1
Karin Rosa Tharandt -
8 months ago
(Translated by Google) I had bought a milk frother for my Jura fully automatic machine from the store which I wanted to exchange/return as we were able to repair the machine ourselves.
I was told a little rudely that the shop does not accept exchanges (it also says so on the receipt, I had overlooked it).
There was no compromise offer, e.g. a voucher. The part was originally packed.
So: if you are not sure - order on the internet (you can exchange it there) - also if you want to avoid unfriendly service, you should look for another store.
Too bad - I would like to support shops - such behavior unfortunately forces you to buy online.
(Original)
Ich hatte ein Milchaufschäumteil für meinen Jura-Vollautomaten im Laden gekauft, den ich umtauschen/zurückgeben wollte, da wir die Maschine selbst reparieren konnten.
Etwas unwirsch wurde ich darauf hingewiesen, dass der Laden keine Umtäusche macht (steht auch auf dem Bon, hatte ich überlesen).
Es kam keinerlei Kompromissangebot, z.B. ein Gutschein. Das Teil war Original verpackt.
Also: wer sich nicht sicher ist - im Internet bestellen (dort kann man umtauschen) - auch wer sich eine unfreundliche Bedienung ersparen will, sollte sich einen anderen Store suchen.
Schade - ich würde Läden gerne unterstützen - solches Verhalten zwingt leider zum Internetkauf.