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Peter Wilke -
5 months ago
(Translated by Google) I was there on April 6th, 2022 in the branch in Heidelberg, Hertzstr. 1, in Kaufland Rohrbach Süd. I wanted to pick up an order for my wife because she is sick in bed and couldn't come herself. I had my wife's ID with me. On site I was told that I will not receive the goods without authorization. This is a T-shirt worth 14.39 euros. My journey was 18 kilometers. Regulations may be regulations. But what matters here is the way in which this is communicated to you. The young lady at the cash register (blonde woman, around 25 years old) emphasized again that my wife's ID card and my ID card with the same address are useless as long as I don't present a power of attorney. I should mention that my wife has been shopping there regularly since the branch opened, most recently on March 26, 2022. Today I also saw the other colleague (Irina), who knows my wife and me from countless purchases. I asked her directly that she knew me. She just looked away and didn't answer my question. But the main reason for my annoyance comes now, because the other saleswoman shouted across the branch from the checkout: "Let it go, Irina, he doesn't get it!" That's called sensitivity when dealing with customers! Where else are you treated so badly? During the last purchase, Irina told us that the branch in Kaufland will unfortunately be closed and that Orsay is generally not doing well. If an employee works in every branch like Irina's young colleague, with so much sensitivity, then the lack of customers is self-explanatory!.
(Original)
Ich war am 06.04.2022 vor Ort in der Filiale in Heidelberg, Hertzstr. 1, im Kaufland Rohrbach Süd. Ich wollte für meine Frau eine Bestellung abholen, da sie krank im Bett liegt und nicht selber kommen konnte. Ich hatte extra den Ausweis meiner Frau dabei. Vor Ort sagte man mir, dass ich die Ware ohne Vollmacht nicht erhalten werde. Es geht hier um ein T-Shirt im Wert von 14,39 Euro. Mein Anfahrtsweg waren 18 Kilometer. Vorschriften mögen Vorschriften sein. Aber hier geht es um die Art, wie einem dies vermittelt wird. Die junge Dame an der Kasse (blonde Frau, ca. 25 Jahre) betonte nochmals, dass der Ausweis meiner Frau und mein Ausweis mit der gleichen Anschrift gar nichts bringen, solange ich keine Vollmacht vorlege. Erwähnen sollte ich, dass meine Frau seit bestehen der Filiale regelmäßig dort einkauft, zuletzt am 26.03.2022. Heute sah ich auch die andere Kollegin (Irina), die meine Frau und mich von unzähligen Einkäufen her kennt. Ich habe sie direkt darauf angesprochen, dass sie mich doch kennt. Daraufhin hat sie nur weggeschaut und nicht auf meine Frage geantwortet. Der Hauptgrund meiner Verärgerung kommt aber jetzt erst, weil die andere Verkäuferin von der Kasse aus quer durch die Filiale rief: "Lass es Irina, der kapiert das nicht!" Das nennt sich doch Feingespür im Umgang mit seinen Kunden! Wo wird man sonst so mies behandelt? Irina hat uns beim letzten Einkauf noch erzählt dass die Filiale im Kaufland leider geschlossen wird und es um Orsay generell nicht gut steht. Wenn in jeder Filiale eine Mitarbeiterin arbeitet wie die junge Kollegin von Irina, mit so viel Feingefühl, dann erklärt sich das Ausbleiben der Kundschaft von selbst!.