München Klinik Thalkirchner Straße

Thalkirchner Str. 48, 80337 München, Germany
Hospital Dermatologist
User Reviews

1 Marina Cipolla - a month ago

(Translated by Google) I would like to give 0 stars but unfortunately I can't. It would be very helpful to mention on your website that they don't have an ambulance on weekends which is a joke in itself anyway. If you are not privately insured in Germany, you apparently have no right to an examination at the weekend, sadly therefore 1 star.

(Original)
Ich würde ja gerne 0 Sterne geben aber man kann es ja leider nicht. Es wäre sehr hilfreich auf Ihrer Website zu erwähnen das sie am Wochenende keine Notfall Ambulanz haben was ja sowieso schon ein Witz an sich ist. Bist du nicht Privatversichert hast du in Deutschland scheinbar kein Recht auf eine Untersuchung am Wochenende, traurig daher 1 Sterne.

5 Michaela Schottenhammel - 3 weeks ago

(Translated by Google) I was in the hospital for a week after the operation. The doctors, nurses, carers and other employees
at the station took my fears and questions very seriously and gave me the best possible explanation and support. The entire team at the station was super friendly and nice. I felt like I was in good hands and would go straight back to the clinic. Thank you for the good care, care and support.
Michaela

(Original)
Nach der OP war ich eine Woche in der Klinik. Die Ärztinnen, Krankenschwestern, Pfleger und anderen Mitarbeiterinnen
der Station haben mich mit meinen Ängsten und Fragen sehr ernst genommen und haben mich bestens aufgeklärt und unterstützt. Das gesamte Team der Station war super freundlich und nett. Ich habe mich bestens aufgehoben gefühlt und würde sofort wieder in die Klinik. Danke für die gute Umsorgung, Pflege und Unterstützung.
Michaela

5 Inspired by Nature Photography - a month ago

(Translated by Google) Very friendly and competent nursing and medical team in dermatology II across the board. Only the lady at the reception desk on the ground floor last Sunday wasn't the personified friendliness. Overall, I felt that I was in very good hands and they tried to respond to the wishes of the patients. The choice of food was extensive and at least of a good standard for a hospital. The walls are also a bit older, but thanks to the thickness of the walls, the inside temperature remained at a comfortable level at 29° outside, despite the south-east facing room. Now everything just has to heal well.

(Original)
Durch die Bank sehr freundliches und kompetentes Pflege-und Ärtzteteam in der Dermatologie II. Einzig die Dame am Empfangsschalter im EG letzten Sonntag war jetzt nicht die Freundlichkeit in Person. Ich fühlte mich insgesamt sehr gut aufgehoben und man war bemüht auf die Wünsche der Patienten einzugehen. Die Auswahl der Speisen war beträchtlich und für ein Krankenhaus zumindest auf gutem Standard. Das Gemäuer ist zwar auch schon etwas älter, aber dank der Dicke der Mauern hatte bei 29° draußen trotz Zimmer mit Süd-Ost Ausrichtung die Innentemperatur ein angenehmes Niveau behalten. Jetzt muss nur noch alles gut verheilen.

5 Dominik Skovajsa - a week ago

(Translated by Google) The inpatient stay was rated positively in every respect. Procedure, organization, implementation of the OP.
Special praise for Ward 7. Every single one was really very friendly and you felt very, very well cared for.

(Original)
Der stationäre Aufenthalt war in jeder Hinsicht positiv zu bewerten. Ablauf, Organisation, Umsetzung der OP.
Besonderes Lob an Station 7 es war wirklich jeder einzelne sehr freundlich und man fühlte sich sehr sehr gut aufgehoben.

1 Selin Bezci - 2 days ago

(Translated by Google) Where to complain about this clinic? I got a waiting number today and when it was my turn, the "nice" doctor sent me away again and didn't answer because I wasn't an emergency. I think I'm crazy, as a patient I have complaints and want to be examined and despite the referral I am sent away with a very rude tone and expression?!?!?!?

(Original)
Wo kann man sich über diese Klinik beschweren? Habe heute eine Wartenummer gezogen und als ich dran war hat mich die „nette“ Ärztin wieder weg geschickt und nicht dran genommen weil ich kein Notfall bin. Ich glaub ich spinn, ich als Patientin habe Beschwerden und will mich untersuchen lassen und ich werde trotz Überweisung mit einem sehr unhöflichen ton und Ausdrucksweise weg geschickt?!?!?!?

1 German DAF - 2 months ago

(Translated by Google) I have a long history of chronic inflammation and this clinic was recommended to me and I traveled over 3 hours from another city, expecting that they would finally help me here.
puff cake!
It took a maximum of 3-4 minutes. I wasn't heard. I wasn't taken seriously. And without any help / ointment / advice fobbed off... every resident dermatologist would have tried harder. But since my dermatologist was at her wits end, she referred me there. No empathy from the doctors (although I don't know if both were doctors)

Despite the transfer slip, you have to expect an eternal waiting time here. You also have to wait many hours for the follow-up appointment. Some patients do get appointments though, I'm assuming these are PRIVATE patients? Welcome to the 2 class society

(Original)
Ich habe eine lange chronische Entzündungsgeschichte hinter mir und mir wurde diese Klinik empfohlen, und ich bin aus einer anderen Stadt über 3 Stunden angereist, weil ich mir erwartet habe, dass man mir hier endlich helfen wird.
Pustekuchen!
Man hat sich höchsten 3-4 Minuten Zeit genommen. Man hat mir nicht zugehört. Ich wurde nicht ernst genommen. Und ohne jede Hilfe/Salbe/Rat abgespeist... jeder niedergelassen Hautarzt hätte sich mehr Mühe gegeben. Da meine Hautärztin aber am Ende mit ihrem Latein war, hat sie mich dorthin überwiesen. Keine Empathie der Ärztinnen (wobei ich nicht weiß, ob beide Ärztinnen waren)

Trotz Überweisungsschein muss man hier mit ewiger Wartezeit rechnen. Auch beim Folgetermin muss man wieder viele Stunden warten. Einige Patienten bekommen jedoch Termine, ich vermute dass sind PRIVAT Patienten? Willkommen in der 2 Klassen Gesellschaft

1 Ur Dierkes - 4 months ago

(Translated by Google) You should train your security staff so that you leave diagnoses to the doctors and take the patients seriously or accept that you don't want to tell them about the illness, only the doctor. I also find it strange that the security staff then says that since you have no breathing difficulties, you are not an emergency and then send you away. Was so exhausted and taken aback that I actually left. The concept of security staff doctor should be reconsidered

(Original)
Sie sollten ihre Security Mitarbeiter so schulen das Sie Diagnosen den Ärzten überlassen und die Patienten ernst nehmen b.z.w.akzeptieren das man die Krankheit ihnen nicht mitteilen will sondern nur den Arzt. Auch finde ich es seltsam das der Security Mitarbeiter dann sagt da man keine Atembeschwerden hat ist man auch kein Notfall und eine dann wegschickt. War so fertig und verdutzt das ich wirklich gegangen bin. Man sollte das Konzept Security Mitarbeiter Arzt nochmal überdenken

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