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Jette 1403 -
a year ago
(Translated by Google) I had a complaint. A broken bracelet. The saleswoman asked if I had worn the bracelet. The tone of voice and her look at my wrist were very condescending. I'm slightly curvy, but have been wearing a bracelet size 17 for years and currently without any problems. The bracelet has been in the box that came with it for the last 4 weeks and since then it has tarnished very slightly. She reproachfully explained to me that silver jewelry needs to be looked after. Since I sell very high-quality silver jewelery myself, I know very well how to take care of it. If she had given me friendly advice, I would have gladly bought two more charms. A friendly reference to the in-house care set would have brought her an additional sale. Ultimately, the broken bracelet was exchanged. She didn't make any money and unfortunately also lost a customer. The penetrating urge to register as a club member immediately, although I wanted to do it online at home, put the crown on the whole thing. It's a shame because up to now I've always been served in a nice and friendly manner by her colleague.
(Original)
Ich hatte eine Reklamation. Ein gebrochenes Armband. Die Verkäuferin fragte ob ICH den Armreif etwa getragen habe. Der Tonfall und ihr Blick auf mein Handgelenk wirkten sehr herablassend. Ich bin leicht curvy,trage aber seit Jahren und aktuell Armbandgröße 17 ohne Probleme .Das Armband lag die letzten 4 Wochen in der dazugehörigen Schachtel und es war seitdem ganz leicht angelaufen. Vorwurfsvoll erklärte sie mir, dass man Silberschmuck pflegen muss. Da ich selber sehr hochwertigen Silberschmuck verkaufe, weiß ich sehr wohl wie er zu pflegen ist. Hätte sie mich freundlich beraten, hätte ich auch gerne noch zwei neue Charms gekauft. Ein freundlicher Hinweis auf das hauseigene Pflegeset ,hätte ihr noch einen Zusatzverkauf gebracht. Letztlich kam es nur zum Umtausch des kaputten Armbandes. Sie hat kein Geld verdient und leider auch einen Kunden verloren. Das penetrante Drängen ,mich sofort als Clubmitglied zu registrieren, obwohl ich das zu Hause online machen wollte, hat dem ganzen die Krone aufgesetzt. Schade denn bisher war ich immer nett und freundlich von ihrer Kollegin bedient worden.