STA Travel - Reisebüro Hamburg

Kleiner Schäferkamp 32, 20357 Hamburg, Germany
Travel agency
User Reviews

1 Daniel Badonello - a year ago

The staff members were really helpful and kind, but due to shrinking numbers of travellers they fooled me by not refunding the cancelled insurance fee, although the insurance company asked them to do so. I had the feeling they wanted to keep up the cash flow till they applied for bankruptcy without telling me. Just postponing my payment request for about three month without any reasonable explanation. In the end it was a fraud. I would not trust them at all. Luckily the insurance refunded me although they already transferred the money to STA-Travel. I am sorry for the employees, but it might be the right company going bankrupt and still offering travel products to their clients.

2 Franziska Paethe - 2 years ago

(Translated by Google) Unfortunately I have to give such a bad rating and find it a shame myself. To be fair, I have to say that the service before Corona was really great and I would have probably given it 4 or 5 stars. The multi-top flights that were selected for me were relatively so much cheaper than if I had booked the flights myself on the Internet. I also found the information and tips that the employees provided valuable. The employees were really nice and courteous and took a lot of time for my inquiries.
Then came Corona, short-time work and home office. During that time, a few things happened that made me stop using services there for the time being. For example, I was not told that my flight was canceled. Then I wanted to book a new flight and had to call every two weeks afterwards to find out the current status of my booking. Each time I came out with a different employee in Germany. And nothing new. I was always promised that they would contact me tomorrow or next week. But it didn't come to that. At some point the long-term travel insurance was sent to me, which can now be booked again. After reading the terms and conditions, which stated that an entry warning would not be paid, I asked myself why I was being offered this, although sta knew where I was going and that the insurance was not for me is eligible. After a few more weeks without the promised information about new flight bookings, I dared to try again by telephone and book another day as the departure date. Same game as before. Hardly any feedback. The last time I tried to book a fixed flight, I had to call again afterwards. I was told that sta no longer allowed to book or rebook any new flights. So I booked a new outbound flight myself over the Internet.
I hope sta get the service back under control in the near future. It would be a shame if that became the new image.

(Original)
Leider muss ich so eine schlechte Bewertung abgeben und finde es selbst sehr schade. Fairerweise muss ich sagen, dass der Service vor Corona echt super war und ich wahrscheinlich 4 oder 5 Sterne vergeben hätte. Die Multistopflüge, die mir herausgesucht wurden, waren verhältnismäßig so viel günstiger als hätte ich mir die Flüge im Internet selbst gebucht. Auch die Informationen und Tipps, die die Mitarbeiterinnen mit gegeben haben, fand ich wertvoll. Die Mitarbeiterinnen waren echt nett und zuvorkommend, haben sich viel Zeit für meine Anfragen genommen.
Dann kam Corona, Kurzarbeit und home office. In der Zeit sind einige Dinger passiert, die mich dazu bewegen, erst einmal nicht mehr dort Dienstleistungen in Anspruch zu nehmen. Mir wurde zum Beispiel nicht mitgeteilt, dass mein Flug gestrichen wurde. Dann wollte ich einen neuen Flug buchen und musste alle zwei Wochen hinterher telefonieren, um den aktuellen Stand meiner Buchung zu erfahren. Jedes Mal kam ich bei einer anderen Mitarbeiterin in Deutschland raus. Und nichts neues. Mir wurde immer wieder versprochen, dass sie sich morgen oder nächste Woche bei mir melden. Aber dazu kam es nicht. Irgendwann wurde mir die Langzeitreiseversicherung zugeschickt, die man nun wieder buchen kann. Nachdem ich mir die AGB durchgelesen hatte, in denen stand, dass bei einer Einreisewarnung nicht geleistet wird, hab ich mich gefragt, warum mir diese nun angeboten wird, obwohl sta ja wusste, wohin ich wollte und dass die Versicherung unter diesen Bedingungen gar nicht für mich in Frage kommt. Nach ein paar weiteren Woche ohne die versprochenen Informationen zu Flugneubuchungen habe ich einen neuen Versuch gewagt, einen anderen Tag als Abflugdatum telefonisch zu wählen und zu buchen. Das gleiche Spiel wie vorher. Kaum Rückmeldungen. Beim letzten Versuch, einen fixen Flug zu buchen, musste ich auch wieder hinterher telefonieren. Da wurde mir gesagt, dass aktuell von sta keine neuen Flüge mehr gebucht oder umgebucht werden dürfen. Also habe ich mir übers Internet selbst einen neuen Hinflug gebucht.
Ich hoffe, sta bekommt den Service in naher Zukunft wieder in den Griff. Wäre doch schade, wenn das das neue Image wird.

1 Ege 35 - 2 years ago

(Translated by Google) Me and my girlfriend had booked a trip for May. Due to corona, we could not take this because there was an entry ban for the country. We then contacted the travel agency. We were told that they could cancel the hotel completely and that we should leave our account details for the refund of the money. After 4 weeks there was still no money on it. We wrote to the travel agency again, after 3 weeks they wrote back to us that the account details were not correct and asked us to deposit our account details again. Cheek!
After about 2 months we were informed that the process could take up to 180 days. Since then, he has not been available by phone or email. Man was fooling us almost all the time. Absolutely untrustworthy and wrong. There are definitely other travel agencies that are currently in dire need of attracting customers and not losing them !!!

(Original)
Ich und meine Freundin hatten für Mai eine Reise gebucht. Durch corona konnten wir diese nicht antreten, da ein Einreiseverbot für das Land bestand. Daraufhin kontaktierten wir das Reisebüro. Da sagte man uns das sie das Hotel komplett Stornieren konnten und wir für die Rückerstattung des Geldes unsere Kontodaten hinterlegen sollen. Nach 4 Wochen war Immer noch kein Geld drauf. Wir schrieben das Reisebüro erneut an, nach 3 Wochen schrieb man uns zurück das die Kontodaten nicht richtig seien und forderte uns erneut auf unsere Kontodaten zu hinterlegen. Frechheit!
Ungefähr nach 2 Monaten schrieb man uns dann, der Prozess kann bis zu 180 Tage dauern. Seitdem weder telefonisch noch per e-Mail erreichbar. Mann hat uns quasi die ganze Zeit auf der Nase herumgeführt. Absolut nicht vertrauenswürdig und falsch. Es gibt definitive andere Reisebüros die es momentan dringend nötig haben Kunden zu gewinnen, und Nicht zu verlieren!!!

5 Nina Zie - 3 years ago

(Translated by Google) My friend and I booked our round trip through South Africa, Australia and Asia here and are thrilled with STA Travel. It was taken care of us and no question remained unanswered. Our contact Jana has taken a lot of time for us and could give us many great tips. :)

(Original)
Mein Freund und ich haben unsere Rundreise durch Südafrika, Australien und Asien hier gebucht und sind begeistert von STA Travel. Es wurde sich super um uns gekümmert und keine Frage blieb unbeantwortet. Unsere Ansprechpartnerin Jana hat sich viel Zeit für uns genommen und konnte uns viele tolle Tipps geben. :)

5 Mara Thiele - 3 years ago

(Translated by Google) I booked my trip around the world via STA and I'm super satisfied. Sarah has designed the whole trip with me and always super advice! I recommend everyone to book there! Unbeatable prices with super nice advice, what more could you ask for? Thank you very much !!

(Original)
Habe meine Weltreise über STA gebucht und bin suuuuper zufrieden. Sarah hat mit mir die ganze Reise gestaltet und mich jederzeit super beraten! Ich kann jedem empfehlen dort zu buchen! Unschlagbare Preise mit super netter Beratung, was will man mehr? Ganz dickes Dankeschön!!

5 Lea- Sophie Hecke - 3 years ago

(Translated by Google) Dear STA Travel Team, especially Sarah,
I would like to thank you for your time, patience and advice regarding booking my flight / stay in New Zealand. Zuvr I've never traveled alone for 30h, but with your support, I felt very well cared for. "Unfortunately" I was allowed to come in New Zealand already enjoy the benefit of your health insurance (real time), also here everything worked very well. I am very happy that I always have the assurance of support and advice from my team about my flight / stay. The competent and patient advice on site I really liked and weitergeholfen.I'm looking forward to my time here and I wish you also a nice time and many dear customers.

Many greetings from the island, Lea :-)

(Original)
Liebes STA- Travel Team, besonders Sarah,
ich möchte mich hiermit herzlich für eure Zeit, Geduld und Ratschläge in Bezug auf die Buchung meines Fluges/Aufenthaltes nach Neuseeland bedanken. Zuvr bin ich noch nie für 30h alleine gereist, doch mit Eurer Unterstützung habe ich mich sehr gut aufgehoben gefühlt. "Leider" durfte ich in Neuseeland bereits in den Genuss kommen Eure Auslandskrankenversicherung (Real Time) in Anspruch zu nehmen, auch hierbei hat alles sehr gut geklappt. Es freut mich sehr, dass ich bei Eurem Team immer die Gewissheit habe Unterstützung und Ratschläge bezüglich meines Fluges/Aufenthaltes zu bekommen. Die kompetente und geduldige Beratung vor Ort hat mir sehr gefallen und weitergeholfen.Ich freue mich auf meine weitere Zeit hier und wünsche Euch ebenfalls noch eine schöne Zeit und viele liebe Kund*Innen.

Viele liebe Grüße von der Insel, Lea :-)

1 Saskia - 3 years ago

(Translated by Google) 4 weeks ago we went to the travel agency in the Schanze for a consultation and were initially very impressed and received good advice. Unfortunately, the subsequent communication turned out to be very poor. We didn't have the travel plan as discussed after a week and I then knew how to call several times afterwards to get any information at all and was put off again and again. It's now 4 weeks and our travel plans for our honeymoon are still not in. Now we are no longer interested, because our anticipation has now turned into disappointment. Pity! Travel agency was recommended to us before, but unfortunately I can no longer recommend it.

(Original)
Wir waren vor 4 Wochen zum Beratungstermin im Reisebüro in der Schanze und waren vorerst sehr angetan und wurden gut beraten. Nur leider stellte sich die nachfolgende Kommunikation ganz schlecht dar. Wir hatten nicht wie besprochen nach einer Woche den Reiseplan vorliegen und ich wusste dann mehrmals hinterher telefonieren um überhaupt eine Auskunft zu bekommen und wurde immer wieder vertröstet. Nun sind 4 Wochen um und unser Reiseplan für unsere Flitterwochen sind immer noch nicht da. Nun haben wir auch keinen Interesse mehr, denn unsere Vorfreude ist nun zur Enttäuschung geworden. Schade! Reisebüro wurde uns vorher empfohlen, doch leider kann ich es nun nicht mehr weiterempfehlen.

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