1
Michael Butschek -
a year ago
(Translated by Google) This is the rudest place I have come across in a long time. When entering, a friendly "Hello" is not even answered by the seller.
I said politely "A pudding jelly please" and she asked me what I mean by pudding jelly. Then I was a bit puzzled and said: "Here on the sign it says pudding pastry, I would like one". Then she said very rudely "I don't have this anymore", almost in a reproachful tone, as if I should have known.
After this incident, I am completely amazed how other people can give five stars here.
The food was okay, but mediocre, not exactly the quality I would expect from a bakery. It looked like it had just been there for a while.
Update:
After my rating, I took a closer look at the other ratings. I guess I'm not the only one who has experienced this. Since the owner replies on Google, he knows that this saleswoman is so rude and that many customers are complaining about it.
I really have no understanding that you just knowingly ignore something like that and keep this rude woman behind the counter. Do you have no sense of honor, do you really care about your store and its image?
(Original)
Das ist der unhöflichste Laden, der mir seit langer Zeit untergekommen ist. Beim Betreten ein freundliches "Guten Tag" wird von der Verkäuferin noch nicht mal beantwortet.
Ich sagte höflich "Ein Puddingplunder bitte" und sie fragte mich, was ich denn mit Puddingplunder meinen würde. Ich war dann etwas verdutzt und sagte: "Hier auf dem Schild steht Puddingplunder, ich hätte gerne eins". Dann hat sie sehr unhöflich gesagt "Ich habe das nicht mehr", fast schon in einem vorwurfsvollen Ton, als hätte ich das wissen müssen.
Nach diesem Vorfall bin ich völlig verwundert, wie andere Leute hier fünf Sterne geben können.
Das Essen war okay, aber nur mittelmäßig, nicht unbedingt die Qualität, die ich von einem backshop erwarten würde. Es wirkte so, als läge es da einfach schon länger.
Update:
Ich habe mir nach meiner Bewertung die anderen Bewertungen mal näher angesehen. Ich bin ja wohl nicht der einzige, dem es so ergangen ist. Da der Inhaber auf Google antwortet, weiß er also, dass diese Verkäuferin so unfreundlich ist und viele Kunden sich darüber beschweren.
Ich habe da wirklich kein Verständnis, dass man sowas wissentlich einfach ignoriert und diese unhöfliche Frau weiterhin hinter der Theke stehen lässt. Haben Sie gar kein Ehrgefühl, ist Ihnen Ihr Laden und dessen Image ihnen wirklich völlig egal?