1 Richard Wellman - 3 years ago
Not sure who is at fault. But i do know i got as little or no help here as i did with Jahn Reisen. Look at my Rezension by Jahn Reisen.
1 Richard Wellman - 3 years ago
Not sure who is at fault. But i do know i got as little or no help here as i did with Jahn Reisen. Look at my Rezension by Jahn Reisen.
1 Marc Fusenig - a year ago
If it would be possible to give 0 Stars, I would!
1 Jens Kay - a month ago
(Translated by Google) Unfortunately the service is very bad. In order to be able to cancel a trip you have to call a hotline where you can be on hold for a good 45 minutes. Then you are told on the phone that the money will be transferred back within 14-21 days, which did not happen. Instead, you will receive a crossed check. Super handy if you have an online bank. How much more complicated do you want to make the whole thing? For me it was the first and last time.
(Original)
Der Service ist leider sehr schlecht. Um eine Reise stornieren zu können muss man bei einer Hotline anrufen wo man gut und gerne 45 Minuten in der Warteschleife hängt. Dann wird einem am Telefon gesagt, das das Geld innerhalb 14-21 Tagen zurück überwiesen wird was aber nicht geschehen ist. Stattdessen erhält man einen Verrechnungsscheck. Super praktisch wenn man eine Online Bank hat. Wie viel komplizierter will man das ganze noch gestalten? Für mich war es das erste und letzte mal.
1 Heiko Scholz - 2 weeks ago
(Translated by Google) Today you no longer see a tour guide in the destination area. Due to sloppy work, you are forgotten during the transfer and are allowed to drive to the airport at your own expense. If you want the money back, alleged evidence (which was never provided) from the driver who forgot us is put forward. I don't mind the 60€ I paid extra. But that's not good publicity for their company.
If we had relied on DER Touristik, our flight would have taken off without us. Hopefully our state will starve them when their so-called executives are crying about bankruptcy and begging for help. Because such a business policy does not lead anywhere else
(Original)
Eine Reiseleitung im Zielgebiet bekommt man heute nicht mehr zu sehen. Durch Schlamperei wird man beim Transfer vergessen und darf auf eigene Kosten zum Flughafen fahren. Möchte man das Geld zurück, werden angebliche Nachweise (die nie erbracht wurden) des Fahrers der uns vergessen hat vorgeschoben. Mich stören die 60€ nicht, die ich extra bezahlt habe. Aber das ist keine gute Werbung für ihr Unternehmen.
Wenn wir uns auf DER Touristik verlassen hätten, wäre unser Flug ohne uns gestartet. Hoffentlich lässt sie unser Staat verhungern, wenn ihre sogenannten Führungskräfte weinend vor dem Konkurs stehen, und nach Hilfen betteln. Denn woanders führt so eine Geschäftspolitik nicht hin
1 Esther Lesoer - a month ago
(Translated by Google) We deliberately booked a big trip to the USA with a motorhome through a tour operator so that we have a contact person in Germany in case of doubt. Unfortunately, it is almost impossible to reach someone and our complaint was subsequently not recognized. We could have saved the money and we will definitely not be traveling with DER Touristik again! I can only advise against it!
(Original)
Wir haben eine große USA Reise mit Wohnmobil bewusst über einen Reiseveranstalter gebucht, damit wir im Zweifel einen Ansprechpartner in Deutschland haben. Leider ist es fast unmöglich jemanden zu erreichen und nachträglich wurde unsere Reklamation nicht anerkannt. Das Geld hätten wir uns sparen können und wir werden definitiv nicht mehr mit DER Touristik verreisen! Ich kann nur davon abraten!
3 Verena Schatz - 2 months ago
(Translated by Google) Basically, I can't say much about the tour operator, since luckily we didn't have to contact DerTour directly. From what we can say, however, we didn't like it at all.
First of all, our direct flight to Palma de Mallorca at 06.30am was rebooked to a flight via Ibiza at 11am without us being informed by the organizer. We only found out about the changes when the travel documents were sent to us via our booking portal. I can't understand why we weren't informed about this directly and find that impossible.
Then the next debacle at the airport in Palma de Mallorca: The employee at the DerTour counter was so unfriendly! No greeting or other gesture, nothing! We are paying customers and I think you can show a little friendliness for that. The employee made us wait about 10 minutes and then gave us a card with the number of the bus for the transfer. Luckily we sat in an air-conditioned bus for the transfer - otherwise we wouldn't have endured the 2 hour drive to our hotel. On the return transfer it was even better: we sat in the bus for 2.5 hours because we had picked up about 10 other people from different hotels. That's just too long a wait for us.
We cannot recommend DerTour and will book with another tour operator next time.
(Original)
Grundsätzlich kann ich nicht viel über den Reiseveranstalter berichten, da wir zum Glück nicht mit DerTour direkt in Kontakt treten mussten. Das, was wir sagen können, hat uns allerdings ganz und gar nicht gefallen.
Zuerst einmal wurde unser Direktflug nach Palma de Mallorca um 06.30Uhr auf einen Flug über Ibiza um 11.00Uhr umgebucht, ohne dass wir vom Veranstalter darüber informiert wurden. Erst als uns über unser Buchungsportal die Reiseunterlagen zugesendet wurden, erfuhren wir von den Änderungen. Ich kann nicht verstehen, wieso man uns nicht direkt darüber informiert hat und finde das unmöglich.
Am Flughafen in Palma de Mallorca dann das nächste Debakel: Die Mitarbeiterin am Schalter von DerTour war dermaßen unfreundlich! Keine Begrüßung oder sonst eine Geste, nichts! Wir sind zahlende Kunden und dafür kann man, finde ich, ein bisschen Freundlichkeit an den Tag legen. Die Mitarbeiterin ließ uns ca. 10min warten und gab uns danach eine Karte mit der Nummer des Busses für den Transfer. Für den Transfer saßen wir zum Glück in einem klimatisierten Bus - anders hätten wir die 2h für die Fahrt in unser Hotel auch nicht ausgehalten. Auf dem Rücktransfer kam es dann sogar noch besser: wir saßen ganze 2,5h in dem Bus, da wir noch ca. 10 andere Personen aus verschiedenen Hotels abgeholt haben. Das ist für unser Gefühl einfach eine zu lange Wartezeit.
Wir können DerTour nicht empfehlen und werden nächstes Mal bei einem anderen Reiseveranstalter buchen.
1 J o s i - 4 months ago
(Translated by Google) Our only briefing that we should have should take place after 5 out of 8 vacation days. Unfortunately, they "failed" to tell us that the tour guide was ill. On our own initiative, we found out that the interview should take place on Monday (i.e. 2 days before departure). When we arrived at the reception as agreed, we were initially ignored and she was absolutely not prepared for how many guests she should inform. They were only interested in selling certain activities. When we asked about our return journey time, she referred us to a QR code and that we could do everything ourselves. There was no apology for her omission, nor did she ask how we had spent the past week or if we had any questions about the trip. We find that this is not customer-oriented action. That's not how you imagine care! Especially since the briefing was not only intended for the return journey, but actually also for advice on excursions etc. Actually, the lady didn't deserve a star for this "service". There wasn't even an "I wish you a good stay or a safe journey back", but only "Then we would have clarified everything". Fortunately, thanks to Google and the very hospitable people here on Rhodes, we still had a wonderful holiday.
(Original)
Unser einziges Informationsgespräch was wir haben sollten, sollte nach 5 von 8 Urlaubstagen stattfinden. Man "versäumte" es leider uns mitzuteilen, dass die Reiseleiterin krank ist. In Eigeninitiative haben wir rausgefunden, dass das Gespräch am Montag (sprich 2 Tage vor Abflug) stattfinden soll. Wie vereinbart an der Rezeption angekommen, wurden wir erstmal ignoriert und sie war auch absolut nicht vorbereitet, wie viele Gäste sie informieren soll. Ihr Interesse galt nur bestimmte Aktivitäten zu verkaufen. Auf unsere Anfrage nach unserer Rückreisezeit, verwies sie uns auf einen QR-Code und das wir doch alles selbst erledigen könnten. Es gab weder eine Entschuldigung für ihr Versäumnis, noch fragte sie wie wir die vergangene Woche verbracht haben oder ob wir noch Fragen zu der Reise haben. Wir finden, dass das kein kundenorientiertes Handeln ist. So stellt man sich keine Betreuung vor! Zumal das Informationsgespräch nicht nur für die Rückreise gedacht war, sondern eigentlich auch für eine Beratung zu Ausflügen etc. Eigentlich hätte die Dame für diesen "Service" keinen Stern verdient. Es gab nichtmal ein "Ich wünsche Ihnen einen guten Aufenthalt oder gute Rückreise", sondern nur ein "Dann hätten wir ja alles geklärt". Dank Google und den sehr gastfreundlichen Menschen hier auf Rhodos hatten wir zum Glück dennoch einen wunderschönen Urlaub.
CenterFit 24
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