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Heiko Müller -
3 years ago
(Translated by Google) Instruction in Tristanhaus 2nd floor
The station doctor does not speak - one is put off for several hours, then he steals himself from the station knowing that one is waiting for him.
The patient rooms are unbelievably dirty and absolutely in need of renovation - I have also taken pictures. Cleanliness and hygiene leave much to be desired.
No transparency, no flow of informatics, neither from the ward doctor to the patient / relatives nor among the doctors. You will, as already the first time in the clinic often times relocated, so this time. It will take 1-2 days until the new ward doctor even knows what's going on. As a relative you get no information and you will not hear, apparently no interest to talk with relatives. Pity
I have my father, Parkinson's patient with care level 5 on Monday admitted. Reason: after being cared for at home for about 6 months, it was time to examine it on a "heart and kidney", possibly adjust Medis, blood-kidneys to be examined, etc. just a complete check.
At the reception, we got the room for my father and then wait for the doctor, when demand he came because it was said - he is coming. Then passed 3 hours (actually 3 1/4 hours) where I saw the ward doctor on the Flour and in appeal he would come now, I was with surly words "it comes just someone" abgewimmelt.
Had one told me in advance that I could only talk to the doctor after 3 hours because of the briefing, it would not have been a problem. We all know the problem that time and lack of power obviously also represents a problem here. But one is left completely without information, one is constantly put off and one has to have the feeling that the leading Sationsarzt also has no real buck with relatives entertaining is unacceptable.
You only get informations from nursing staff.
(Original)
Einweisung ins Tristanhaus 2. Stock
Der Stationsarzt nicht zu sprechen - man wird vertröstet über mehrere Stunden, dann stiehlt er sich noch von der Station wohlwissend, dass man auf ihn wartet.
Die Patientenzimmer sind ungelogen versifft und unbedingt renovierungsbedürftig - habe dazu auch Bilder gemacht. Sauberkeit und Hygiene lassen stark zu wünschen übrig.
Keinen Transparenz, kein Informtiosfluss, weder vom Stationsarzt zu Patient/Angehörigen noch bei den Ärzten untereinander. Man wird, wie schon beim 1. Mal in der Klinik öfters mal verlegt, so auch dieses Mal.Das dauert dann 1-2 Tage bis der neue Stationsarzt überhaupt weiss, was los ist. Als Angehöriger bekommt man keine Info und man wird nicht gehört, anscheinend kein Interresse sich mit Angehörigen zu unterhalten. Schade
Ich habe meinen Vater, Parkinson Patient mit Pflegestufe 5 am Montag eingewiesen. Grund: nachdem er seit ca. 6 Monaten zu Hause gepflegt wird war es an der Zeit ihn auf "Herz und Nieren" zu untersuchen, Medis evt. einzustellen, Blut- Nieren untersucht werden etc. halt ein komplett check.
Bei der Aufnahme bekamen wir das Zimmer für meinen Vater und dann warten auf den Arzt, nach Nachfrage wann er denn komme hieß es - er kommt schon. Dann vergingen 3 Stunden (eigentlich 3 1/4 Std)wo ich den Stationsarzt auf dem Flour sah und in Ansprach waann er jetzt komme, wurde ich mit Mürrischen Worten "es kommt gleich Jemand" abgewimmelt.
Hätte mir vorab einer gesagt, dass ich erst nach 3 Std. mit dem Arzt wegen der Einweisung reden könne, es wäre kein Problem gewesen. Wir allen kennen die Problematik dass Zeit und Kräftemangel offensichtlich auch hier ein Problem darstellt.Dass man aber komplett ohne Informationen stehen gelassen wird, man permanent vertröstet wird und man das Gefühl haben muss, dass der leitende Sationsarzt auch keine richtigen Bock hat sich mit Angehörigen zu unterhalten, ist nicht hinnehmbar.
Informmationen bekommt man nur vom Pflegepersonal.