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L. Wlbrg -
3 months ago
(Translated by Google) I commissioned a watch strap here - a total mess. The first consultation with a lady was unfortunately very incompetent, which is why we broke it off and wanted to leave. A young, friendly colleague asked for a second chance, which we gladly gave. Again, this conversation was a bit shirt-sleeved, but since I wanted to buy the exact bracelet again (only shorter) and didn't need any advice, I ignored it. The colleague didn't even think to measure the bracelet and wanted to know by eye what size he wanted to order. I took off the watch, he looked at it extensively and I insisted that he measure.
Less than 10 minutes after I left the store, the advisor called. He would have misjudged - in the required length, the tape costs twice as much.
Four weeks later he called me again, the tape was there, but the wrong thing had been delivered. If I might want this fake tape, he couldn't give it back. I did not want.
Four weeks later we were supposed to pick up the 'right' tape. Unfortunately and incredibly, this was a completely different tape than what was requested.
Wempe only works with two suppliers here, so the chance is only 50:50 anyway... ???? It shouldn't be that difficult, because as I said, I wanted exactly the same tape that was shown and extensively examined on site again buy - the manufacturer is visible in the existing band because it is engraved. However, one of the only other manufacturers was ordered.
It was ordered with a completely different grain and in glossy instead of matt.
What really annoyed me was that the (quite very friendly) advisor tried to convince me several times that it was the right tape, even though a blind man with a cane could see that this was not the case.
There were then samples of the 'right' tape on site (which unfortunately were not consulted during the first meeting) and so we were able to 'convince' this consultant quickly that the tape had been ordered incorrectly.
I would like to point out again that all employees were very friendly and that is worth something - however I have never experienced such chaos - to be honest also such incompetence - in a specialist shop and will not visit this branch again.
(Original)
Ich habe hier ein Uhrenarmband in Auftrag gegeben - ein einziges Chaos. Das erste Beratungsgespräch mit einer Dame war leider sehr inkompetent, weshalb wir dieses abbrachen und gehen wollten. Ein junger, freundlicher Kollege bat um eine zweite Chance, die wir gerne gaben. Auch dieses Gespräch verlief etwas hemdsärmlig, aber da ich das exakte Armband erneut kaufen wollte (nur kürzer) und keine Beratung benötigte, sah ich darüber hinweg. Der Kollege kam nicht mal darauf, das Armband abzumessen und wollte per Augenmaß erkannt haben, welche Größe er bestellen wollte. Ich nahm die Uhr ab, er sah sie ausgiebig an und ich bestand darauf, dass er misst.
Knapp 10 Minuten nach dem ich den Laden verließ, rief der Berater an. Er hätte sich verschätzt - in der benötigten Länge kostet das Band das Doppelte.
Vier Wochen später rief er mich erneut an, das Band sei jetzt da, jedoch sei das Falsche geliefert worden. Ob ich dieses falsche Band denn vielleicht haben möchte, er könne es nicht zurück geben. Das wollte ich nicht.
Vier Wochen später sollten wir das ‚richtige‘ Band abholen. Leider und unglaublicherweise, war dies ein vollkommen anderes Band, als das Gewünschte.
Wempe arbeitet hier lediglich mit zwei Anbietern zusammen, die Chance ist also ohnehin schon nur 50:50… ???? Es sollte doch auch gar nicht so schwer sein, denn ich wollte wie gesagt das exakt selbe Band, wie vor Ort gezeigt und ausgiebigst begutachtet, erneut kaufen - der Hersteller ist im bestehenden Band ersichtlich weil eingraviert. Bestellt wurde jedoch eines des einzig anderen Herstellers.
Es wurde dazu mit einer komplett anderen Maserung bestellt und in glänzend statt matt.
Was mich sehr ärgerte war, dass mich der (durchaus sehr freundliche) Berater mehrfach davon überzeugen wollte, dass es sich um das richtige Band handle obwohl ein Blinder mit Krückstock erkennen konnte, dass das nicht der Realität entsprach.
Vor Ort gab es dann Muster des ‚richtigen‘ Bandes (die leider beim ersten Gespräch nicht zu Rate gezogen wurden) und so konnten wir diesen Berater dann doch schnell ‚überzeugen‘, dass das Band falsch bestellt wurde.
Ich möchte nochmals darauf hinweisen, dass alle Beschäftigten sehr freundlich waren und das auch schon etwas wert ist - allerdings habe ich so ein Chaos - ehrlich gesagt auch so eine Inkompetenz - in einem Fachgeschäft noch nie erlebt und werde diese Filiale nicht mehr aufsuchen.