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Inga Niemeyer -
2 years ago
(Translated by Google) I was always very satisfied there, unfortunately not anymore. 9 days ago I bought shoes that I wanted to try on at home again in peace and this also communicates with the purchase, so asked if I can return them after fitting at home. This was answered in the affirmative, no problem at all. I just brought them back and suddenly it was only against credit - "new regulation, since today". I described the situation and was told that the seller of my purchase was a temporary worker and probably did not know that (if the regulation is valid since today, she probably would not have told me anyway). Who misinformed me is not my problem, the fact is that I was misinformed and did not buy the shoes with proper information but had waited. I find this very customer friendly, bordering on misleading and rip-off.
(Original)
Ich war dort immer sehr zufrieden, nun leider nicht mehr. Ich habe vor 9 Tagen Schuhe gekauft die ich gerne zu Hause nochmal in Ruhe anprobieren wollte und dies auch so beim Kauf kommuniziert, also gefragt, ob ich sie zurückgeben kann nach Anprobe zu Hause. Dies wurde bejaht, gar kein Problem. Gerade habe ich sie zurückgebracht und auf einmal ging es doch nur gegen Gutschrift -"neue Regelung, seit heute". Ich beschrieb die Situation und man entgegnete mir, dass die Verkäuferin von meinem Kauf eine Aushilfe sei und dies wohl nicht gewusst hätte (wenn die Regelung erst seit heute gilt hätte sie mich vermutlich sowieso nicht drauf hingewiesen?). Wer mich falsch informiert ist nicht mein Problem, Tatsache ist DASS ich falsch informiert wurde und die Schuhe bei richtiger Information nicht gekauft sondern abgewartet hätte. Ich finde dies sehr kundenfreundlich, das grenzt an Irreführung und Abzocke.