User Reviews

1 Annas B. - 5 months ago

(Translated by Google) Sell u200bu200bclothes as sweaters.
Either she doesn't know the difference between a dress and a sweater or she wants to make fun of people. Luckily they are closing and can consider whether customer care is something for them at all. ????

(Original)
Verkaufen Kleider als Pullis.
Entweder kennt sie nicht den Unterschied zwischen ein Kleid und ein Pullover oder will Leute veräppeln. Zum Glück schließen sie ja und kann sich überlegen ob Kundenbetreuung etwas für sie ist überhaupt. ????

1 Peter Wilke - 5 months ago

(Translated by Google) I was there on April 6th, 2022 in the branch in Heidelberg, Hertzstr. 1, in Kaufland Rohrbach Süd. I wanted to pick up an order for my wife because she is sick in bed and couldn't come herself. I had my wife's ID with me. On site I was told that I will not receive the goods without authorization. This is a T-shirt worth 14.39 euros. My journey was 18 kilometers. Regulations may be regulations. But what matters here is the way in which this is communicated to you. The young lady at the cash register (blonde woman, around 25 years old) emphasized again that my wife's ID card and my ID card with the same address are useless as long as I don't present a power of attorney. I should mention that my wife has been shopping there regularly since the branch opened, most recently on March 26, 2022. Today I also saw the other colleague (Irina), who knows my wife and me from countless purchases. I asked her directly that she knew me. She just looked away and didn't answer my question. But the main reason for my annoyance comes now, because the other saleswoman shouted across the branch from the checkout: "Let it go, Irina, he doesn't get it!" That's called sensitivity when dealing with customers! Where else are you treated so badly? During the last purchase, Irina told us that the branch in Kaufland will unfortunately be closed and that Orsay is generally not doing well. If an employee works in every branch like Irina's young colleague, with so much sensitivity, then the lack of customers is self-explanatory!.

(Original)
Ich war am 06.04.2022 vor Ort in der Filiale in Heidelberg, Hertzstr. 1, im Kaufland Rohrbach Süd. Ich wollte für meine Frau eine Bestellung abholen, da sie krank im Bett liegt und nicht selber kommen konnte. Ich hatte extra den Ausweis meiner Frau dabei. Vor Ort sagte man mir, dass ich die Ware ohne Vollmacht nicht erhalten werde. Es geht hier um ein T-Shirt im Wert von 14,39 Euro. Mein Anfahrtsweg waren 18 Kilometer. Vorschriften mögen Vorschriften sein. Aber hier geht es um die Art, wie einem dies vermittelt wird. Die junge Dame an der Kasse (blonde Frau, ca. 25 Jahre) betonte nochmals, dass der Ausweis meiner Frau und mein Ausweis mit der gleichen Anschrift gar nichts bringen, solange ich keine Vollmacht vorlege. Erwähnen sollte ich, dass meine Frau seit bestehen der Filiale regelmäßig dort einkauft, zuletzt am 26.03.2022. Heute sah ich auch die andere Kollegin (Irina), die meine Frau und mich von unzähligen Einkäufen her kennt. Ich habe sie direkt darauf angesprochen, dass sie mich doch kennt. Daraufhin hat sie nur weggeschaut und nicht auf meine Frage geantwortet. Der Hauptgrund meiner Verärgerung kommt aber jetzt erst, weil die andere Verkäuferin von der Kasse aus quer durch die Filiale rief: "Lass es Irina, der kapiert das nicht!" Das nennt sich doch Feingespür im Umgang mit seinen Kunden! Wo wird man sonst so mies behandelt? Irina hat uns beim letzten Einkauf noch erzählt dass die Filiale im Kaufland leider geschlossen wird und es um Orsay generell nicht gut steht. Wenn in jeder Filiale eine Mitarbeiterin arbeitet wie die junge Kollegin von Irina, mit so viel Feingefühl, dann erklärt sich das Ausbleiben der Kundschaft von selbst!.

1 Sabine Rückemann - a year ago

(Translated by Google) Was at orsay in rohrbach Süd today, and the saleswoman immediately advised me to wear a mask in a very unfriendly manner, when I told her that I had a certificate, she became even more unfriendly and wanted me to leave the shop. I've always been a good customer, not anymore, because I am of the opinion that this is not prescribed by the company, but that it was solely the business of the saleswoman. I also work in sales, and it would never occur to me to force customers with a certificate to wear a mask. If this saleswoman is so afraid, she is not allowed to work in sales.

(Original)
War heute bei orsay in rohrbach Süd, da wurde ich sofort sehr unfreundlich von der Verkäuferin darauf hingewiesen, eine Maske zu tragen, als ich ihr sagte, das ich ein Attest habe, wurde sie noch unfreundlicher und wollte, das ich den Laden verlasse. Ich war immer eine gute Kundin, jetzt nicht mehr,denn ich bin der Meinung, das das nicht von dem Unternehmen so vorgeschrieben ist, sondern das es allein die Sache der Verkäuferin war. Ich arbeite auch im Verkauf, und mir würde es im Traum nicht einfallen, Kunden mit Attest, zum tragen einer Maske zu nötigen. Wenn diese Verkäuferin solche Angst hat, darf sie nicht im Verkauf arbeiten.

5 L. “LO” B-G-H - 2 years ago

(Translated by Google) At Orsay you can always find beautiful clothes in very good qualities. The cuts are very pretty. Some of them look like on the catwalk! Staff competent and very friendly!

(Original)
Bei Orsay sind immerwieder schöne Kleider in sehr gute Qualitäten zu finden. Die Schnitte sind sehr hübsch. Teils sehen die aus wie auf dem Laufsteg! Personal kompetent und sehr freundlich!

5 Yvonne Heene - 3 years ago

(Translated by Google) This small retail space is clean and clear.

The staff are always friendly and helpful (regardless of whether you go in the morning, at noon or in the evening).

(Original)
Diese kleine Ladenfläche ist sauber und übersichtlich.

Die Mitarbeiter sind immer (egal ob man morgens, mittags oder Abends hingeht) freundlich und hilfsbereit.

4 Toni Macaroni - 3 years ago

(Translated by Google) Small but nice

(Original)
Klein aber fein

4 diana Sailer - 3 years ago

(Translated by Google) Nice service. Small but nice.

(Original)
Netter Service. Klein aber fein.

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