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Anna “Wasauchimmer” Meier -
2 months ago
(Translated by Google) Unfortunately I have to give such a bad rating overall for my many negative experiences.
First of all: I would like to support local bookshops and would like to be advised on new book experiences.
However, that's really not possible here: I tried three times to order a book. Three times the same experience:
Announcement that the book will be ready for collection the next day.
When I was ready to be picked up the next day - as announced - I was always told: "Oh, I guess I missed that, come back tomorrow".
Also the next day: no book there.
After the third attempt and day, it suddenly said three times: "Unfortunately, the book is currently not available."
No information by phone call or email, but you walk 3x for free to load. Oddly enough, all of the books at other bookstores were available immediately and arrived the next day.
You don't get an apology either, instead you get a downright "it's not our problem now" attitude.
After three attempts, it's probably no longer a mistake.
Unfortunately, on-site advice has so far not been very successful for me for gift ideas. When I asked for a textbook as a Christmas present, was Gerhard Polt recommended to me? Sounds like a bad joke, but that's how it happened.
It's a shame, I would have liked to use a nice bookshop in the area, but it's really not practical here.
(Original)
Leider muss ich insgesamt eine so schlechte Bewertung für meine vielen negativen Erfahrungen geben.
Vorab: ich möchte gerne lokale Buchläden unterstützen und lasse mich gerne hinsichtlich neuer Bucherfahrungen beraten.
Jedoch ist das hier wirklich nicht möglich: Drei Mal habe ich versucht ein Buch zu bestellen. Drei Mal das gleiche Erlebnis:
Ankündigung das Buch sei am nächsten Tag zur Abholung bereit.
Als ich - wie angekündigt - am nächsten Tag zur Abholung bereit stand, heißt es jedes Mal: "Oh, das ist wohl nicht mitgekommen, kommen Sie morgen nochmal".
Auch am nächsten Tag: kein Buch da.
Nach dem dritten Versuch und Tag, hieß es dann auch drei Mal plötzlich: "Das Buch ist leider momentan nicht lieferbar."
Keine Info per Anruf oder E-Mail, sondern man läuft 3x umsonst zum Laden. Komischerweise waren alle Bücher bei anderen Buchläden sofort lieferbar und am nächsten Tag da.
Man erhält auch keine Entschuldigung, sondern es tritt einem regelrecht eine Ist-jetzt-nicht-unser-Problem-Haltung entgegen.
Nach drei Versuchen ist das wohl kein Versehen mehr.
Auch eine Beratung vor Ort ist leider bei mir bislang wenig geglückt für Geschenkideen. Als ich nach einem Fachbuch als Weihnachtsgeschenk gefragt habe wurde mir Gerhard Polt empfohlen? Klingt nach einem schlechten Witz, ist aber so passiert.
Schade, ich hätte gerne einen netten Buchladen im Viertel genutzt, hier aber wirklich nicht praktikabel.