1 Juan Francisco Gutiérrez (Juanfra) - 10 months ago
(Translated by Google) I'm coming to the LWL-Klinik to visit a good friend. Unfortunately she is only allowed out for half an hour, which is why I wait outside for her. I sit and look at the cafe menu. I am there with my dog u200bu200band I have a good feeling. Suddenly the shift supervisor of the café comes up with a freakish tone and grumbles at me very loudly that I haven't ordered anything yet. The few people who sit around me don't react. After the man left, Petra, who was sitting at the next table and also works in the café, looks at me and says she cannot explain the situation to me. Well, maybe the man was having a bad day. But what I think is: I feel sorry for the employees! When he treats customers like that, I don't want to know how he talks to his employees. Especially not when he's having a bad day.
(Original)
Ich komme zur LWL-Klinik, um eine gute Freundin zu besuchen. Leider darf sie nur für eine halbe Stunde raus, weshalb ich draussen auf sie warten. Ich sitze und schaue mir die Karte des Cafés an. Ich bin mit meinem Hund da und habe ein gutes Gefühl. Plötzlich kommt der Schichtleiter des Cafés mit einem kollerischen Ton und meckert mich sehr laut an, ich hätte noch nichts bestellt. Die wenigen Menschen, die um mich herum sitzen, reagieren nicht. Nachdem der Mann weg war, schaut mich Petra, die am Nachbartisch saß und auch im Café arbeitet an, und meint, sie könne mir die Situation nicht erklären. Naja, vielleicht hatte der Mann einen schlechten Tag. Was ich aber denke ist: Mir tun die Mitarbeiter leid! Wenn er so mit der Kundschaft umgeht, möchte ich nicht wissen, wie er mit seinen Mitarbeitenden spricht. Vor allem nicht, wenn er einen schlechten Tag hat.