1
Kai Harz -
4 months ago
(Translated by Google) Extremely rude and not interested in selling anything.
You try to support retail and realize it's a waste of time.
If you want to treat your customers as equals, you should explain to your employees that indifference is not the way to go.
When I drive into the branch and accept that it will be ordered. Instead of simply ordering cheaper online from the competition. I'll wait until I'm informed about the availability at some point, go back there and then be told that everything isn't there after all. In addition, statements/commitments made succinctly with "I have not edited" are dismissed.
As a result, I spent more fuel than any shipping would have cost me in order to pay higher prices than online trading and in the end not get what was promised.
Here the objective seems to deviate far from reality or the employees simply do not know it.
It is striking that the "owner" diligently responds to an apparently recurring problem with the same standard answer/phrase. Change, however, measured against the similar experiences of different customers, are not made
(Original)
Maximal unfreundlich und kein Interesse was zu verkaufen.
Da versucht man den Einzelhandel zu unterstützen und stellt fest es ist Zeitverschwendung.
Wer seine Kunden auf Augenhöhe begegnen will, sollte seinen Mitarbeitern erklären, dass Gleichgültigkeit nicht der richtige Weg ist.
Wenn ich in die Filiale fahre und akzeptiere, dass es bestellt wird. Anstatt dann einfach günstiger online beim Wettbewerb zu bestellen. Ich warte bis ich irgendwann über die Verfügbarkeit informiert werde, wieder hinfahre um dann gesagt zu bekommen es sei doch nicht alles da. Zudem gemacht Aussagen/Zusagen lapidar mit "habe ich nicht bearbeitet" abgetan werden.
Im Resultat habe ich mehr Benzin verfahren als mich jeder Versand gekostet hätte um höhere Preise als beim Online Handel zu bezahlen und am Ende doch nicht das zu bekommen was zugesagt wurde.
Hier scheint die Zielsetzung weit von der Realität abzuweichen oder die Mitarbeiter kennen diese schlichtweg nicht.
Auffällig ist, dass auf ein offensichtlich immer wiederkehrendes Problem vom "Inhabe" fleißig mit der gleichen Standard Antwort/Floskel reagiert wird. Änderung hingegen, gemessen an den ähnlichen Erfahrungen Verschiedener Kunden, nicht vorgenommen werden