Tagesklinik Esplanade

Esplanade 15, 13187 Berlin, Germany
Orthopedic clinic Sports medicine clinic
User Reviews

1 Andrey Chirkov - a year ago

Amazingly rude and ignorant staff. I called here several times trying to get an appointment. Unfortunately, I dont know German well enough. On my initial question "Können Sie mir bitte helfen?" they just replied "Nein" and hung up.

5 Anke Bachstein - 3 months ago

(Translated by Google) I had very positive experiences in the day clinic today. I booked my appointment online and was able to come within a week. The medical staff was very nice and helpful. dr Frenzel listened to me and took my problems seriously and discussed them with me. He explained everything to me on the computer screen. I cannot share the negative feelings of other patients.

(Original)
Ich habe heute sehr positive Erfahrungen in der Tagesklinik machen dürfen. Meinen Termin habe ich online eingetragen und konnte innerhalb einer Woche kommen. Die Medizinischen Angestellten war sehr nett und hilfsbereit. Dr. Frenzel hat mir zugehört und meine Probleme ernst genommen und mit mir besprochen. Am Computerbild hat er mir alles genau erklärt. Ich kann die negativen Empfindungen anderer Patienten nicht teilen.

1 André - 3 months ago

(Translated by Google) Very arrogant staff, you are greeted unfriendly and if you react to it, the tables are turned and the sick person is then to blame for their behavior.
Technically, I can only agree with the previous speakers, according to recommendations, the doctors should be great, but afterwards you realize that you were only treated superficially and the recommended competence leaves a lot to be desired. My impression of such treatment can go to my grandmother, who has more empathy and takes things more seriously.
The worst thing of all is the arrogance if the doctors would read through the recessions, maybe something would change, but it gives me the impression that they earn far too much to take the patient seriously.

(Original)
Sehr überhebliches Personal man wird schon unfreundlich empfangen und wenn man darauf reagiert wird der Spieß umgedreht und der kranke ist dann schuld an ihrem Verhalten .
Fachlich kann ich mich nur den Vorrednern anschließen, laut Empfehlungen sollen die Ärzte super sein aber im Nachhinein merkt man das man selbst nur oberflächlich behandelt wurde und die empfohlene Kompetenz ganz schön zu wünschen übrig lässt. Mein Eindruck für solche Behandlung kann ich zur Großmutter gehen die da mehr Einfühlungsvermögen hat und die Sache ernster nimmt.
Das aller schlimmste ist die Arroganz wenn die Ärzte sich doch mal die Rezessionen durchlesen würden, würde vielleicht sich mal was ändern aber mir macht es den Eindruck das sie viel zu viel verdienen um den Patienten ernst zu nehmen.

5 Pamela Schäfer - a week ago

(Translated by Google) I injured my foot over the weekend. I got an appointment via Doctolib within two days. I had to wait briefly at reception (because the concerns of the patients in front of me were a bit more complicated) and briefly in the waiting room. I had my X-ray and diagnosis within 20 minutes. The young staff and medical specialist Fabian Baumann were friendly and polite to me and, as far as I can tell, to the other patients as well. I have nothing negative to report.

(Original)
Ich habe mir am Wochenende den Fuß verletzt. Über Doctolib habe ich innerhalb von zwei Tagen einen Termin bekommen. Ich musste kurz an der Rezeption (weil die Anliegen der Patienten vor mir ein wenig komplizierter waren) und kurz im Wartezimmer warten. Innerhalb von 20min hatte ich mein Röntgenbild und meine Diagnose. Das junge Personal und Facharzt Fabian Baumann waren freundlich und höflich zu mir, und so weit ich das sagen kann, auch zu den anderen Patienten. Ich kann nichts Negatives berichten.

2 Leah Ilk - 2 months ago

(Translated by Google) Had an appointment at 3:30 p.m., went there early because I had another appointment afterwards.

I waited 2 hours and then had to leave because I had to go to the other appointment.

People who came after me got screwed before me.

No apologies for having to wait so long.

I don't know whether the doctor is competent, I had to leave without treatment.

Let's see how it is on Wednesday!

I'm curious.

(Original)
Hatte um 15:30 Uhr einen Termin, bin extra früher hingefahren, weil ich danach noch einen hatte.

2 Stunden habe ich gewartet, musste dann los, weil ich zu dem anderen Termin musste.

Menschen, die nach mir gekommen sind, wurden vor mir rangenommen.

Keine Entschuldigung, dafür, dass ich so lange warten musste.

Ob der Arzt kompetent ist, weiß ich nicht, musste ja ohne Behandlung gehen.

Mal schauen, wie es am Mittwoch ist!

Bin gespannt.

5 Bettina Petzelt - 2 months ago

(Translated by Google) I was treated by Dr. Ziesche 25 years ago. At that time he was able to help me. That's why I introduced myself there again. We discussed my knee problem in a competent and friendly manner. I'm grateful for his openness that only a new knee would help. Gave me more tips to procrastinate on this op and didn't suggest anything pointless. Thanks also to the team, we got an appointment very promptly and also arrived on time. Clear recommendation

(Original)
Ich war vor 25 Jahren schon bei Dr.Ziesche in Behandlung. Damals konnte er mir gut helfen. Deswegen habe ich mich wieder dort vorgestellt. Kompetent und freundlich haben wir meine Knieproblematik besprochen. Bin dankbar für seine Offenheit das da also nur ein neues Knie helfen würde. Hat mir weitere Tipps gegeben zum herrauszögern dieser Op und nicht irgendwas sinnloses vorgeschlagen . Danke auch dem Team super zeitnah Termin bekommen und auch super pünktlich rangekommen. Klare Empfehlung

1 Anna Wilk - a month ago

(Translated by Google) Very unfriendly staff, especially at the reception. From the first moment you feel unwelcome in the clinic and you wonder if you should just cancel the appointment. The tone they speak to the patient... terrible reception. It's a shame... just being nice doesn't cost that much!!!
The doctors are supposed to be the best, but it didn't feel like it to me, they didn't even take enough time to talk to the patient, basically an advice from the family doctor was much more helpful. I will never go there again and would not recommend it. Real shame :(

(Original)
Sehr unfreundliches Personal, besonders an der Rezeption. Vom ersten Moment an fühlt man sich in der Klinik unwillkommen und sodass man sich fragt, ob man den Termin vielleicht doch einfach absagen sollte. Der Ton, den sie mit der Patient sprechen.... schrecklicher Empfang. Richtig schade... einfach mal nett zu sein, kostet nicht so viel!!!
Die Ärzte sollen die besten sein, aber es kam mir nicht so vor, sie haben sich nicht mal genug Zeit genommen um mit dem Patient zu reden, im Grunde war ein Rat vom Hausarzt noch viel hilfreicher. Ich werde nie wieder dorthin gehen und würde es nicht weiterempfehlen. Richtig schade :(

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