1 G. K. - a year ago
(Translated by Google) Obviously the shift was just changing.
A younger employee (employed since November 2020) took over the business at around 1:45 p.m. There weren't any customers in the store. Because I had forgotten my mask, I asked for a coffee at the front door. The employee who had been with Tchibo for a long time got involved immediately. I do not want to write any details of the conversation at this point. The. MA. was not only rude but rather rude. The saying: "The customer is king" is no longer valid, at least in this branch. 1.90 € for a cup of coffee seems borderline to me. The retirees, (unfortunately there are too many) pay, and make the Tchibo managers' pockets even fuller than they already are. That won't change even after the elections on Sunday.
I wish all readers of this review more time in the future to think about the individual conditions in Germany.
(Original)
Offensichtlich war gerade Schichtwechsel.
Eine jüngere Mitarbeiterin ( beschäftigt seit Nov. 2020) übernahm um ca.13:45 Uhr den Geschäftsbetrieb. Es waren keine Kunden im Geschäft. Weil ich meine Maske vergessen hatte, bat ich an der Eingangstür um einen Kaffee. Sofort schaltete sich die Mitarbeiterin ein, die schon länger bei Tchibo arbeitet. Ich möchte an dieser Stelle keine Gesprächseinzelheiten schreiben. Die. MA. war nicht nur unfreundlich sondern eher unverschämt. Der Spruch: "Der Kunde ist König " hat zumindest in dieser Filiale, keine Gültigkeit mehr. 1.90 € für eine Tasse Kaffee erscheint mir grenzwertig. Die Rentner, (leider gibt es zu viele) zahlen ja, und machen den Managern von Tchibo die Taschen noch voller, als sie ohnehin schon sind. Das wird sich auch ach den Wahlen am Sonntag nicht ändern.
Allen Lesern dieser Rezension wünsche ich in in Zukunft mehr Zeit, über die einzelnen Zustände in Deutschland mal nachzudenken.