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Ralph Spirgi -
3 months ago
(Translated by Google) Unfortunately, the business now based in Friedrichshafen has nothing to do with the friendly company from Tettnang.
We actually wanted to ride a trike in Lower Bavaria for a week and rented a trike again from Trikesu0026Fun. On the way to Friedrichshafen, however, we fought our way from storm cell to storm cell. When we got there, the weather was okay, but the prospect of our further journey promised only storms and heavy rain. We wanted to try to find a solution with the boss by phone because we felt very unsafe about encountering such capricious weather on the route with the vehicle. We were then made aware of the general terms and conditions by telephone and in writing (only the local weather in Friedrichhafen was decisive) and our security concerns were dismissed as "irrelevant". So the boss's solution was that we drove our car on vacation (by the way, we encountered a number of storms on the way) and the company Trikesu0026Fun simply kept our money for nothing - according to the terms and conditions, absolutely correct.
Of course we know what general terms and conditions are. However, I am quite appalled at how a company deals with the safety concerns of its customers when they simply do not dare to drive an open vehicle in the middle of a storm and were actually looking for a solution with which the company and the now unfortunately former and excessively disappointed customers (we have ridden with Trikesu0026Fun six times in total) both could have continued to live and do business.
(Original)
Leider leider hat das Geschäft jetzt beheimatet in Friedrichshafen nichts mehr mit dem freundlichen Unternehmen von Tettnang zu tun.
Eigentlich wollten wir eine Woche in Niederbayern Trike fahren und mieteten ein weiteres Mal ein Trike bei Trikesu0026Fun. Bei der Hinfahrt nach Friedrichshafen jedoch kämpften wir uns schon von Gewitterzelle zu Gewitterzelle. Dort dann angekommen war zwar das Wetter okay, aber die Aussicht auf unsere weitere Reise verhiessen nur Unwetter und Starkregen. Telefonisch wollten wir eine Lösung mit der Chefin suchen da wir uns doch sehr unsicher fühlten mit dem Gefährt solchen Wetterkapriolen auf der Route zu begegnen. Telefonisch und auch schriftlich wurden wir dann auf die AGB's hingewiesen (nur das Wetter vor Ort in Friedrichhafen sei massgebend) und unsere Sicherheitsbedenken als "unrelevant" abgetan. Die Lösung der Chefin war also, wir fuhren mit unserem Auto in unseren Urlaub (übrigens trafen wir auf etliche Unwetter unterwegs) und die Firma Trikesu0026Fun behielt einfach -gemäss den AGB's absolut korrekt- für nichts unser Geld.
Selbstverständlich wissen wir was AGB's sind. Allerdings bin ich ziemlich entsetzt, wie eine Firma mit Sicherheitsbedenken ihrer Kunden umgeht, wenn diese sich einfach nicht zutrauen ein offenes Gefährt mitten in einem Unwetter zu fahren und eigentlich nach einer Lösung suchten mit der die Firma und die nun halt leider ehemaligen und masslos enttäuschten Kunden (wir fuhren insgesamt schon sechsmal mit Trikesu0026Fun) beide weiterhin hätten leben und geschäften können.