Notfallpraxis Stuttgart e.V.

Böheimstraße 37, 70199 Stuttgart, Germany
Urgent care center
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User Reviews

1 Vladimir Zaikin - 2 years ago

My girlfriend had to wait for 1,5 hours before being received having severe heart pain and even having a proper referral from a doctor. No, not because of the queue: all the patients in the waiting room were gone and around ~20 new came. The doctors and nurses are moving like lazy sloths without any sign of interest towards their patients, like we all are waiting for cookies, not for an emergency. And that's called "Notfallpraxis" - place where they should help you immediately! Cannot believe that such a huge clinic cannot hire adequate people for the ambulance. I believe someone can jsut die while waiting for help. Please take measures and change the current situation!

5 Chrissi Chaoswesen - a month ago

(Translated by Google) I can only report positive things. All of the staff were friendly to me and listened. The doctor was also very nice and was able to calm me down and gave me something to take with me. Elsewhere I was always treated as if I were a burden and there out of boredom. Here I was shown that there is another way. Thanks very much!

(Original)
Ich kann nur positives berichten. Alle Mitarbeiter waren mir gegenüber freundlich und haben zugehört. Der Arzt war auch sehr lieb und hat mich beruhigen können und mir was mitgegeben. Anderswo wurde ich immer behandelt, als wäre ich eine Last und aus Langeweile da. Hier wurde mir gezeigt, dass es auch anders geht. Vielen Dank!

5 H. D. - 4 months ago

(Translated by Google) I can't confirm the negative reviews. I was there at 2pm on a Friday. Another patient before me. I came with suspected thrombosis in my leg, which was then confirmed. Everyone was friendly and caring. I felt in good hands. After 2 hours I was outside again. Blood collection, laboratory, thorough ultrasound, consultation. The doctor even later answered my questions via email.

(Original)
Die negativen Bewertungen kann ich nicht bestätigen. ich war an einem Freitag um 14 Uhr da. Eine andere Patientin vor mir. Ich kam mit Verdacht auf eine Thrombose im Bein, die dann auch bestätigt wurde. Alle waren freundlich und fürsorglich. Ich habe mich gut aufgehoben gefühlt. Nach 2 Stunden war ich wieder draussen. Blutabnahme, Labor, gründlicher Ultraschall, Beratung. Der Arzt hat mir sogar noch später Fragen per Mail beantwortet.

5 Mary B. - 4 months ago

(Translated by Google) After all the negative reviews I was worried about going there. However, my experience was positive and it is important for me to share this here so that the picture does not become too one-sided.
I went there on Saturday afternoon with breathing problems.
Registration was quick and easy. I only had to wait a few minutes and Dr. Mahmoud Agbaria examined. At no time did I have the feeling that I wasn't being taken seriously or that I wasn't wanted there. I was helped quickly and easily after the diagnosis was made.
Of course they work efficiently there. Don't expect warm-hearted care and 'stomach stroking' here, but that's not what you go there for.
Incidentally, a few weeks ago my husband was dropped off there by the emergency services for clarification on suspicion of a heart attack.
He was also satisfied with the procedure and treatment, even if he had to wait a little longer (about 45 minutes).

(Original)
Nach dem vielen negativen Bewertungen hatte ich schon Sorge dort vorstellig zu werden. Meine Erfahrung war jedoch positiv und es ist mir wichtig das hier zu teilen damit das Bild nicht zu einseitig wird.
Ich bin Samstag Nachmittags mit Atemproblemen dort hin.
Die Anmeldung lief zügig und problemlos. Ich hatte nur eine Wartezeit von wenigen Minuten und wurde vom Arzt Dr. Mahmoud Agbaria untersucht. Ich hatte zu keinem Zeitpunkt das Gefühl, dass man mich nicht ernst nahm oder man mich dort nicht haben wollte. Mir wurde einfach schnell und unkompliziert geholfen nachdem die Diagnose fest stand.
Natürlich arbeitet man dort effizient. Warmherzige Betreuung und 'Bauchstreicheln' ist hier nicht zu erwarten, aber dafür geht man dort auch nicht hin.
Vor einigen Wochen wurde übrigens auch mein Mann dort mit Verdacht auf Herzinfarkt vom Rettungsdienst zur Abklärung abgesetzt.
Auch er war mit Ablauf und Behandlung zufrieden, auch wenn er etwas länger (ca 45min) warten musste.

5 Maria H - 4 months ago

(Translated by Google) Unfortunately had to take advantage of the surgical consultation. Was treated very competently and friendly and I am very satisfied! Above all, the staff was able to act to de-escalate despite tense incidents (aggressive relatives, patient with police escort).

(Original)
Musste leider die chirurgische Sprechstunde in Anspruch nehmen. Wurde sehr kompetent und freundlich behandelt und bin sehr zufrieden! Vor allem war das Personal trotz angespannter Vorfälle (aggressiver Angehörige, Patient mit Polizeibegleitung) in der Lage deeskalierend zu handeln.

5 Heiko - 4 months ago

(Translated by Google) I can't confirm the negative reports here at all.

Today I was at the ENT emergency service due to an acute illness.

All employees, from the front desk to the doctor were super nice and competent.

Thanks!

(Original)
Die negativen Berichte hier kann ich absolut nicht bestätigen.

Ich war am heutigen Tag aufgrund einer akuten Erkrankung beim HNO-Notdienst.

Alle Mitarbeiter, von der Rezeption bis hin zur Ärztin waren super nett und kompetent.

Danke!

3 S eb - 4 weeks ago

(Translated by Google) Security guard and registration friendly. Arriving in the emergency practice, you can first observe a discussion between employees and patients. In between, my request was processed after a few minutes, unfortunately quite without empathy. Waiting time over 1 hour (Saturday afternoon). Not surprising, since at the moment at least (!) 8 people are sitting in the small registration of the emergency practice and gossip about the patient. I haven't been treated yet. But the first impression is unfortunately...bad. At least they gave me a small towel when I asked, so that my extremely weeping wound wouldn't soak up the entire waiting area. ????
Addendum: doctor u0026 assistant were quite nice. Bottom line, it was okay. But gossiping about patients (in front of other waiting patients) while doing "nothing" else in a larger group seems more than just untrustworthy. I can understand why some people feel uncomfortable.

(Original)
Wachmann und Anmeldung freundlich. In der Notfallpraxis angekommen, darf man erstmal eine Diskussion zwischen Angestellten und Patienten beobachten. Zwischendrin wurde mein Anliegen nach wenigen Minuten dann auch mal bearbeitet, leider recht empathielos. Wartezeit über 1h (Samstag Nachmittag). Nicht verwunderlich, da jetzt im Moment mindestens(!) 8 Personen in der kleinen Anmeldung der Notfallpraxis hocken und über den Patienten lästern. Noch wurde ich nicht behandelt. Aber der erste Eindruck ist leider…mies. Immerhin hat man mir auf Nachfrage ein kleines Tuch gegeben, damit meine extrem nässende Wunde nicht den gesamten Wartebereich vollsifft. ????
Nachtrag: Arzt u0026 -helferin waren recht nett. Unterm Strich war es schon okay. Aber über Patienten zu lästern (vor anderen wartenden Patienten), während man in einer größeren Gruppe “nichts” anderes macht, wirkt mehr als nur unseriös. Da verstehe ich schon, wieso sich so manch einer unwohl fühlt.

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