1
And. -
5 years ago
(Translated by Google) We had rented a caravan for a weekend (Fri-Sun). The caravan was relatively new and well equipped. At home we discovered mold and unpleasant smell when we put the fridge in the fridge. On Saturday we discovered that the refrigerator in gas mode did not work without an external power connection. At first, McRent didn't know why. Only after more detailed research, McRent realized that a power source must be connected so that the refrigerator works in gas mode (LMC-specific - it is not the case with Weinsberg and Knaus!).
However, we had no power connection. So we could throw away all the food on Sunday.
When I returned it, I put the points mold and the electricity history on the table. If I do not return the car properly cleaned, a high post-cleaning fee will be charged. Here I saw the reverse case. In addition, I would have expected a landlord to focus on the specific issue of gas operation in the refrigerator. would have pointed out.
I didn't get anything. Mold -u003e bad luck - you should have seen the handover, the electricity history -u003e our problem - normally you have a power connection. The problem would not have arisen. Correct - then you would not have operated the refrigerator with gas.
Very poor performance by McRent Bremen!
(Original)
Wir hatten für ein Wochenende (Fr.-So.) einen Wohnwagen ausgeliehen. Der Wohnwagen war relativ neuwertig und gut ausgestattet. Zuhause entdeckten wir dann beim Einräumen des Kühlschrankes Schimmel und unangenehmen Geruch. Am Samstag entdeckten wir dann, dass der Kühlschrank im Gasbetrieb, ohne externen Stromanschluß nicht funktionierte. McRent wußte zunächst auch nicht, warum das so ist. Erst nach genauerer Recherche, stellte McRent fest, dass eine Stromquelle angeschlossen sein muß, damit der Kühlschrank im Gasbetrieb funktioniert (LMC-speziell - bei Weinsberg und Knaus ist es nicht so !).
Wir hatten aber keinen Stromanschluß. Also konnte wir Sonntag sämtliche Lebensmittel wegwerfen.
Bei der Rückgabe habe ich die Punkte Schimmel und die Stromgeschichte auf den Tisch gebracht. Wenn ich den Wagen nicht korrekt gereinigt abgebe, wird ein hohe Nachreinigungsgebühr erhoben. Hier sah ich den umgekehrten Fall. Außerdem hätte ich von einem Vermieter erwarte, dass er mich auf die spezielle Sache mit dem Gasbetrieb des Kühlschr. hingewiesen hätte.
Ich habe nichts bekommen. Schimmel -u003e Pech gehabt - hätte man bei der Übergabe sehen müßen, die Stromgeschichte -u003e unser Problem - normal hat man einen Stromanschluß. Damit wäre das Problem nicht aufgetaucht. Korrekt - dann hätten man den Kühlschrank auch nicht mit Gas betrieben.
Ganz schwache Leistung von McRent Bremen !