Juwelier Wempe in Dresden - Schmuck und Uhren

An d. Frauenkirche 20, 01067 Dresden, Germany
Watch store
User Reviews

1 Emma K - 11 months ago

We were Dresden for the weekend and I wanted to surprise my husband by ordering the Rolex watch he always wanted. We went to the Wempe store on Saturday morning to look at the Rolex models and order the one he liked. We were aware that the model would need to be ordered since it is almost impossible to get Rolex watches directly from stores. We entered the empty Wempe store and requested to look at some of the Rolex models they were showing in their window. In response to this, the sales person told us that the Rolex watches were not for sale and we couldn't even look at them or order one. Shocked at her response we repeated our request but received the same answer.I was personally shocked at the way we were treated in this store. How can a store be displaying numerous priced items in their windows and you are told that you cannot look at them?? Absolutely ridiculous. Luckily enough we found another wonderful jeweller store in Dresden where we placed an order for 2 Rolex watches with a deposit for over €20.000. Obviously Wempe doesn't need our business and I will make sure I inform as many people as possible about the terrible customer service and the Wempe store policy. In this day and age, you should be ashamed at your approach towards clients!!

1 Honza Zachoval - a year ago

Horrible experience they should have been removed from Rolex AD status. Never more...

1 Kornelia Klügel - 3 weeks ago

(Translated by Google) Unfortunately, my last experience at Wempe in Dresden was disappointing. I bought a leather strap for a Cartier Pasha from this store 18 months ago, and after wearing the watch a few times, the strap broke at the bracket. Shouldn't happen for €360.00 and little material. I assumed that Wempe's service department was responsible for this, since I had also bought the bracelet in this shop in Dresden. The disappointment was great, I was already turned away relatively abruptly by a lady at the door with the argument that Cartier does not assume the guarantee here and other really banal as well as unqualified statements. To this day it is inexplicable to me how one can come up with this sales behavior and how one can employ such a saleswoman in a Wempe shop. I contacted Cartier Munich directly, who immediately assured me of a new bracelet when I submitted the receipt. The watch was picked up at my home on behalf of Cartier Berlin and brought back yesterday via a courier service. My compliments for this service to the house of Cartier Berlin Mr. Brian Rene Schulz and my great regret to the service of the house of Wempe in Dresden. This store will never see me again.

(Original)
Mein letztes Erlebnis bei Wempe in Dresden war leider enttäuschend. Ich hatte vor 18 Monaten in dieser Filiale ein Lederarmband für eine Pasha von Cartier gekauft, wo nach wenigem Tragen der Uhr das Armband an der Halterung gerissen war. Sollte nicht passieren für 360,00 € und wenig Material. Ich bin davon ausgegangenm, dass hier der Service von Wempe zuständig ist, da ich das Armband auch in diesem Geschäft in Dresden gekauft hatte. Die Enttäuschung war groß, ich wurde bereits von einer Dame relativ schroff an der Tür abgewiesen mit dem Argument, das Cartier hier nicht die Garantie übernimmt und sonstigen wirklich banalen wie auch unqualifizierten Aussagen. Es ist mir bis zum heutigen Tag unerklärlich, wie man zu diesem Verkaufsverhalten kommt und so eine Verkäuferin in einem Wempegeschäft anstellen kann. Ich habe mich dierkt an Cartier München gewandt, die mir mit Einreichung des Kassenbeleges sofort ein neues Armband zugesichert haben. Die Uhr wurde bei mir zu Hause im Auftrag von Cartier Berlin abgeholt und gestern auch wieder über einen Kurierdienst zurück gebracht. Mein großes Kompliment für diesen Service an das Haus Cartier Berlin Herrn Brian Rene Schulz und mein großes Bedauern an den Service des Hauses Wempe in Dresden. Dieses Geschäft sieht mich nie wieder.

5 Heike B. - 2 weeks ago

(Translated by Google) Dear Ms Chef,
We would like to thank you for your competent, friendly, serious and courteous advice at Wempe... we felt we were in perfect hands with you.
When I bought my new watch, the waiting time for the adjustment was bridged with a glass of champagne.
We found that very friendly.
Kudos to all the staff who always welcomed us in a friendly manner.
We are already looking forward to the next purchase.
Greetings from Thuringia

(Original)
Liebe Frau Küchenmeister,
wir möchten uns für ihre kompetente, freundliche, seriöse und zuvorkommende Beratung im Hause Wempe bedanken... wir fühlten uns bei Ihnen perfekt aufgehoben.
Auch beim Kauf meiner neuen Uhr wurde die Wartezeit für die Anpassung mit einem Glas Champagner überbrückt.
Das fanden wir sehr freundlich.
Ein großes Lob an alle Mitarbeiter die uns immer freundlich empfangen haben.
Wir freuen uns schon auf den nächsten Kauf.
Viele Grüße aus Thüringen

5 Robby S - a month ago

(Translated by Google) Always very competent and friendly employees. Unfortunately, the employees cannot do anything about the waiting time for some watches. Nevertheless, I always feel welcome and well advised. I will only buy here and am already looking forward to the first handover. Vg Robby S

(Original)
Immer sehr kompetente und freundliche Mitarbeiter. Für die Wartezeit bei manchen Uhren können die Mitarbeiter leider auch nichts. Dennoch fühle ich mich immer Willkommen und super beraten. Ich werde nur noch hier kaufen und freue mich schon jetzt auf die erste Übergabe. Vg robby S.

3 Benjamin Cem Gencoglu - a month ago

(Translated by Google) An exclusive shop with a good selection of watches. The lady who served me was also very professional and helpful. However, some employees should get off their high horses and first learn that money has no dress code. The skeptical looks from some gentlemen were very unpleasant. Well, your sales that go down the drain aren't mine. Still a shame and unnecessary.

(Original)
Ein exklusives Geschäft mit einer guten Auswahl an Uhren. Die Mitarbeiterin, die mich bedient hat war auch sehr professionell und hilfsbereit. Allerdings sollten einige Mitarbeiter von ihren hohen Rössern absteigen und erstmal lernen, das Geld keinen Dresscode hat. Die skeptischen Blicke von einigen Herren waren sehr unangenehm. Naja, ist euer Umsatz, der flöten geht, nicht meiner. Dennoch sehr schade und unnötig.

2 L. Wlbrg - 3 months ago

(Translated by Google) I commissioned a watch strap here - a total mess. The first consultation with a lady was unfortunately very incompetent, which is why we broke it off and wanted to leave. A young, friendly colleague asked for a second chance, which we gladly gave. Again, this conversation was a bit shirt-sleeved, but since I wanted to buy the exact bracelet again (only shorter) and didn't need any advice, I ignored it. The colleague didn't even think to measure the bracelet and wanted to know by eye what size he wanted to order. I took off the watch, he looked at it extensively and I insisted that he measure.
Less than 10 minutes after I left the store, the advisor called. He would have misjudged - in the required length, the tape costs twice as much.
Four weeks later he called me again, the tape was there, but the wrong thing had been delivered. If I might want this fake tape, he couldn't give it back. I did not want.
Four weeks later we were supposed to pick up the 'right' tape. Unfortunately and incredibly, this was a completely different tape than what was requested.
Wempe only works with two suppliers here, so the chance is only 50:50 anyway... ???? It shouldn't be that difficult, because as I said, I wanted exactly the same tape that was shown and extensively examined on site again buy - the manufacturer is visible in the existing band because it is engraved. However, one of the only other manufacturers was ordered.
It was ordered with a completely different grain and in glossy instead of matt.
What really annoyed me was that the (quite very friendly) advisor tried to convince me several times that it was the right tape, even though a blind man with a cane could see that this was not the case.
There were then samples of the 'right' tape on site (which unfortunately were not consulted during the first meeting) and so we were able to 'convince' this consultant quickly that the tape had been ordered incorrectly.
I would like to point out again that all employees were very friendly and that is worth something - however I have never experienced such chaos - to be honest also such incompetence - in a specialist shop and will not visit this branch again.

(Original)
Ich habe hier ein Uhrenarmband in Auftrag gegeben - ein einziges Chaos. Das erste Beratungsgespräch mit einer Dame war leider sehr inkompetent, weshalb wir dieses abbrachen und gehen wollten. Ein junger, freundlicher Kollege bat um eine zweite Chance, die wir gerne gaben. Auch dieses Gespräch verlief etwas hemdsärmlig, aber da ich das exakte Armband erneut kaufen wollte (nur kürzer) und keine Beratung benötigte, sah ich darüber hinweg. Der Kollege kam nicht mal darauf, das Armband abzumessen und wollte per Augenmaß erkannt haben, welche Größe er bestellen wollte. Ich nahm die Uhr ab, er sah sie ausgiebig an und ich bestand darauf, dass er misst.
Knapp 10 Minuten nach dem ich den Laden verließ, rief der Berater an. Er hätte sich verschätzt - in der benötigten Länge kostet das Band das Doppelte.
Vier Wochen später rief er mich erneut an, das Band sei jetzt da, jedoch sei das Falsche geliefert worden. Ob ich dieses falsche Band denn vielleicht haben möchte, er könne es nicht zurück geben. Das wollte ich nicht.
Vier Wochen später sollten wir das ‚richtige‘ Band abholen. Leider und unglaublicherweise, war dies ein vollkommen anderes Band, als das Gewünschte.
Wempe arbeitet hier lediglich mit zwei Anbietern zusammen, die Chance ist also ohnehin schon nur 50:50… ???? Es sollte doch auch gar nicht so schwer sein, denn ich wollte wie gesagt das exakt selbe Band, wie vor Ort gezeigt und ausgiebigst begutachtet, erneut kaufen - der Hersteller ist im bestehenden Band ersichtlich weil eingraviert. Bestellt wurde jedoch eines des einzig anderen Herstellers.
Es wurde dazu mit einer komplett anderen Maserung bestellt und in glänzend statt matt.
Was mich sehr ärgerte war, dass mich der (durchaus sehr freundliche) Berater mehrfach davon überzeugen wollte, dass es sich um das richtige Band handle obwohl ein Blinder mit Krückstock erkennen konnte, dass das nicht der Realität entsprach.
Vor Ort gab es dann Muster des ‚richtigen‘ Bandes (die leider beim ersten Gespräch nicht zu Rate gezogen wurden) und so konnten wir diesen Berater dann doch schnell ‚überzeugen‘, dass das Band falsch bestellt wurde.
Ich möchte nochmals darauf hinweisen, dass alle Beschäftigten sehr freundlich waren und das auch schon etwas wert ist - allerdings habe ich so ein Chaos - ehrlich gesagt auch so eine Inkompetenz - in einem Fachgeschäft noch nie erlebt und werde diese Filiale nicht mehr aufsuchen.

Map Location
Nearby Places

Champagner Lounge
An d. Frauenkirche 20, 01067 Dresden, Germany

DRESDEN 1900 Museumsgastronomie
An d. Frauenkirche 20, 01067 Dresden, Germany

Ristorante Classico Italiano Gaststätte
An d. Frauenkirche 20, 01067 Dresden, Germany

Camondas Schokoladen-Kontor an der Frauenkirche
An d. Frauenkirche 20, 01067 Dresden, Germany

Aparthotel Altes Dresden
An d. Frauenkirche 19, 01067 Dresden, Germany

Friedrich August II Koenig Von Sachsen
Neumarkt, 01067 Dresden, Germany

Martin Luther Statue
Neumarkt, 01067 Dresden, Germany

Freiberger Schankhaus
Neumarkt 8, 01067 Dresden, Germany

KONSUM express
Neumarkt 7, 01067 Dresden, Germany

Q-Park Frauenkirche / Neumarkt
Landhausstraße 2, 01067 Dresden, Germany