1
S. Wagner -
4 months ago
(Translated by Google) After my experiences with Doctor S. yesterday, I cannot recommend the practice under any circumstances. When I was still a private patient, it was still ok so far, but since I have statutory insurance, it's a severance payment. Yesterday: waited 50 minutes, despite an appointment, the doctor had no idea who I was and what was in the file (most doctors looked at it briefly and then called - would certainly be an improvement) Here he wasn't listening, cursing on his PC , got the mobile phone out of his pocket and pressed a call away, so far so normal(?). For the fact that I found a therapist after a long wait and changes in my situation, he is little or not interested in that. When I then wanted to have a neurological clarification in addition to a changed medication (which was explained to me in technical jargon), I was referred to an unknown doctor in the practice, which would have been ok (waiting time 3 months), but he pushed at the front desk then completely dismissed me as a patient. I could then discuss the changed medication with her, no appointments with him for the time being. It's just stupid that this doctor is only there three days a week in the morning, so obviously doesn't want to treat working people who aren't on sick leave, as I'm just assuming here. The prescription, which only described one active ingredient, was unusable because the dosage is not available and the content also differed from the previous drug. I had no knowledge of any urea listed there, especially since I take other medications. Of course no one answered the phone, nor did I get a call today as promised. I experienced the doctor S. as an empathetic dispatcher of health insurance cards, in whom I do not want to confide in any way. Anyone who neither listens nor is interested in this field, nor acts empathetically, should reconsider. I prefer to take on the search and waiting time of changing doctors and look for a competent, empathetic doctor.
(Original)
Ich kann nach meinen gestrigen Erfahrungen mit dem Arzt S. die Praxis auf keinen Fall empfehlen. Als ich noch Privatpatient war, war es soweit schon noch ok, seit ich aber gesetzlich versichert bin ist es eine Abfertigung. Gestern: 50 Minuten gewartet, trotz Termin, Arzt überhaupt nicht im Bilde wer ich bin und was in der Akte steht (die meisten Ärzte schauen kurz drauf und rufen dann auf - wäre sicher eine Verbesserung) Hier hörte er nicht zu, fluchte mit seinem PC, holte das Handy aus der Tasche und drückte einen Anruf weg, soweit so normal(?). Dafür das ich eine Therapeutin gefunden habe nach langer Wartezeit und Änderungen in meiner Situation habe, dfaür interessiert er sich wenig bis nicht. Als ich dann neben einer veränderten Medikation (die mir in fachchinesisch erklärt wurde) auch einen neurologische Abklärung haben wollte, wurde ich an eine mir unbekannte Ärztin der Praxis verwiesen, was ja ok gewesen wäre (Wartezeit 3 Monate), aber vorne am Tresen schob er mich dann gleich ganz als Patient ab. Die geänderte Medikation könne ich dann ja auch mit ihr besprechen, bei ihm erstmal keine Termine. Dumm nur ,das diese Ärztin nur an drei Tagen n der Woche vormittags da ist, also augenscheinlich keine arbeitenden Menschen, die nicht krankgeschrieben sind, behandeln möchte, wie ich einfach hier mal unterstelle. Das Rezept, welches nur einen Wirkstoff beschrieb, war nicht zu gebrauchen, da die Dosierung nicht erhältlich ist und auch inhaltlich vom vorherigen Medikament abwich. Über einen dort aufgeführten Harnstoff hatte ich keine Kenntnis, zumal ich anderweitige Medikamente nehme. Natürlich ging weder jemand ans Telefon, noch wurde ich, wie versprochen, heute angerufen. Ich habe den Arzt S. als empathielosen Abfertiger von Krankenassenkarten erlebt, dem ich mich in keiner Weise weiter anvertrauen möchte. Wer in diesem Fachgebiet weder zuhört, noch Interesse hat, noch empathisch handelt, der sollte sich überdenken. Ich nehme da lieber die Suche und Wartezeit des Arztwechsels auf mich und suche mit einen fachkundigen, empathischen Arzt.