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Nicole Hecker -
5 years ago
(Translated by Google) The rubbish museum is in the current voucher book and I thought to myself, are you going there with your best friend.
Unfortunately the voucher book says that a reservation is required. So I call there and would like to reserve a table for 2 people for next week. Unfortunately this is not possible!
First, the gentleman on the phone, who of course doesn't answer by name, tells me that I would ask (he was still relatively polite back then) to call a day in advance and make a reservation. I then said that I wasn't sure about that and since we're on the phone right now... But no, you can't reserve that early. So I tell him that I'm worried that we won't get a table on such short notice and I get the answer: It'll work... Okay, so why isn't it possible to reserve? The logical answer follows: if a larger reservation comes in, he would eventually have to delete ours...!
Conclusion: The garbage museum would like to advertise that it is in the current voucher book, but would like to avoid having the guests, who then only come in pairs, in their restaurant (or only if there is no "better" reservation the day before ).
To be honest, this really pisses me off! Then they shouldn't insist on a reservation in the voucher book, so that you can go there spontaneously and see if a table is free.
In my opinion, that's bullshit!
(Original)
Das Müll-Museum steht im aktuellen Gutscheinbuch und ich dachte mir, gehst du mit der besten Freundin hin.
Leider steht im Gutscheinbuch, dass eine Reservierung erforderlich ist. Also rufe ich dort an und möchte für kommende Woche einen Tisch für 2 Personen reservieren. Dies ist aber leider nicht möglich!
Zuerst sagt mir der Herr am Telefon, der sich natürlich nicht mit Namen meldet, dass ich bitte (da war er noch relativ höflich), einen Tag vorher anrufen und reservieren muss. Ich habe dann gesagt, dass mir das zu unsicher ist und da wir doch gerade telefonieren... Aber nein, so früh reservieren geht nicht. Also sage ich ihm, dass ich mir Sorgen mache, dass wir dann so kurzfristig keinen Tisch mehr bekommen und bekomme zu Antwort: Das klappt schon... Okay, also warum ist es dann nicht möglich zu reservieren? Die logische Antwort folgt auf den Fuß: Wenn eine größere Reservierung reinkommt, müsste er unsere schließlich löschen...!
Fazit: Das Müll-Museum möchte gerne damit werben, im aktuellen Gutscheinbuch zu stehen, möchte aber die Gäste, die dann nur zu Zweit kommen, möglichst nicht in ihrem Lokal haben (oder nur dann, wenn einen Tag vorher keine "bessere" Reservierung besteht).
Ehrlich gesagt kotzt mich das gerade richtig an! Dann sollen sie nicht im Gutscheinbuch auf einer Reservierung bestehen, sodass man spontan hingehen und gucken kann, ob ein Tisch frei ist.
Meiner Meinung nach ist das Verarsche!