1
Taurus D -
a year ago
(Translated by Google) Hello community, I take a lot of time for this. I find it a bottomless cheek that interfit and Urban Sports GmbH continue to collect customer contributions during the lockdown. When I contacted them and wanted my money back, I just got something like: unfortunately that is not possible. We cannot refund anything retrospectively. You could have read our information about the lockdown on our website. Due to data protection, we are not allowed to contact each customer individually blah blah. What data protection? However, you can withdraw money at any time. I only say paragraph 275 BGB. Anyone who doesn't get their money back. Refer to this paragraph and tell your house bank to collect the money again.
These outrageous send out a reminder because money could not be debited. Money was debited only I had it booked back and now comes the best: the whopping reminder fees have hit it. After I referred to 275 BGB and said that I wanted my money back, all I got was: sorry, we cannot do that retrospectively, consider the letter regarding the reminder to be irrelevant and, as a gesture of goodwill, we are waiving the last 2 months for you. Nothing out of goodwill you waive it because you have no other choice. I'll get the rest back. Take a look at other fitness chains that book the money back immediately and don't rip off their customers.
(Original)
Hallo Community, hierfür nehme ich mir mal besonders viel Zeit. Ich finde es eine bodenlose Frechheit, dass interfit bzw. Urban Sports GmbH weiterhin Kundenbeiträge während des lockdowns einzieht. Als ich den Kontakt aufgesucht habe und mein Geld zurück wollte, kam nur sowas wie: das geht leider nicht. Wir können rückwirkend nichts erstatten. Sie hätten sich auf unserer Webseite unsere Informationen bezüglich des lockdowns durchlesen können. Aufgrund von Datenschutz dürfen wir auch nicht jeden Kunden einzeln kontaktieren bla bla. Was für Datenschutz ? Geld einziehen könnt ihr aber zu jedem Zeitpunkt. Ich sage nur Paragraph 275 BGB. Jeder der sein Geld nicht zurück bekommt. Verweist auf diesen Paragraphen und teilt eurer Hausbank mit das Geld wieder einzuziehen.
Diese unverschämten schicken eine Mahnung raus con wegen Geld konnte nicht abgebucht werden. Geld wurde abgebucht nur habe ich es zurück buchen lassen und jetzt kommt das beste: darauf haben die satte Mahngebühren drauf geschlagen. Nach dem ich auf 275 BGB verwiesen hab und gesagt habe das ich mein Geld zurück will kam nur: tut uns leid rückwirkend können wir das nicht machen, betrachten Sie das Schreiben bezüglich der Mahnung als gegenstandslos und aus Kulanz erlassen wir Ihnen die letzten 2 Monate. Nichts aus Kulanz ihr erlasst es, weil ihr keine andere Wahl habt. Den Rest hole ich mir auch noch zurück. Schneidet euch mal eine Scheibe an anderen Fitness Ketten ab, die das Geld umgehend zurück buchen und nicht ihre Kunden ausnehmen.