East Bank Club The Fitness Factory GmbH

Schloßstraße 1, 12163 Berlin, Germany
Gym
User Reviews

1 Jeremy O - 5 months ago

Update: Ruling from the German Constitutional Court confirms that member fees during the closures due to Corona must be returned! Y'all run and get your money!

Update 01.03.2022 Update Superfit is still deceiving about gym members' rights concerning their membership fees during the lockdowns. On one of the reviews here they recently told someone that they only have 3 of their fake options instead of being entitled to their money back, even though Landgericht Berlin has ruled that this is inaccurate and the statement is misleading. The gym is appealing the ruling. Also, they've had hundreds of reviews removed by their lawyers, so their ratings on google are not accurate. Avoid this place at all costs.

Update: Berlin's consumer protection office successfully sued this gym for their conduct during the pandemic. Superfit is appealing, but members who were forced to pay during the pandemic should contact the Berliner Verbraucher Zentrale.

Horrible company. Spent two and a half years with them in court for lawsuits related to discriminatory behavior of their employees. Was awarded €1000 by a judge in the end.

1 christian hansen - 6 months ago

(Translated by Google) Don't become a member of Superfit. They try to rip everyone off. I was a member of Steglitz from the very beginning and was also bombarded with reminders and debt collection companies from Superfit during the lockdown. There is no customer service. There is absolutely no concession. They just want to get the members' money regardless of the losses. There is even a class action lawsuit against Superfit organized by consumer protection. I would give negative stars if I could.

(Original)
Werdet bloß kein Mitglied bei Superfit. Die versuchen jeden über den Tisch zu ziehen. Ich war ein Mitglied der ersten Stunde in Steglitz und wurde auch während der lockdowns mit Mahnungen und Inkasso Unternehmen von Superfit zugeschüttet. Es gibt keinen Kundenservice. Es gibt absolut kein Entgegenkommen. Die wollen einfach nur an die Kohle der Mitglieder ohne Rücksicht auf Verluste. Es gibt sogar schon vom Verbraucherschutz eine organisierte Sammelklage gegen Superfit. Ich würde minus Sterne geben wenn ich könnte.

1 Marco K. - 8 months ago

(Translated by Google) I stopped my payments for 3 months during the corona-related closures and then paid again immediately in June. Since I didn't want to give myself the stress, I tried to find an amicable agreement - after 45 minutes in the queue, I was given 3 months and confirmed that my June payment had also been received.
However, I was not allowed into the studio - not even when I showed the confirmation letter from SuperFit and my proof of payment. I should please pay again on the spot and then get the money back. Uh, nope... I'll never see the money again with this mess...
Since then I have received reminders for the month of June that was already paid for. Since I was no longer allowed into the studio, I resigned without further ado. Confirmation of termination then for August 2022. Superfit just cheekily added 6 months to my contract!
Now more reminders and debt collection.

I hope this store goes broke. I have never experienced such bad customer service - especially during the lockdown 6 weeks response time to emails.
Simply underground!

UPDATE: Received a request from Google today to confirm this recession. Apparently, SuperFit prefers to go against the testimonials and tries to keep critics quiet than to clean up their own shop. Just poor!

(Original)
Ich habe während der coronabedingten Schließungen für 3 Monate meine Zahlungen eingestellt und dann sofort im Juni wieder bezahlt. Da ich mir den Stress nicht geben wollte, habe ich versucht eine gütliche Einigung zu finden - nach 45 Minuten in der Warteschleife wurden mir dann auch 3 Monate erlassen und bestätigt, dass meine Junizahlung auch eingegangen ist.
Ins Studio ließ man mich dennoch nicht - auch nicht als ich das Bestätigungsschreiben von SuperFit und meinen Zahlungsnachweis vorzeigte. Ich sollte doch bitte nochmal vor Ort bezahlen und mir dann das Geld zurück holen. Äh, nö... Das Geld sehe ich ja bei dem durcheinander nie wieder...
Seitdem erhalte ich für den bereits bezahlten Monat Juni Mahnungen. Da ich nicht mehr ins Studio gelassen wurde, habe ich kurzerhand außerordentlich gekündigt. Kündigungsbestätigung dann für August 2022. Superfit hat also einfach mal frech 6 Monate an meinen Vertrag rangehangen!
Nun weitere Mahnungen und Inkasso.

Ich hoffe, dass dieser Laden pleite geht. So einen schlechten Kundenservice - gerade während des Lockdowns 6 Wochen Response-Zeit auf E-Mails - habe ich noch nie erlebt.
Einfach unterirrdisch!

NACHTRAG: Heute von Google eine Aufforderung zur Bestätigung dieser Rezession erhalten. Offenbar geht SuperFit lieber gegen die Erfahrungsberichte vor und versucht so Kritiker den Mund zu verbieten, als den eigenen Laden mal aufzuräumen. Einfach nur arm!

1 J S - 7 months ago

(Translated by Google) A very underground business practice at this company. I have been a customer for 10 years and have not yet received the refunds for the closed months. I suggested offsetting the 8 months against my last 3 months of membership - absolutely no concession, instead they're chasing a collection agency. This is really the last! Pure selfishness!!!! Grab state aid and fool the long-standing customers! Shame on you!

(Original)
Ein ganz unterirdisches Geschäftsgebaren bei diesem Unternehmen. Ich war 10 Jahre lang Kunde und habe bis jetzt noch nicht die Rückzahlungen für die geschlossenen Monate erhalten. Ich habe die Verrechnung der 8 Monate mit meinen letzten 3 Monaten Mitgliedschaft vorgeschlagen - absolut kein Entgegenkommen, stattdessen jagen sie einem Inkasso Unternehmen auf den Hals. Das ist wirklich das letzte! Egoismus pur!!!! Staatshilfen einsacken und die jahrelangen Kundne verarschen! Schämt euch!

1 CSteb - a year ago

(Translated by Google) ATTENTION! My contract was signed in October 2020. According to the law to mitigate the consequences of the Covid-19 pandemic, vouchers must only be accepted if the contract was concluded before March 8, 2020. The Superfit management doesn't understand that and wants to put their vouchers on me. Because of the closure, I had withheld the contributions. Now they have commissioned an Inkasso GmbH, which charges its own fees, which are higher than the studio's actual claim :-) I handed it over to my lawyer immediately. I can only advise everyone not to be intimidated by the business chaos of the East Bank Club Fitness Factory and debt collection !!

(Original)
VORSICHT! Mein Vertrag wurde im Oktober 2020 geschlossen. Gutscheine müssen nach dem Gesetz zur Abmilderung der Folgen der Covid-19-Pandemie nur akzeptiert werden wenn der Vertrag vor dem 8.3.2020 geschlossen wurde. Das versteht die Superfit-Geschäftsführung nicht, will mir partout ihre Gutscheine aufdrücken. Wegen der Schließung hatte ich die Beiträge einbehalten. Nun haben sie eine Inkasso GmbH beauftragt, die mal eben eigene Gebühren in Rechnung stellt, welche über der eigentlichen Forderung des Studios liegt :-) Habe sofort an meinen Rechtsanwalt übergeben. Kann jedem nur raten sich durch das geschäftsmäßige Chaos der East Bank Club Fitness Factory und Inkasso nicht einschüchtern zu lassen!!

1 oh nö - a year ago

(Translated by Google) If I could, no star would be awarded. At first the medical certificate is not recognized and then the contributions are simply withdrawn without providing any service. Then you get 2 different confirmations of termination, etc. I would have gladly supported the studio if, for example, they had received an offer for a reduction in premium or something similar. I'm always ready to talk, but what this company is doing is a cheek. You should think twice about signing a contract here.

(Original)
Wenn ich könnte, würde gar keinen Stern vergeben. Erst wird das Attest nicht anerkannt und dann werden die Beiträge einfach weiter eingezogen ohne eine Leistung zu erbringen. Dann bekommt man 2 verschiedene Kündigungsbestätigungen usw. Gern hätte ich das Studio unsterstützt, wenn zum Beispiel an Angebot für eine Beitragsminderung gekommen wäre oder eben ähnliches. Ich bin immer gesprächsbereit, aber das was sich dieses Unternehmen leistet, ist eine Frechheit. Man sollte es sich zweimal überlegen hier einen Vertrag abzuschliessen.

1 Anja Koch - 8 months ago

(Translated by Google) Update: The company is now taking legal action against this rating and is trying to get Google to delete the rating.

Original rating:
Stay away from this company! Just don't sign a contract if you ever want to cancel it again! Written resignation sent timely by registered mail last summer, the company simply claims the letter happened to be exactly a day late. The shipment tracking proves me right, the cancellation came four days before the deadline, but that doesn't matter - umpteen emails and eight (!!) months later the trouble continues - there can be 5 months between the emails from the company. Apparently they need to "hold on" to their customers like that. Perhaps those reporting similar experiences should band together and take action against these business practices.

(Original)
Update: Das Unternehmen geht jetzt per Rechtsanwalt gegen diese Bewertung vor und versucht bei Google ein Löschen der Bewertung durchzusetzen.

Original-Bewertung:
Finger weg von diesem Unternehmen! Bloß keinen Vertrag abschließen, falls man ihn jemals wieder kündigen möchte! Schriftliche Kündigung vergangenen Sommer fristgerecht per Einschreiben hingeschickt, das Unternehmen behauptet einfach, der Brief sei ganz zufällig genau einen Tag zu spät angekommen. Die Sendeverfolgung gibt mir recht, Kündigung ging vier Tage vor Ablauf der Frist ein, aber das interessiert nicht - zig Emails und acht (!!) Monate später geht der Ärger immer weiter - zwischen den Mails des Unternehmens können schon mal 5 Monate liegen. Scheinbar haben sie es nötig, so an ihren Kunden "festzuhalten". Vielleicht sollten sich die, die hier von ähnlichen Erfahrungen berichten, zusammenschließen und gemeinsam gegen diese Geschäftspraktiken vorgehen.

Map Location
Nearby Places

GM 26
Gutsmuthsstraße 26, 12163 Berlin, Germany

Anna 1908
Büsingstraße 1, 12161 Berlin, Germany

Fräulein Emily Cafe
Markelstraße 7, 12163 Berlin, Germany

dm-drogerie markt
Walther-Schreiber-Platz 1, 12161 Berlin, Germany

CONTIPARK Parkhaus Schloss-Straßen-Center
Bornstraße 1, 12161 Berlin, Germany

SuperFit
Schloßstraße 1, 12163 Berlin, Germany

Celtic Cottage
Markelstraße 13, 12163 Berlin, Germany

Forum Steglitz
Schloßstraße 1, 12163 Berlin, Germany

HEMA
Schloßstraße 4-5, 12163 Berlin, Germany

Junge Die Bäckerei.
Walther-Schreiber-Platz 1, 12161 Berlin, Germany