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Anja Thomas -
6 months ago
(Translated by Google) Now that some time has passed and even the biggest annoyance has passed, I am now trying to write a review from a distance. Unfortunately we had an extremely bad experience with the Plankton Stube. But let's start from the beginning. Normally, an appointment is clarified with a dealer in order to be able to receive the live shipment. Unfortunately this did not happen. It was lucky that it could be set up to receive the animals.
Unfortunately, when the package arrived and we opened it, it was very cold because unfortunately only one heatpack had been used for the large package. Everything was open in the package, so heavy bottles unfortunately fell on the animals and crushed them. In addition, the animals had apparently been severed shortly before without having the chance to grow at least a little on the stone. The corals were therefore in a very bad condition or had already partially died. We had little hope that those still alive would survive. We therefore immediately called the dealer and described the situation to him and complained about the shipment. But he just dismissed it as telling us to wait a bit. Two days later we reported the complaint again by telephone. Unfortunately, we were just turned off, insulted and presented as if we had no idea. The retailer referred to statements that were supposed to be in their terms and conditions (which were not true) and dismissed everything in an extremely unfriendly manner. We quickly photographed the terms and conditions because we had a premonition. Since further talks showed no prospect of an agreement, we opened a case with PayPal. A few days later we looked at the site again and lo and behold. The dealer subsequently changed his terms and conditions, of course without informing us. This is definitely bordering on fraud. Since we didn't feel like it and didn't have the nerve to continue dealing with him at this level, we only arranged everything else via PayPal. Conclusion: NEVER again would we order from this dealer. We can only advise against anyone who depends on shipping, not least to protect the animals. In addition, customer friendliness is an absolute foreign word for this dealer. On the contrary, he insults his customers and becomes abusive. So hands off. If there were zero stars, he would get that. So it has become an unjustified star after all.
(Original)
Nachdem nun etwas Zeit vergangen ist und auch der größte Ärger verflogen ist, versuche ich nun mit Abstand eine Bewertung zu schreiben. Leider haben wir eine extrem schlechte Erfahrung mit der Plankton Stube gemacht. Aber fangen wir mal von Anfang an. Normalerweise wird mit einem Händler ein Termin abgeklärt, um die Lebendsendung in Empfang nehmen zu können. Dies geschah leider nicht. Es war Glück, dass es so eingerichtet werden konnte, dass die Tiere in Empfang genommen werden konnten.
Als das Paket ankam und wir es öffneten, war es leider sehr unterkühlt, denn es war für das große Paket leider nur ein Heatpack verwendet worden. Im Paket war zudem alles offen, sodass schwere Flaschen leider auf die Tiere gefallen sind und sie gequetscht haben. Zudem waren die Tiere offenbar kurz zuvor abgetrennt worden ohne die Chance zu haben, auf dem Stein wenigstens ein bisschen anzuwachsen. Die Korallen waren demnach in einem sehr schlechten Zustand bzw. waren teilweise schon abgestorben. Wir hatten kaum Hoffnung, dass es die noch lebenden überleben werden. Wir haben daher sofort den Händler angerufen und ihm die Situation geschildert und die Sendung reklamiert. Aber er tat es nur ab, wir sollen doch ein bisschen abwarten. Zwei Tage später haben wir die Reklamation erneut telefonisch angezeigt. Leider wurden wir nur abgewimmelt, beleidigt und so dargestellt, als ob wir keine Ahnung hätten. Der Händler verwies auf Aussagen, die angeblich in seinen AGB stehen (was aber nicht stimmte) und schmetterte alles in einer extrem unfreundlichen Art und Weise ab. Geistesgegenwärtig haben wir die AGB fotografiert, weil wir eine Vorahnung hatten. Da ein weiteres Gespräch keine Aussicht auf eine Einigung zeigte, eröffneten wir bei PayPal einen Fall. Wenige Tage später schauten wir noch einmal auf die Seite und siehe da. Der Händler hat im Nachgang seine AGB geändert, natürlich ohne uns dies mitzuteilen. Das grenzt definitiv schon an Betrug. Da wir keine Lust und keine Nerven hatten, uns weiterhin mit ihm auf diesem Niveau auseinanderzusetzen, haben wir alles weitere nur noch per PayPal geregelt. Fazit: NIE wieder würden wir bei diesem Händler bestellen. Wir können jedem, der auf einen Versand angewiesen ist, nur davon abraten, nicht zuletzt um die Tiere zu schützen. Zudem ist Kundenfreundlichkeit für diesen Händler ein absolutes Fremdwort. Ganz im Gegenteil, beleidigt er seine Kunden und wird ausfallend. Also Hände weg. Wenn es null Sterne geben würde, würde er die bekommen. So ist es immerhin ein ungerechtfertigter Stern geworden.