4 Luis Felipe Prada Sarmiento - 6 months ago
Great service, pastas and pizzas are fine, reasonable prices.
4 Luis Felipe Prada Sarmiento - 6 months ago
Great service, pastas and pizzas are fine, reasonable prices.
5 Serdar Ozkir - a month ago
Pizza, Pasta, antipasta, good Italian food.
2 Zsolt Rozgonyi - 4 years ago
We arrived at 6 sharp. The waiter took our orders for drink. They forgot my chianti but that can happen they brought it straight after I complained. The starters arrived in reasonable time. The first shock was that I could not order my steak with grilled vegetables, in fact I could not even choose sides. The main course arrived almost 1,5 hours after the appetizers which is unacceptable. The meat was OK size but I asked medium well done and it was clearly undercooked for my taste (the quality was good) and the 2 sides were 3 small pieces of boiled broccolis and 6 pieces of French fries. Very disappointing. The chianti was really nice.
5 Thilo Langenhorst - 2 years ago
Delicious food. Perfect service.
5 Janine Kristina - 4 months ago
(Translated by Google) Went there yesterday for the first time with a friend, although I've lived in the immediate vicinity for a long time and will definitely come back. The food (we both had bruschetta and pasta) tasted wonderful to us, the portion of the starter was surprisingly large, and we were also very full from the main course. The service was super friendly and accommodating. Good value for money, could become my new favorite Italian.
(Original)
War gestern zum ersten Mal mit einer Freundin dort, obwohl ich schon länger in direkter Nachbarschaft wohne und werde definitiv wieder kommen. Uns hat das Essen (wir hatten beide Bruschetta und Pasta) wunderbar geschmeckt, die Portion der Vorspeise war überraschend groß, auch vom Hauptgang sind wir sehr gut satt geworden. Der Service war super freundlich und zuvorkommend. Preis-Leistung stimmt, könnte mein neuer Lieblingsitaliener werden.
1 Etiene de la Boetie - 6 months ago
(Translated by Google) A few words first: we live in the immediate vicinity of the well-frequented restaurant, which my partner and I have given good pleasure to (e.g. birthdays) in recent years. Due to a restricted speech on our part, we prefer to order by phone or via the Lieferando delivery service. So far so good; Everything has been excellent so far! Nice owner (still family owned) and quality food with good service. Unfortunately, the delivery service turns out to be the unloved "stepchild" in the house, which is worth neglecting for a moment. Because that's the only way to explain the burnt pizza rolls (see picture) and the delivery time of over 1 hour (400 meters away). Called to inquire about the status, although they apologized succinctly for the delay, the matter was not given much attention. The delivery boat (by the way, a very nice guy who tried very hard and is not to blame for this) could not recognize our names on the bell system. Out of respect, he brought the food to the front door! Commendable and respectful! Unfortunately, the same cannot be replicated in terms of the quality of the food. One notices that the economization mania continues to find its way into gastronomy, even where the opposite was assumed. Very very very unfortunate as there continues to be a lack of good options nearby.
(Original)
Ein paar Worte vorneweg: wir wohnen in direkter Nachbarschaft zum gut besuchten Restaurant, das meine Partnerin und mir in den letzten Jahren gute Freude (z.B. Geburtstage) bereitet hat. Aufgrund einer Geheinschränkung unsererseits bevorzugen wir seitdem telefonisch oder über den Lieferdienst Lieferando zu bestellen. So weit so gut; Bis dato alles ausgezeichnet gewesen! Netter Besitzer (noch in Familienhand) und qualitativ hochwertige Essen mit einer guten Bedienung. Leider entpuppt sich der Lieferservice als das ungeliebte „Stiefkind“ im Hause, das es wert ist, mal außer Acht gelassen zu werden. Denn nur so, ließe sich die verbrannten Pizzabrötchen (siehe Bild) und die Lieferzeit von über 1 Stunde erklären (400 Meter entfernt). Angerufen, um nach dem Status zu fragen, wurde zwar lapidarisch für die Verspätung entschuldigt, allerdings wurde dem Anliegen keine große Aufmerksamkeit geschenkt. Der Lieferboote (übrigens ein ganz Netter, der sehr bemüht war und daran keine Schuld trägt) konnte leider unsere Namen an der Klingelanlage nicht erkennen. Aus Respekt brachte er das Essen vor der Haustür! Löblich und respektvoll! Das gleiche lässt sich leider, was die Qualität des Essens angeht, nicht replizieren. Man merkt es, dass der Ökonomisierungswahn weiterhin Einzug in die Gastronomie hält, selbst dort wo man vom Gegenteiligen ausging. Sehr sehr sehr schade, da es in der Nähe weiterhin an guten Optionen mangelt.
2 Stefan Schaub - a year ago
(Translated by Google) The dishes were consistently tasty and corresponded to the experiences made in the past. BUT: the service has deteriorated so much that we won't be back. With 8 people, wrong dishes were brought to our table several times and a main course did not come at all at first. Neither were they told that the kitchen had made a mistake, we were ignored. The requested grated Parmesan was only brought to the fresh pasta dishes after 15 minutes and after repeated inquiries. After everyone else had finished, the missing main course came. The icing on the cake was the dessert. Chocolate mousse in micro version for 5.20. I posted dessert variation for 6.90 euros, one of these glasses was the portion for 5.20 euros. After we had expressed the criticism of the payment to the owner nothing came back. We would have expected at least one espresso or grappa as compensation for a bill over 250 euros.
It's a shame, during Corona you forgot the service. We will not come back.
(Original)
Die Gerichte waren durchgehend schmackhaft und entsprachen den in der Vergangenheit gemachten Erfahrungen. ABER: Der Service hat sich so verschlechtert, dass wir nicht mehr wiederkommen werden. Bei 8 Personen wurden mehrfach falsche Gerichte an unseren Tisch gebracht und eine Hauptspeise kam zunächst gar nicht. Es wurde auch nicht Bescheid gesagt, dass die Küche einen Fehler gemacht hat, wir wurden ignoriert. Zu den frischen Nudelgerichten wurde der nachgefragte geriebene Parmesan erst nach 15 Minuten und nach mehrmaligem Nachfragen gebracht. Nachdem alle anderen aufgegessen hatten, kam das fehlende Hauptgericht. Die Krönung war das Dessert. Mousse au Chocolat in Mikroversion für 5,20. Ich habe Dessertvariation für 6,90 Euro gepostet, eines dieser Gläschen war die Portion für 5,20 Euro. Nachdem wir die Kritik beim Bezahlen gegenüber dem Inhaber geäußert hatten kam nichts zurück. Zumindest einen Espresso oder Grappa als Entschädigung bei einer Rechnung über 250 Euro hätten wir erwartet.
Schade, während Corona hat man den Service verlernt. Wir kommen nicht wieder.
Cafe Sylvie Katzenstube
Oskar-Hoffmann-Straße 99, 44789 Bochum, Germany
Linie 5
Oskar-Hoffmann-Straße 97, 44789 Bochum, Germany
Bistro & Cafe Vincent
Universitätsstraße 71, 44789 Bochum, Germany
Zum kleinen Esel
Universitätsstraße 79, 44789 Bochum, Germany
exzenterhaus businessclub
Universitätsstraße 60, 44789 Bochum, Germany
Netto Gedenkstätte
44789 Bochum, Germany
Grillhaus Zara
83 Universitätsstraße, 44789 Bochum, Germany
abbiamo
Universitätsstraße 91, 44789 Bochum, Germany
Hotel Claudius
Claudius-Höfe 10, 44789 Bochum, Germany
China Live
Wittener Str. 68, 44789 Bochum, Germany