ist.

1 Monique K - 2 years ago

(Translated by Google) Customer service is very small to not written! If I could I would not award a star!

Story: I was 3 times (!) With Creoles from this shop there to exchange them or at some point only to give back. Unfortunately, these have broken down again and again (the jewelry was treated with care by me every time). After an exchange had already been made twice with much begging, I was a third time with the broken gold hoop earrings in Jeweler Deiter and wanted to return these earrings to completely different, more expensive earrings or to receive a voucher. The condescending service / employee asked me first what I would do with the earrings every time and then told me that a further exchange in any case was possible and I was left only the cost associated repair. Annoyed, I agreed at some point and left the earrings there. She said to me and I also assured me several times that, of course, only a cost proposal is obtained. If this repair will be carried out eventually, of course, then I would decide as a customer. Quite often, the lady told me that the process of solicitation is also associated with rather long waiting times. I left the earrings there anyway. Shortly 3 weeks (!) Later I received a call with the information that the repair was not possible but an exchange is made. Even though I did not want to exchange anything anymore because the badly processed goods broke down anyway, I did not say anything about them on the phone and came to the store the next day to pick up the new earrings. The same service took the new earrings from the drawer behind the counter, showed me this briefly and then said that she would still get 10,00 € from me. For what? After a little discussion, a gentleman came from the back room and said that HE had made this haha u200bu200bdecision. Wow thanks for condescending customer service and forced extra charges that were not previously agreed! You have to have it very much needed. I absolutely can not recommend this store, but just warn against it.

PS: do not worry: If the Creoles break again, do not be afraid that I'll be in front of you again! Rather, I will make a beautiful gold necklace out of it somewhere else.

(Original)
Kundenservice wird ganz klein bis gar nicht geschrieben! Wenn ich könnte würde ich gar keinen Stern vergeben!

Story: Ich war 3 x(!) mit Kreolen aus diesem Geschäft dort, um diese umzutauschen bzw. irgendwann nur noch zurück zu geben. Leider sind diese immer wieder kaputt gegangen (der Schmuck wurde jedes Mal pfleglich von mir behandelt). Nachdem bereits 2 x mit viel betteln ein Umtausch vorgenommen wurde, war ich ein drittes Mal mit den erneut durchgebrochenen Goldkreolen im Juwelier Deiter und wollte diese Ohrringe gegen ganz andere, teurere Ohrringe oder gegen Erhalt eines Gutscheins zurückgeben. Die herablassende Bedienung/Mitarbeiterin fragte mich erstmal was ich denn jedes Mal mit den Ohrringen veranstalten würde und teilte mir dann mit, dass ein weiterer Umtausch auf keinen Fall möglich sei und mir nur noch die mit Kosten verbundene Reparatur übrig blieb. Genervt willigte ich irgendwann ein und ließ die Ohrringe dort. Sie meinte zu mir und auch ich versicherte mich mehrmals, dass natürlich erst nur ein Kostenvorschlag eingeholt wird. Ob diese Reparatur dann letztendlich durchgeführt wird, würde natürlich anschließend ich als Kunde entscheiden. Ziemlich häufig teilte mir die Dame mit, dass der Prozess der Kostenvorschlagseinholung auch mit ziemlich langen Wartezeiten verbunden ist. Ich ließ die Ohrringe trotzdem dort. Knapp 3 Wochen(!) später erhielt ich einen Anruf mit der Info, dass die Reparatur nicht möglich sei aber ein Umtausch vorgenommen wird. Obwohl ich gar keinen Umtausch mehr vornehmen wollte weil die schlecht verarbeitete Ware ja sowieso immer wieder kaputt geht, sagte ich am Telefon nichts mehr darüber und erschien den darauffolgenden Tag im Geschäft um die neuen Ohrringe abzuholen. Die gleiche Bedienung holte die neuen Ohrringe aus der Schublade hinter der Verkaufstheke, zeigte mir diese kurz und meinte dann, dass sie jetzt noch 10,00 € von mir bekommen würde. Wofür? Nach einer kleinen Diskussion kam ein Herr aus dem Hinterraum und meinte, dass ER diese kulante (haha) Entscheidung getroffen hätte. Wow vielen Dank für herablassenden Kundenservice und erzwungenen Mehrkosten, die vorher nicht abgesprochen wurden! Ihr müsst es sehr nötig haben. Ich kann diesen Laden absolut nicht empfehlen, sondern nur davor warnen.

PS: keine Sorge: Sollten die Kreolen erneut kaputt gehen, haben Sie keine Angst, dass ich wieder vor Ihnen stehe! Eher werde ich mir woanders eine schöne Goldkette daraus machen lassen.

5 Ivonne Kreuder - 3 years ago

(Translated by Google) I actually had to look again on the receipt to see if we were in the same shop as the people who wrote some very bad reviews about this shop.
So either the staff was completely replaced or ??
We can only report very positively about our visit yesterday.
Mr. Goebel, but also his colleagues, took a lot of time and gave us a “good feeling” (that's how my daughter put it) to shop in their shop. The range of jewelry in Cologne is very large, but we have rarely been given such good advice. Mr Goebel explained her new stone and its value to my daughter calmly and professionally.
I was immediately offered a polish for my honor, which was not bought in this shop. So service desert looks different to me!
If we want to buy something good again, we will go to this store and hopefully have the same experience.

(Original)
Ich musste tatsächlich jetzt nochmal auf dem Kassenzettel nachschauen, ob wir im selben Laden waren, wie die Personen, die zum Teil sehr schlechte Bewertungen über dieses Geschäft geschrieben haben.
Also entweder wurde das Personal komplett ausgetauscht oder??
Wir können nur sehr positiv von unserem Besuch gestern berichten.
Herr Goebel, aber auch seine Kollegen nahmen sich sehr viel Zeit und gaben uns ein „gutes Gefühl „ ( so hat es meine Tochter ausgedrückt ) , in ihrem Laden zu kaufen. Das Angebot an Schmuck in Köln ist sehr groß, aber selten wurden wir so gut beraten. Mit Ruhe und Fachkompetenz erklärte Herr Goebel meiner Tochter ihren neuen Stein und dessen Wertigkeit.
Auch für meinen Ehring, der nicht in diesem Geschäft gekauft wurde, bot man mir sofort eine Politur an. Also Servicewüste sieht für mich anders aus!!!
Wir werden, wenn wir wieder etwas Gutes kaufen wollen, in dieses Geschäft gehen und hoffentlich die gleiche Erfahrung machen.

1 hans hans - a year ago

(Translated by Google) I gave a high-quality watch to change the battery because this jeweler also sells these watches, cost 20 euros and after 1 day there was water in the case. opened, dried and re-locked seal then looked ok 2 months later the clock stopped again. given to another jeweler and sent to the original workshop watch has water damage costs around 200 euros. never again jeweler deiter. If you are already changing the batteries of such high quality watches you should also check the seal afterwards and change the seal if necessary. 1 battery change cost me a total of 220 euros.

(Original)
hab eine hochwertige uhr zum batterie wechsel gegeben da dieser juwelier selbst auch diese uhren verkauft, hat 20 euro gekostet und nach 1 tag war direkt wasser im gehäuse. aufgemacht getrocknet und dichtung neu aretriert dann sahs ok aus 2 monate später uhr wieder stehen geblieben . zu einer anderem juwelier gegeben und einschicken lassen zur original werkstatt uhr hat wasser schaden kostet an die 200 euro . nie wieder juwelier deiter. Wenn man schon batterien wechselt von so hochwertigen uhren sollte man auch anschliessend dichtung prüfen und evtl dichtung wechseln. 1 batterie wechsel hat mich komplett 220 euro gekostet.

5 Andrea July - 3 years ago

(Translated by Google) After we were treated less friendly in another well-known shop, but rather as supplicants, not only the reception was very warm but also the advice that followed. Not instructive but informative, we got an explanation of the color and cut as well as the purity and were allowed to talk quietly for and against the selection. Rarely has it been served and advised so courteously as a normal medium-sized company. Without pressure and even with a view to reduced goods, we were happy to have paid something over the limit and will definitely come back at another opportunity ...

(Original)
Nachdem wir in einem anderen namenhaften Geschäft wenig freundlich, sondern eher als Bittsteller behandelt wurden, war nicht nur der Empfang sehr herzlich sondern auch die darauf folgende Beratung. Nicht belehrend sondern informativ, bekamen wir Erklärung zu Farbe und Schliff sowie zur Reinheit und durften ganz in Ruhe für und wider der Auswahl durchsprechen. Selten als normaler Mittelständler so zuvorkommend bedient und beraten worden. Ohne Druck und sogar mit Blick auf reduzierte Ware haben wir gern etwas über Limit bezahlt und kommen sicher zu anderer Gelegenheit wieder...

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