Interfit, F.A.C. (Fitness Adventure Company) GmbH

Probsteigasse 15-19, 50670 Köln, Germany
Gym Fitness center Health consultant
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User Reviews

1 Daniel M. - 2 years ago

(Translated by Google) Very big disappointment. After almost 10 years of membership, one is simply terminated because the contracts are supposedly being transferred to another company. This does not seem to apply to my contract and I did not receive a new offer when asked. Since I always paid my contribution on time, I find such behavior just disrespectful

(Original)
Sehr große Enttäuschung. Nach fast 10 Jahren Mitgliedschaft wird einem einfach gekündigt, weil die Verträge angeblich auf eine andere Firma übergehen. Das gilt scheinbar nicht für meinen Vertrag und ein neues Angebot habe ich auch auf Nachfrage nicht erhalten. Da ich immer pünktlich meinen Beitrag gezahlt habe, finde ich so ein Verhalten einfach nur respektlos

1 Taurus D - a year ago

(Translated by Google) Hello community, I take a lot of time for this. I find it a bottomless cheek that interfit and Urban Sports GmbH continue to collect customer contributions during the lockdown. When I contacted them and wanted my money back, I just got something like: unfortunately that is not possible. We cannot refund anything retrospectively. You could have read our information about the lockdown on our website. Due to data protection, we are not allowed to contact each customer individually blah blah. What data protection? However, you can withdraw money at any time. I only say paragraph 275 BGB. Anyone who doesn't get their money back. Refer to this paragraph and tell your house bank to collect the money again.
These outrageous send out a reminder because money could not be debited. Money was debited only I had it booked back and now comes the best: the whopping reminder fees have hit it. After I referred to 275 BGB and said that I wanted my money back, all I got was: sorry, we cannot do that retrospectively, consider the letter regarding the reminder to be irrelevant and, as a gesture of goodwill, we are waiving the last 2 months for you. Nothing out of goodwill you waive it because you have no other choice. I'll get the rest back. Take a look at other fitness chains that book the money back immediately and don't rip off their customers.

(Original)
Hallo Community, hierfür nehme ich mir mal besonders viel Zeit. Ich finde es eine bodenlose Frechheit, dass interfit bzw. Urban Sports GmbH weiterhin Kundenbeiträge während des lockdowns einzieht. Als ich den Kontakt aufgesucht habe und mein Geld zurück wollte, kam nur sowas wie: das geht leider nicht. Wir können rückwirkend nichts erstatten. Sie hätten sich auf unserer Webseite unsere Informationen bezüglich des lockdowns durchlesen können. Aufgrund von Datenschutz dürfen wir auch nicht jeden Kunden einzeln kontaktieren bla bla. Was für Datenschutz ? Geld einziehen könnt ihr aber zu jedem Zeitpunkt. Ich sage nur Paragraph 275 BGB. Jeder der sein Geld nicht zurück bekommt. Verweist auf diesen Paragraphen und teilt eurer Hausbank mit das Geld wieder einzuziehen.
Diese unverschämten schicken eine Mahnung raus con wegen Geld konnte nicht abgebucht werden. Geld wurde abgebucht nur habe ich es zurück buchen lassen und jetzt kommt das beste: darauf haben die satte Mahngebühren drauf geschlagen. Nach dem ich auf 275 BGB verwiesen hab und gesagt habe das ich mein Geld zurück will kam nur: tut uns leid rückwirkend können wir das nicht machen, betrachten Sie das Schreiben bezüglich der Mahnung als gegenstandslos und aus Kulanz erlassen wir Ihnen die letzten 2 Monate. Nichts aus Kulanz ihr erlasst es, weil ihr keine andere Wahl habt. Den Rest hole ich mir auch noch zurück. Schneidet euch mal eine Scheibe an anderen Fitness Ketten ab, die das Geld umgehend zurück buchen und nicht ihre Kunden ausnehmen.

1 Frank T. - a year ago

(Translated by Google) I had to give out a star so that I could rate at all. We stayed loyal to Interfit during the Corona period and paid the contributions regularly. When it came to reducing membership fees during the closure or offering a voucher solution, the company refused and was not prepared to compromise - just disgusting and shameful to set up in such a phase. Absolutely not recommendable. Just Fit etc. Thumbs up for you.

(Original)
Ich musste einen Stern verteilen, damit ich überhaupt bewerten darf. Wir haben Interfit in der Coronazeit die Treue gehalten und regelmäßig die Beiträge gezahlt.Als es jetzt darum ging in der Schließung die Mitgliedsbeiträge zu reduzieren oder eine Gutscheinlösung anzubieten, weigerte sich das Unternehmen und war zu keinem Kompromiss bereit.Einfach nur Ekelhaft und beschämend sich so in einer solchen Phase aufzustellen. Absolut nicht empfehlenswert.Just Fit etc. Daumen hoch für Euch.

1 Sascha Mehcic - 2 years ago

(Translated by Google) Do not respond to termination, either by email, fax, registered mail with reply.
Will stop payments after our subscriptions have expired according to the contract.
The rest is regulated by our lawyer and consumer protection is also informed.
This shop doesn't work at all!

(Original)
Reagieren nicht auf Kündigung, weder per Mail, Fax, Einschreiben mit Rückantwort.
Werden die Zahlungen einstellen nachdem unsere Abos laut Vertrag abgelaufen sind.
Den Rest regelt unser Anwalt und der Verbraucherschutz wird ebenfalls Informiert.
Dieser Laden geht gar nicht!

1 Sarah Odenthal - 2 years ago

(Translated by Google) Bad customer service! You can hardly reach anyone by phone, you will always be thrown out of the line immediately and the questions will not be answered by email. All studios were not open for several months, so the services could not be used at all. Instead of asking for at least a smaller contribution, the answer is that you could use an online program that was not even brought to your attention beforehand, which in my opinion is usury for € 50 per month.

(Original)
Schlechter Kundendienst! telefonisch erreicht man kaum einen, man wird immer sofort aus der Leitung geschmissen u0026 per email wird nicht auf die Fragen eingegangen. Alle Studios waren mehrere Monate nicht geöffnet, sodass man die Dienstleistungen garnicht nutzen konnte. Statt wenigstens einen geringeren Beitrag zu fordern kriegt dann als Antwort man könnte online Programm nutzen auf die man vorher nichtmal aufmerksam gemacht wurde, was für 50€ monatlich meiner Meinung nach Wucher ist.

4 Adam Seeliger - 4 years ago

(Translated by Google) The registration was a bit hairy because the first letter did not arrive and everything was delayed for about 14 days. Now I'm thrilled. Exercise and swim, including or with many swimming pools 90 to 120 minutes after that, a few euros extra.
The card was now defective (entry is still possible through an entry in the list on site) and was reordered directly in the gym. Called after a week because no card came. There was no order in the system, but the order was canceled and two days later the card was in the mailbox.
The offer deserves a full 5 stars, the organization (registration, loss of cards, etc.) could be a tick better.

(Original)
Die Anmeldung war etwas haarig, weil der erste Brief nicht angekommen ist und sich somit alles ca. 14 Tage verzögert hat. Bin jetzt aber begeistert. Trainieren und Schwimmen und das inklusive bzw. bei vielen Schwimmbädern 90 bis 120 Minuten danach ein paar Euro Zuzahlung.
Jetzt ist die Karte defekt gewesen (Eintritt ist dennoch durch einen Eintrag in die Liste vor Ort möglich) und wurde direkt im Fitnessstudio neu bestellt. Nach einer Woche angerufen, weil keine Karte kam. Selbst nachgehört gab es keinen Auftrag im System, dafür wurde dieser erneut eingestellt und zwei Tage später war die Karte im Briefkasten.
Das Angebot hat volle 5 Sterne verdient, die Organisation (Anmeldung, Kartenverlust, etc) könnte einen Ticken besser sein.

2 Josefine Traumüller - 2 years ago

(Translated by Google) I am about the company at Interfit. My registration went without problems. Now I have requested a card for my husband .. we have been waiting for several weeks. Emails are only reacted to weeks later and you can hardly reach anyone by phone, you are always immediately thrown out of the line. Unfortunately, very poor customer service.

(Original)
Ich bin über die Firma bei Interfit. Meine Anmeldung lief ohne Probleme. Jetzt habe ich eine Karte für meinen Mann angefragt.. wir warten seit mehreren Wochen. Auf Emails wird auch erst Wochen später reagiert und telefonisch erreicht man kaum einen, man wird immer sofort aus der Leitung geschmissen. Leider ein sehr schlechter Kundenservice.

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