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Sven “knorke” Teresniak -
2 years ago
(Translated by Google) There wasn't much to complain about at the hotel, even if the staff still seemed a bit untrained.
What bothers me negatively is that the GLS language school is now sending me advertising by email. I *never* consented to my hotel check-in data being used for advertising purposes. For this my e-mail (and what else do I know) is given to a Berlin marketing kit. DSVGO I hear you trapping
Prospective guests should specifically inform the hotel if they do not wish to receive advertising for the school. A missing opt-in does not seem to be sufficient.
(Original)
Am Hotel gab's wenig zu meckern, auch wenn das Personal noch recht wenig routiniert wirkte.
Was mir negativ aufstößt, ist, dass mir nun die GLS-Sprachschule per eMail Werbung zustellt. Ich habe *nie* der Verwendung meiner Daten vom Hotel-Check-In für eine werbliche Verwertung zugestimmt. Hierfür wird meine eMail (und was weiß ich noch) an eine Berliner Marketingklitsche gegeben. DSVGO ick hör dir trapsen
Zukünftige Gäste sollten das Hotel ausdrücklich darauf hinweisen, falls sie keine Werbung für die Schule erhalten möchten. Ein fehlendes Opt-In scheint nicht auszureichen.