1 Bommel Moezz - a month ago
(Translated by Google) We took our Nivona to the experts in Bonn for maintenance and "professional" cleaning. The machine worked perfectly, only the coffee bean lid was broken on a small foot. When we handed it over, we asked you to be careful with it so that the other foot doesn't break as well.
After a good week we received the cleaned and serviced machine back for €169. However, the cover was completely broken off, the side door on the right was hanging on two guides (the remaining hooks no longer clip in) and plastic parts in the plastic housing on the machine on the right broke off, so that the side door could no longer snap into place. According to the technician, the plastic was blow-dried warm because the door was stuck. The door didn't get stuck and let itself snap into place beforehand. When we asked about repairs, they showed understanding, for which we should of course bring the machine in again. We were not allowed to be present when the defective parts were corrected, since the machine had to be completely dismantled. Since we no longer trusted this service company and were too afraid of a farewell gift in the form of damage to a hose or something similar, we decided to order the broken parts ourselves and learn more about youtube. When opening the device, we encountered a few fragments. We discovered puncture marks from the screwdriver where nothing can be opened. You couldn't approach the device more amateurishly and unsuspectingly. We have now repaired everything ourselves as far as possible and since then the machine has worked perfectly. The spare parts didn't cost us €30.
We also ensure that our experience is shared. Two companies (where we work) and so far three acquaintances no longer bring their devices there either. We are happy to award one star so that the review is read by as many customers as possible.
(Original)
Wir haben unsere Nivona zur Wartung und „fachmännischen“ Reinigung zu den Bonnern Experten gebracht. Die Maschine funktionierte tadellos, lediglich der Kaffeebohnendeckel war an einem Füßchen gebrochen. Bei der Abgabe haben wir darauf hingewiesen, mit der Bitte vorsichtig damit umzugehen, damit das andere Füßchen nicht auch noch bricht.
Nach einer guten Woche erhielten wir die gereinigte und gewartete Maschine für 169,- € zurück. Der Deckel war dennoch komplett abgebrochen, die Seitentür rechts hing an zwei Führungen (die restlichen Haken klippsen nicht mehr ein) und im Kunststoffgehäuse an der Maschine rechts sind Kunststoffteile abgebrochen, so dass die Seitentür nicht mehr einrasten konnte. Das Kunststoff wurde nach Aussage des Technikers warm geföhnt, da die Tür klemmte. Die Tür klemmte nicht und lies sich vorher einrasten. Auf unsere Frage nach Reparatur zeigte man sich einsichtig, wofür wir die Maschine selbstverständlich erneut vorbeibringen sollten. Bei der Korrektur der defekten Teile durften wir nicht dabei sein, da man die Maschine komplett zerlegen müsse. Da wir dieser Servicefirma nicht mehr trauten und zu viel Angst vor einem Abschiedsgeschenk in Form einer Beschädigung an einem Schlauch oder ähnliches befürchteten, haben wir uns entschlossen die kaputten Teile selbst zu bestellen und uns Kenntnisse über youtube anzueignen. Beim Öffnen des Gerätes sind uns noch ein paar Bruchstücke entgegen gefallen. Wir haben vom Schraubenzieher Einstichspuren entdeckt, wo nichts zu öffnen ist. Dilettantischer und ahnungsloser konnte man an das Gerät nicht herangehen. Wir haben nun alles soweit möglich selbst repariert und seither funktioniert die Maschine einwandfrei. Die Ersatzteile haben uns keine 30,- € gekostet.
Im Übrigen sorgen wir dafür, dass unsere Erfahrung geteilt wird. Zwei Firmen (wo wir arbeiten) und bisher drei Bekannte bringen ihre Geräte auch nicht mehr dorthin. Einen Stern vergeben wir gerne, damit die Rezension von möglichst vielen Kunden gelesen wird.